Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erstatningskrav "mangel ved vare"

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Dec 09
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Har et spørgsmål som jeg håber jeg kan få svar på Smile

1. En kunde køber en pejs til hjemmet af en virksomhed
2. Herefter betaler han en montør for at installere denne pejs, samt opsætning af en væg til pejsebrænde
3. Efter 8 måneder viser det sig, at pejsen har en mangel
4. Virksomheden har ikke mulighed for at give en ny pejs til kunden eller udbedre manglen på pejsen

Nu går spørgsmålet på.

Er med på at virksomheden skal dække pejsen, eventuelt ved give kunden penge tilbage, men er virksomheden forpligtet til at dække omkostininger som kunden har haft i forbindelse med installationen samt omkostningerne i forbindelse med den opsatte væg til pejsebrænde?

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, ansvaret er begrænset til pejsen, og hvis fejlen ikke kan udbedres kan pejsen enten byttes eller handlen kan ophæves hvorved kunden får sine penge tilbage.

Man kan argumentere for at kunden har haft udgifter til en montør, men jeg kan som sådan ikke se at det skal være sælgeren af pejsens hovedpine.

Brændevæggen er sagen uvedkommende da den intet har med den handel der omhandler pejsen at gøre.

Jeg vil da forøvrigt også forvente at kunden køber sig en ny pejs / brændeovn, jeg ville nødig undvære min brændeovn når vejret er skidt, så er det sgu en af de mest hyggelige varmekilder der findes, og så giver brændet god motion at hente i skoven :-)

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 22. Dec 09
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Ændre det noget, hvis situation er således i stedet.

1. En kunde køber en pejs til hjemmet af en virksomhed
2. Herefter betaler han en ekstern montør for at installere denne pejs, samt nedrivning af noget væg så der er plads til pejsen.
3. Efter 8 måneder viser det sig, at pejsen har en mangel
4. Virksomheden har ikke mulighed for at give en ny pejs til kunden eller udbedre manglen på pejsen

A. Er virksomheden forpligtet til at dække omkostninger som kunden har haft i forbindelse med installationen?
B. Er virksomheden forpligtet til at dække omkostninger som kunden har haft i forbindelse med nedrivning af vægen?
C. Er virksomheden forpligtet til at dække omkostninger som kunden har i forbindelse med opsætning af vægen som blev nedrevet?

 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Aquestion:

Ændre det noget, hvis situation er således i stedet.

1. En kunde køber en pejs til hjemmet af en virksomhed
2. Herefter betaler han en ekstern montør for at installere denne pejs, samt nedrivning af noget væg så der er plads til pejsen.
3. Efter 8 måneder viser det sig, at pejsen har en mangel
4. Virksomheden har ikke mulighed for at give en ny pejs til kunden eller udbedre manglen på pejsen

A. Er virksomheden forpligtet til at dække omkostninger som kunden har haft i forbindelse med installationen?
B. Er virksomheden forpligtet til at dække omkostninger som kunden har haft i forbindelse med nedrivning af vægen?
C. Er virksomheden forpligtet til at dække omkostninger som kunden har i forbindelse med opsætning af vægen som blev nedrevet?

Anders har lige svaret... Det er jo det samme, som du spørger om igen, blot ved at bruge andre ord...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)