Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

revisor bondefanger

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 5. Oct 09
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har fået en regning fra et revisionsfirma, og nu håber jeg nogle her kan hjælpe med om den er helt hen i skoven eller om jeg bare må til lommerne.

Jeg spurgte et revisionsfirma i tyskland om de kunne registrere et firma for mig og jeg havde i den forbindelse nogle spørgsmål, de svarede tilbage at det kunne de godt og deres pris (for deres arbejde) alt ialt ville løbe op i 3-500 euro. De sendte også en prisliste med alt fra 60-250 eur/time. Prislisten er udformet som en aftale man skal skrive under på. Jeg har ikke skrevet under på noget endnu, da jeg først vil finde ud af om jeg kan opfylde kravene for den her virksomhed før jeg går igang med registreringen.

Så har jeg haft een telefonsamtale med dem og et par emails mere med uddybning, mest omkring hvad der kræves for at starte det her firma, hvor er skattepligten, hvad kan de hjælpe med (hvad er deres services) osv.

Nu er der så dumpet en regning ind på over 500 eur for 2.5 times arbejde, men jeg har aldrig tilkendegivet at jeg accepterer deres priser, blot stillet dem nogle spørgsmål vedr deres produkt (en firmaregistrering) og hvad der kræves.

Syntes i det er rimeligt? Jeg syntes det tangerer bondefangeri. Endvidere sagde de jo det alt ialt ville koste 3-500 eur for alt deres arbejde vedr. registreringen af firmaet, men vi er allerede over 500 eur og er ikke engang gået igang endnu... Man må vel gå ud fra at de 3-500 eur inkluderer simple spørgsmål vedr. hvad der kræves for at registrere det her firma.

Skal jeg bare arkivere den lodret i skraldespanden eller hvad syntes i? Det er et tysk firma, kan de gøre noget hvis jeg ikke betaler?

Jeg vil gerne give dem 'noget' for deres såkaldte 'rådgivning', skal jeg tilbyde dem halvdelen?

Er det mig der er urimelig?

Mvh.

 

 

 

 

Fra Skive
Tilmeldt 28. May 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Du er da bestemt ikke urimelig. Du skal ikke betale noget som helst. Hvis du ikke skrifteligt ELLER mundtligt har tilkendegivet at du ønsker rådgivning over telefonen eller support via meil, så skal de ikke sende nogen regning.(punktum) ...at de gør det , det tyder kun på at det er tvivlsom forretning, du har kontaktet.

Jeg foreslår at du lige snakker med en advokat (det er gratis at spørge advokatvagten www.advokatsamfundet.dk)

Hvorfor ikke starte et selskab i Tyskland via en dansk Revisor eller Advokat ???

 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

MaxJensen:

Så har jeg haft een telefonsamtale med dem og et par emails mere med uddybning, mest omkring hvad der kræves for at starte det her firma, hvor er skattepligten, hvad kan de hjælpe med (hvad er deres services) osv.

Nu er der så dumpet en regning ind på over 500 eur for 2.5 times arbejde, men jeg har aldrig tilkendegivet at jeg accepterer deres priser, blot stillet dem nogle spørgsmål vedr deres produkt (en firmaregistrering) og hvad der kræves.

Syntes i det er rimeligt? Jeg syntes det tangerer bondefangeri. Endvidere sagde de jo det alt ialt ville koste 3-500 eur for alt deres arbejde vedr. registreringen af firmaet, men vi er allerede over 500 eur og er ikke engang gået igang endnu... Man må vel gå ud fra at de 3-500 eur inkluderer simple spørgsmål vedr. hvad der kræves for at registrere det her firma.

Det har intet med, om vi synes noget er rimligt eller ej...
I Tyskland betaler du for de services, som du bruger.... 2½ times tlf rådgivning er 2½ times arbejde = at betale

MaxJensen:

Skal jeg bare arkivere den lodret i skraldespanden eller hvad syntes i? Det er et tysk firma, kan de gøre noget hvis jeg ikke betaler?

Ja arkiver dem, hvis du vil i den sorte bog hos samtlige revisorer, advokatfirmaer, banker osv...

MaxJensen:

Jeg vil gerne give dem 'noget' for deres såkaldte 'rådgivning', skal jeg tilbyde dem halvdelen?

Er det mig der er urimelig?

Ja det er dig, som er urimlig, da du ik har sat dig ind i basale markedsforhold på forhånd... Du har fået en service, som er rådgivning på tlf, og så må du betale for denne...

At du tror, at tingene er anderledes, det er dit problem... Ingen lande er ens, og når du ik gør dit forarbejde godt nok, så er det at betale ved Kasse 1 :)

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Peter7800:

Du er da bestemt ikke urimelig. Du skal ikke betale noget som helst. Hvis du ikke skrifteligt ELLER mundtligt har tilkendegivet at du ønsker rådgivning over telefonen eller support via meil, så skal de ikke sende nogen regning.(punktum) ...at de gør det , det tyder kun på at det er tvivlsom forretning, du har kontaktet.

Godt svar, især hvis man ønsker at gøre alt besværligt for sig selv!!!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 5. Oct 09
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Tak for svaret, jeg er glad for at høre at jeg nok ikke er helt galt på den!

Det er også helt sikkert at jeg ikke fortsætter med det firma! kontaktede dem i tyskland fordi jeg mente at det er bedre at have en tysk revisor til et firma i tyskland end en dansk, men det er meget muligt jeg holder mig til en dansk revisor/advokat. nu.

Jeg tror jeg prøver advokatvagten som du foreslår!

Mvh

 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

MaxJensen:

Tak for svaret, jeg er glad for at høre at jeg nok ikke er helt galt på den!

Det er også helt sikkert at jeg ikke fortsætter med det firma! kontaktede dem i tyskland fordi jeg mente at det er bedre at have en tysk revisor til et firma i tyskland end en dansk, men det er meget muligt jeg holder mig til en dansk revisor/advokat. nu.

Det er du altså...

Dansk revisor til Tysk selskab/firma... Det lyder i hvertfald, som en optimal løsning, da han sikkert kender de tyske regler! (IRONI).

Det skulle vel ik være Dantax, som du har haft fat i?

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej MaxJensen

Jeg synes i høj grad, at du er urimelig, og det er bare med at få betalt regningen. Det kan ikke komme bag på dig, at firmaet tager penge for sin rådgivning, efter de har sendt dig en prisliste.

Det kan sagtens være at du kan slippe for at betale, fordi beløbet er for småt til at det kan betale sig at inddrive.
Men så er det i min bog, ikke revisoren der bondefanger!

Tilmeldt 5. Oct 09
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej FashionSeller,

 

Problemet er jo at i princippet kunne han jo bare sende en regning på 10 timers arbejde, og at han aldrig har nævnt at nu starter taxameteret altså.

Jeg har mest spurgt ind til deres service, altså hvilke opgaver kan de lave osv. Det svarer jo til at du ringer til en mekaniker og spørger om han kan skfte en udstødning og efter lidt mail frem og tilbage hvor man finder ud af hvilken bilmodel, hvor lang tid tager det, osv. Ja så sender han en regning på 500 euro før end jobbet overhovedet er gået igang... holder jo heller ikke vel?

 

Du siger endvidere at jeg ikke har sat mig ind i markedsforholdene. Men jeg spurgte jo netop i starten hvad den totale pris vil være (= sat mig ind i forholdene) og svaret var så 3-500 euro alt i alt i alt, men regningen er nu over 500 og jobbet ikke gået igang endnu...

Mvh.

Tilmeldt 5. Oct 09
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lundsby,

Tak fo rsvar.

Når nu de sender en prisliste hvor der står man skal skrive den under og sende den ind. Så regner man jo med at taxameteret først starter når man har vist sin accept af priserne ved at skrive under og sende ind...

 

Mvh.

 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

MaxJensen:

Problemet er jo at i princippet kunne han jo bare sende en regning på 10 timers arbejde, og at han aldrig har nævnt at nu starter taxameteret altså.

Jamen du har kontaktet dem, så hvorfor skal de sige, at taxameteret er startet? Du bruger deres tid, og de forlanger betaling...

MaxJensen:

Jeg har mest spurgt ind til deres service, altså hvilke opgaver kan de lave osv. Det svarer jo til at du ringer til en mekaniker og spørger om han kan skfte en udstødning og efter lidt mail frem og tilbage hvor man finder ud af hvilken bilmodel, hvor lang tid tager det, osv. Ja så sender han en regning på 500 euro før end jobbet overhovedet er gået igang... holder jo heller ikke vel?

2½ time og spørge indtil service hehe...

Jeg skal ik vurdere noget, jeg forklare dig bare, hvordan tingene er... Du kan lytte eller lade vær, men du har en sag, som du har tabt på forhånd!

MaxJensen:

Du siger endvidere at jeg ikke har sat mig ind i markedsforholdene. Men jeg spurgte jo netop i starten hvad den totale pris vil være (= sat mig ind i forholdene) og svaret var så 3-500 euro alt i alt i alt, men regningen er nu over 500 og jobbet ikke gået igang endnu...

2½ time... Se nu på tallet... Du skriver, at du har spurgt om beskatning mm... Det har intet med deres services at gøre, det er direkte rådgivning...

Og bare lige for at gøre det klart for dig. Betaler du ik nu, så får du aldrig et firma eller selskab i Tyskland....
Så snart du registrer et firma hernede, så vil du modtage inkasso varsler osv. Betaler du ik, så får du fodgedbesøg. Er der intet at hente på den postadresse, så bliver bankkontoer mm frosset indtil du har betalt...

Og kommer det dertil, så er du noteret i den sorte bog mange år ud i fremtiden, og gør alt meget svære for dig selv...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)