Hej Jeg har brug for lidt hjælp til bogføring i economic. :-)
Jeg ahr købt noget inventar af en kollega og fået en faktura på det, idag kom kollegaen på besøg og ville gerne have npgle varer for beløbet istedet for rede penge. Mit første spørgsmål går på om man må gøre det på denne måde ? Næste spørgsmål er hvordan bogføres dette ? konto 1010 Salg, kredit, modkonto 5222 året tilgang inventar/drift. Skal både min faktura på vare og hans faktura på inventaret bruges som bilag ? Håber det giver mening, på forhånd tak
Mvh Jacob Veller Cykler Østergade 7C 8450 Hammel
|
Hej Jacob
Nu er jeg lidt imod, at man modposterer på denne måde, så jeg vil foreslå, at du bogfører transaktionen i 3 omgange.
1) Køb inventar - Kreditor
2) Salg - Debitor
3 Herefter udligner du så debitor/kreditor
Grunden til dette er, at holde de 2 transaktioner adskilt.
Hilsen Tonny