Mit firma har købt en industri blender og i den forbindelse var leverandøren forbi vores forretning i forbindelse med levering, for at tilsikre at hans produkt kunne løfte opgaven og for at instruere personalet - jeg var der selv, juli måned 2009! Der er så problemer med kanderne, de går i stykker! Leverandør bytter den første, men vil nu ikke længere give garanti eller penge tilbage, da han hævder brugsfaconen/produkt sammenhængen eller andet resulterer i blenderen går i stykker - han vil kun tage den i bytte hvis vi køber en større model og selv betaler differencen, hvilket jeg ikke finder rimeligt, han var selv ude og anbefale produktet til vores specifikke brug og jeg har reelt ikke lyst til at fortsætte "sammenarbejdet" med leverandøren, synes ikke om servicen! Ud fra hvad jeg kunne læse mig til på forbrugerklagenævnets hjemmeside, kan de kun føre sager mod firmaer, hvis der er tale om varer der primært er benyttet privat - hvilket ikke er tilfældet i denne sag! MIT SPØRGSMÅL ER: Hvis en leverandør ikke vil levere garanti eller give pengene igen, hvilket kan dokumenteres skriftligt, hvad gør man som firma, er der et klagenævn for firmaer ligesom forbrugerklagenævnet er til for private - eller andre alternative løsninger, tak :-) ???? Dan Ps.: Blenderen koster ca. 5800,- plus moms, så det er ikke fordi jeg går sulten i seng :-) jeg kan bare af principielle årsager ikke sluge denne sag, håber på jeres alles forståelse, tak. |
Når der er tale om B2B handel er der en høj grad af aftalefrihed mellem parterne, så hvad står der i salgs og leveringsbetingelserne?
Det er meget normalt at man frasiger sig visse rettigheder når man handler B2B.
Der findes ikke andre klagenævn end domstolene i sådanne sager, og det kan næppe betale sig i den aktuelle sag.