Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

faktura i e-conomic...

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Kolding
Tilmeldt 3. May 10
Indlæg ialt: 314
Fra  www.altimobiler.dk Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :

hej. er lige gået igang med at bogføre i e-conomic men har lige et par spørgsmål...

 

1 : de varer jeg bogfører er betalte når jeg udskriver faktura´en.... hvad gør jeg så den faktura folk får med der står varen som værende betalt?

 

2 : kan det ikke lade sig gøre sætte varer på faktura´en som ikke er på lager? elelr skal alle varer først oprettes på lager?

 

3 : kan det laves så når en vare er kommet på en faktura så bliver den slettet på lageret? dog ikke gældende for alle varer. dog er hovedparten af de varer jeg sælger kun engangs varer.

 

4 : jeg kører med en nogenlunde fast pris på fragt. da jeg ikke altid lige ved præcist hvad fragten bliver hænder det folk betaler lidt for meget i fragt. men samtidig så er der jo ikke moms på fragt. kan det lade sig gøre at jeg skriver den fragt på som jeg har taget og så via de andre poster så bliver den overskydende fragt bare lagt oveni varens salgspris så de rigtige beløb ender de rigtige steder?

 

det var hvad jeg lige kunne komme på nu... mere kommer nok:)

Fra Praha
Tilmeldt 20. Jan 10
Indlæg ialt: 517
Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

cyclone:

hej. er lige gået igang med at bogføre i e-conomic men har lige et par spørgsmål...

 

1 : de varer jeg bogfører er betalte når jeg udskriver faktura´en.... hvad gør jeg så den faktura folk får med der står varen som værende betalt?

 

2 : kan det ikke lade sig gøre sætte varer på faktura´en som ikke er på lager? elelr skal alle varer først oprettes på lager?

 

3 : kan det laves så når en vare er kommet på en faktura så bliver den slettet på lageret? dog ikke gældende for alle varer. dog er hovedparten af de varer jeg sælger kun engangs varer.

 

4 : jeg kører med en nogenlunde fast pris på fragt. da jeg ikke altid lige ved præcist hvad fragten bliver hænder det folk betaler lidt for meget i fragt. men samtidig så er der jo ikke moms på fragt. kan det lade sig gøre at jeg skriver den fragt på som jeg har taget og så via de andre poster så bliver den overskydende fragt bare lagt oveni varens salgspris så de rigtige beløb ender de rigtige steder?

 

det var hvad jeg lige kunne komme på nu... mere kommer nok:)

Hej, hvorfor benytter du dig ikke af den hjælpefunktion der er i e-conomic? og så deres gratis hotline?

Undre mig bare lidt..

Venligst
Dennis Gram - Freelance Webdesigner

Fra Kolding
Tilmeldt 3. May 10
Indlæg ialt: 314
Fra  www.altimobiler.dk Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :

har kigget lidt på diverse hjælpe funktiner men synes ikke de giver nogen konkrete svar...

 

hjælpelinjen... den har ikke åbent nu:) men regner os med at ringe til den når det passer ind i mine arbejdstider.... og det er desværre ikke lige foreløbigt...

Fra København
Tilmeldt 27. Jan 10
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Cyclone, jeg vil her tillade mig at svare på dit indlæg

spørgsmål 1.

Opret en betalingsbetingelse der hedder betalt, og vælg typen betalt kontakt.

Se under i betalingsbetingelser i vores hjælp: http://wiki.e-conomic.dk/doku.php/indstillinger:systemopsaetning

spørgsmål 2

Du kan oprette en diverse vare, hvor du skriver ny tekst hver gang, og selv sætter prisen.

Se under varer i vores hjælp: http://wiki.e-conomic.dk/doku.php/faktura:vare-ydelser

spørgsmål 3

Hvis du har faktureret en vare, kan denne ikke slettet, da den er grundlag for financielle transaktioner, men bruger du et diverse varenummer, hvor du overskriver tekst og pris, så er dette løst, se spørgsmål 2

spørgsmål 4

Nu er jeg jo ikke bogholder eller revisor, men jeg mener at du selv kan vælge om du vil have fragt med eller uden moms, her vil jeg råde dig til at tage en snak med din bogholder/revisor, da jeg mener der ligger nogle helt klare regler for, hvad du må fakturere til kunden, hvis du ikke har moms på.

Men som svar på spørgsmål 4, så opret en konto uden moms, vælg den i din varegruppe, og knyt varen fragt u moms til denne varegruppe.

Som et sidste hint, vil jeg anbefale e-conomic forum, hvor brugere, revisorer og bogholdere hjælper hinanden, både inden for og udenfor alm. arbejdstid.

 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)