Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kørsels fradrag som selvstndig

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 2 person

Hej Anne Marie.

Det er ikke korrekt at hun kan nøjes med de km der er virksomheds relaterede.

Hvis man er selvstændig skal man føre nøje kørebog med alle km, både private og erhvervsmæssige.

Ellers kan skat underkende kørselsregnskabet og dermed dine fradrag.

Men du kan lette arbejdet ved at investere et lille beløb i en automatisk kørebog, der holder styr på alle km. for dig. Den hedder  Autolog Silver og den koster  inkl. 1 års licens kr. 3.916,- hos os.

Den består af en lille GPS logger du placerer i bilen og 1 gang om måneden tilkobler du GPS til din PC og overfører alle data på kørslen til din PC. herefter kan du med et flueben mærke af de ture du har kørt erhvervsmæssigt og udskrive dem særskilt samtidig med at du gemmer hele din kørsel på PCèn som dokumentation til Skat. og systemet synkroniser dit kørsels regnskab med km tælleren i bilen som SKAT også kræver at der er dokumentation for.

Du kan se mere om den på vores hjemmeside: http://Nr1-Okonomikontoret.dk

eller i vores shop: http://Nr1-Shop.dk

Men vær  lige opmærksom på at vores shop endnu ikke er aktivberet til salg. Det sker i løbet af den

uges tid.

Med venlig hilsen

Anders Mikkelsen

Nr1

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,5 stjerner givet af 4 person

Hej Jakob.

Det er ikkke korrekt hvad Anne Marie skriver.

Skat kræver nøje regnskab over kørslen for selvstændige erhvervsdrivende. Der skal være dokumentation for såvel erhvervsmæssig kørsel som privat kørsel og dine kilometer skal stemme med km tælleren i bilen.

Derfor kan jeg anbefale dig at investere i et lille genialt system der kan holde styr på alle km for dig.

Det hedder Autolog Business Silver og er specielt designet til den selvstændige erhvervsdrivende. Det består af en lille GPS logger der placeres i bilen samt en program du installerer på din PC. GPS enheden holder styr på alle dine km, med angivelse af start adresse, kørte km, slut adresse osv. Når måneden er omme kobler du GPS til din PC og overfører alle data til PCen hvorefter du kan udskrive et nøjagtigt kørselsregnskab der er synkroniseret med din bils km tæller.

Genialt ikke.

Systemet inkl. GPS koster ekskl. moms kr. 3.916,-

Du kan købe det hos mig, vi er autoriseret Autolog forhandler.

Du kan se mere om systemet på vores hjemmeside: Http://Nr1-okonomikontoret.dk

eller i vores shop: Http://Nr1-Shop.dk

vores Shop er ikke aktiveret endnu, men det sker i løbet af den kommende uge.

De bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1

Fra Middelfart
Tilmeldt 1. Dec 08
Indlæg ialt: 238
Fra  Dynamics Experts ApS Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,5 stjerner givet af 2 person

Hej Anders,

Kan du dokumentere dette?

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Al kørsel, som ikke er dokumenteret, vil SKAT notere som privat. Så er det vel en nærliggende konklusion, at fokus må lægges på at dokumentere den erhvervsmæssige kørsel siden alt andet vil blive skrevet på privatkontoen.

Dbh

Anette

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hej!

Ja...det er kun den erhvervsmæssige kørsel, der skal dokumenteres.

Har haft en sag desangående,,,,,hvor kun den erhvervsmæssige kørsel skulle dokumenteres,

og dermed tabte SKAT denne sag. Så her er ingen tvivl.

Så Anders, selvom du sælger disse systemer, er du helt fejl på den.

Jeg må da sige, at jeg er ret uforstående overfor, at du sælger disse autolog systemer, og ikke

kender til den bagvedliggende lovgivning med hensyn til kørselsregnskab.

 

MvH

Peter

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter, Anette og Erik

Reglerne fremgår reelt her, så jeg må nødvendigvis give Anders ret i sit indlæg

http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=104054&vId=202802&search=k%F8rselsregnskab

SKAT godkender dog ofte kørselsregnskab, når dokumentationen for de erhvervsmæssige kilometre godkendes.

Hilsen

Tonny

Tilmeldt 24. Feb 10
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Tonny, jeg er ikke enig. Jeg kan kun se i dit indlæg at det er den erhvervsmæssig kørsel der skal dokumenteres.

Et tillægsspørgsmål til dig. Jeg arbejder i en virksomhed med ca. 150 ansatte, de har fra tid til anden kørsel for fimaet, vil du have at de skal registrere alle deres km hele skatteåret for måske at have kørt 25 km i deres egen bil? Vi taler regler og praksis, jeg vil ikke give skat indsigt i mit privatliv, derfor ville jeg aldrig notere private kilometer, det er jo nemt at fratrække tage tæller stand, fratrække ervhervskilometre og rest er så privat.

Hvad er praksis, det danner jo precedens for reglerne?

Økonomitjek - få råd til mere idag!
www.myfinance.dk

Fra København
Tilmeldt 22. Jul 09
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Jeg kan så heller ikke give Anders ret, for nu har jeg arbejdet med det ad 2 omgange, og har solgt 2 forskellige systemer, det er kun den erhvervsmæssige del der skal dokumenteres, og der findes faktisk i dag systemer hvor du kan gøre dette online, det vil sige du skal ikke huske og tage en enhed ud hver måned, men kan hver aften du kommer hjem justere dit kørselsregnskab online.

Mht. om SKAT godtager disse oplysninger på denne måde er en anden sag, det er de steder jeg har arbejdet aldrig lykkes og få SKAT til og godkende disse systemer (hvis SKAT godtkendte systemerne ville der være nogen der fik en voldsom forretningsforøgelse), men de acceptere og bruger data hentet udfra dem, så vedlagt regnskab bliver de som regel godkendt.

www.skyhost.dk er et kanon og overskueligit system, med lette adgange, det koster 3.495,- og putte i bilen, og derefter kun 1.370,- pr. år + moms, det kan fås hos udvalgte TDC Erhvervscentre over hele DK.

for mit eget vedkommende sparer det meget tid, og får helt sikkert også registreret nogle KM der ellers ville smutte.

MJ

Gratis kaffe til dine kunder - www.intel-ad.com

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Så prøver vi lige et andet link til SKAT

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=137946&vId=202438&search=k%F8rebog

Heraf fremgår der følgende:

"Kørebog
For at undgå, at skattevæsenet bagefter sætter spørgsmålstegn ved, hvor meget du har kørt privat, og hvor meget du har kørt for virksomheden, skal du lige fra begyndelsen sørge for at føre en kørebog. Det gælder, uanset om du lejer eller ejer bilen.

Du behøver dog ikke føre kørebog, hvis du kører i en bil på gule plader, og hvis har du fratrukket momsen, da du købte bilen, da en sådan bil ikke må bruges til privat kørsel.

Kørebogen skal føres hver dag og vise:

  • datoen
  • km-tællerens tal ved dagens begyndelse og slutning
  • kørslens fordeling mellem privat og erhvervsmæssig kørsel.

For at kunne dokumentere, hvor meget du har kørt erhvervsmæssigt, skal du skrive hvorfra og hvortil, du kører, og i hvilken anledning."

Det er derfor dels med henvisningen til SKAT,at jeg opfatter det at føre en korrekt kørebog, at alle kilometre føres, hvor der erhvervsmæssige kan dokumenteres eller redegøres for.

Der skal ikke ret mange uregelmæssigheder til, før SKAT afviser kørebogen som dokumentation.

Hilsen

Tonny

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Nu skal i lade være med at blande tingene sammen, vi taler om selvstændig erhvervsdrivende og hvilke krav skat stiller dertil ifølge Deres regelsæt. Derfor lad være med at begynde og tale om ansatte i et firma, for dem gælder helt andre regler, og der er det da korrekt at de kun skal registrere de erhvervsmæssige kørte km. som de skal have kørseslgodtgørelse for.

Og jo jeg kender den bagved liggende lovgivning for de systemer som jeg sælger.

Mit system koster ikke, var det 1.350 kr. årligt.

den årlige licens til Autolog koster kr. 999,- så i længden tror jeg nok at Autolog er billigst.

jeg har ingen steder skrevet at Autolog er godkendt af skat, men derimod at Autolog opfylder de krav som skat stiller for at godkende et kørselsregnskab for en selvstændig erhvervsdrivende.

jeg er da godt bekendt med at der er selvstændige der er sluppet igennem med mindre dokumentation end den SKAT kræver ifølge deres regelsæt, men det er jo ingen garanti.

Peter, medmindre du har været i højesteret eller landsskatteretten med din sag, tror jeg ikke du skal forvente at den danner præcedens. Men hvis du ved at det er tilfældet vil jeg da gerne vide det, af hensyn til mine kunder.

De bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)