Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kørsels fradrag som selvstndig

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg benyttet min private bil til erhvervsmssig kørsel, og da jeg er selvstndig (enkeltmands virksomhed) hvordan og hvorledes er der så regler med kørselsfradraget?

for jeg skal vel have kørselspengene fra virksomhedens kasse og dermes skal de vel ikek fremgå af min selvangivelse.

Men de penge der bliver flyttet fra erhvervskontoen til den private konto, skal der betales moms samt virksomhedsskat af dette beløb, eller hvad?

 

-Jakob

Fra Frederikssund
Tilmeldt 1. Dec 07
Indlæg ialt: 89
Fra  Bjerre Trykkeri og Forlag ApS Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal skrive kørebog, dvs alle kørte km skal i bogen med aflæsning af tæller ved start og stop, samt adresser.

Da dit firma er et enkeltmandsfirma og ikke et selskab (A/S, ApS m.m.), så synes jeg at kunne huske fra min tid som med enmandsfirma at al overskud i firmaet er din personlige indtægt.

Jeg betalte B-skat, fik 10 girokort, slap for at betale i juli og december.

Andre kan sikkert komme med mere uddybene svar!

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 857
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Du trækker pengene over på din egen privat konto. 

Når året er omme, indberetter du hvor meget du har trukket ud og så får du et girokort du skal betale der dækker AM bidrag samt skat

Næste år vil du modtage disse girokort som skal betales hver måned. 

 

PS: Du betaler ikke moms af det beløb du trækker ud af din virksomhed. Moms er en forbrugerafgift, du skal kun tænke på moms ved KØB/SALG på intet andet tidspunkt skal du bekymre dig om moms :) 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

je det er rigtigt nok det med moms... men jeg får vel ikek fradrag i virksomhedens regnskab for det kørselsfradrag jeg overført til min private konto.

og jeg beskattes vel stadig af det beløb jeg tager fra virksomheden til privat selvom jeg benytter statens takster.

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 857
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

jakobrexdk:

je det er rigtigt nok det med moms... men jeg får vel ikek fradrag i virksomhedens regnskab for det kørselsfradrag jeg overført til min private konto.

og jeg beskattes vel stadig af det beløb jeg tager fra virksomheden til privat selvom jeg benytter statens takster.

Nej kørsel i privat bil i forbindelse med erhvervs arbejde beskattes du ikke af. Du høster bare pengene direkte ned i egen lomme efter statens takster. 

Du skal ikke betale hverken skat eller andre sjove offentlige afgifter Wink

Du skal dog udfylde en kørsels bog for at få det godtgjort 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 15. Oct 09
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Du skal lave en "kørebog": Dato, kunde, formål, start km-stand og slut km-stand og netto km. gange det med 3,56 og udbetalt det til dig selv.

Bogføring i firma: Debet km-kørsel og kredit bank/mellemregning. Du bliver ikke beskattiget af beløbet og du kan trække det fra i regnskabet!!!

INGEN MOMS

 

Anne-Marie

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Anne-Marie Bülow:
med 3,56 og udbetalt det til dig selv.

Skal det være en traditionel kørebog inkl. alle kørte km? Eller kan man nøjes med at notere de virksomhedsrelevante køreture?

Fra Silkeborg
Tilmeldt 15. Oct 09
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Da det er din private bil, kan du bare nøjes med de km der er virksomhedsrelevante Smile'

Anne-Marie

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er bare super... takker virkelig mange gange for jeres gode svar!

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg var bare lige nysgerrig efter, om du har valgt at blive beskattet efter reglerne i virksomhedsskatteordningen, da det virker til, at mange af de andre svar har forudsat dette.

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)