Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Domæne og hosting af udenlandsk website - hvilken?

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels:

tænkstort:

Brian Jørgensen:

Ejj det er ikke helt rigtigt :) Uanset hvad kan du ALTID flytte domainet med dig.


Hvis det selvfølgelig er opsat i DIT navn :) og det SKAL det jo være.

Så der giver jeg dig ikke helt ret :)

 

I sidste ende Ja, man vil til sidst kunne få sin domænenavn fri, men man skal igennem en hel masse bøvl. Der er ingen grund til at have domæne og webhosting i samme selskab, hvorfor tage den risiko?

:) Og prøv at spørge Buydomains.dk kunderne, om hvordan det går med deres domæne-flytninger. (nu taler jeg selvfølgelig kun om gTLD's og ikke ccTLD's, da der gælder andre regler for nationale endelser som f.eks. .dk er der ingen risiko for gidseltagning, da man har direkte adgang til domænenavnet.)

Problemet er der kun hvis det er shared registry (hvilket det for det meste er). I danmark har vi det der hedder sole registry hvor der kun er ét firma der styrer .dk domænet.

Mange hostingfirmaer vil selv have dns på domænerne hvilket jeg forstår (da jeg selv driver hosting) og det er at foretrække.

 

Kan man hoste hos dig?

Fra Brøndby
Tilmeldt 17. Mar 10
Indlæg ialt: 275
Fra  WPS.DK Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :

tænkstort:

I sidste ende Ja, man vil til sidst kunne få sin domænenavn fri, men man skal igennem en hel masse bøvl. Der er ingen grund til at have domæne og webhosting i samme selskab, hvorfor tage den risiko?

:) Og prøv at spørge Buydomains.dk kunderne, om hvordan det går med deres domæne-flytninger. (nu taler jeg selvfølgelig kun om gTLD's og ikke ccTLD's, da der gælder andre regler for nationale endelser som f.eks. .dk er der ingen risiko for gidseltagning, da man har direkte adgang til domænenavnet.)

Ja lige Buydomains.dk har nok ikke helt kørt den "rene" linie - men det er jo ikke ens betydning med at andre hosting selskaber gør det på den måde.

Jeg ville absolut ikke være nervøs over at benytte samme udbyder - for jeg ser ikke at det ændre på noget.
Så længe domænet står i DIT navn er det ikke ret svært at flytte det med sig. 

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan ikke se hvorfor det er så vigtigt for hosting-selskabet at have adgang til domænenavnets administration?

Det er jo ingen sag at ændre domænets DNS til det som webhosting-selskabet ønsker. Det kan domæne-ejeren meget nemt klare, det tager kun 10-15 sek. at ændre DNS på domænenavnet til webhosting-udbyderens DNS.

Og det skal vel kun gøres én gang. Hvor ofte ændrer du DNS på dine servere Niels? :)

 

PS.: det er selvfølgelig navneserver jeg taler om når jeg skriver DNS. :)

Kommer snart...

Fra Brøndby
Tilmeldt 17. Mar 10
Indlæg ialt: 275
Fra  WPS.DK Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Iryna.dk:

Kan man hoste hos dig?

Du er også velkommen til at kontakte mig - jeg vil meget gerne hjælpe.
Se evt. Webbot.dk 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Iryna.dk:
Kan man hoste hos dig?

Sagtens... mine linux pakker er bare ikke offentligjorte endnu da noget af arbejdet er manuelt, men intet problem...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Jørgensen:

Iryna.dk:

Kan man hoste hos dig?

Du er også velkommen til at kontakte mig - jeg vil meget gerne hjælpe.
Se evt. Webbot.dk 

 

kan man registrere tyske domænenavne hos dig? kan jeg ikke se..

er det korrekt forstået at serveren koster 8 kroner om måneden?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels:

Iryna.dk:
Kan man hoste hos dig?

Sagtens... mine linux pakker er bare ikke offentligjorte endnu da noget af arbejdet er manuelt, men intet problem...

 

Det er fint nok for mig.. vi kan lige skrive sammen. Vil gerne høre om hvad det skal koste, så hvis du har lyst, så send gerne en pm til mig med oplysningerne :-)

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :

tænkstort:
Det er jo ingen sag at ændre domænets DNS til det som webhosting-selskabet ønsker. Det kan domæne-ejeren meget nemt klare, det tager kun 10-15 sek. at ændre DNS på domænenavnet til webhosting-udbyderens DNS

Det er korrekt, men mange hostingselselskaber har systemer der er bygget på den måde så de styrer det hele.

tænkstort:
Og det skal vel kun gøres én gang. Hvor ofte ændrer du DNS på dine servere Niels? :)

Jamen ser du... jeg er i fuld sving med at prøve at slå verdensrekorden i dns-skift... ;) Faktisk har jeg ét eksempel nu hvor jeg skal koordinere med en kunde om at flytte deres site, database og mail UDEN at de er nede.... fordi jeg skal slå serveren ihjel. Så vil det være nemmere når jeg selv kan gøre det hele.

Fra Brøndby
Tilmeldt 17. Mar 10
Indlæg ialt: 275
Fra  WPS.DK Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Iryna.dk:

Brian Jørgensen:

Iryna.dk:

Kan man hoste hos dig?

Du er også velkommen til at kontakte mig - jeg vil meget gerne hjælpe.
Se evt. Webbot.dk 

 

 

kan man registrere tyske domænenavne hos dig? kan jeg ikke se..

er det korrekt forstået at serveren koster 8 kroner om måneden?

 

Ja vores Medium Hotel er 8 kr. pr. måned.
Jeg kan sagtens hjælpe dig med et .DE domæne - de er bare ikke på sitet fordi de ikke rigtig sælger så meget.

Men du er meget velkommen til at sende mig en mail -> bmj ( a ) wps dk   hvis du er interesseret.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Jørgensen:

Iryna.dk:

Brian Jørgensen:

Iryna.dk:

Kan man hoste hos dig?

Du er også velkommen til at kontakte mig - jeg vil meget gerne hjælpe.
Se evt. Webbot.dk 

 

 

kan man registrere tyske domænenavne hos dig? kan jeg ikke se..

er det korrekt forstået at serveren koster 8 kroner om måneden?

 

Ja vores Medium Hotel er 8 kr. pr. måned.
Jeg kan sagtens hjælpe dig med et .DE domæne - de er bare ikke på sitet fordi de ikke rigtig sælger så meget.

Men du er meget velkommen til at sende mig en mail -> bmj ( a ) wps dk   hvis du er interesseret.

 

lyder godt. Jeg vender tilbage i morgen, for jeg skal sove nu :-)

God nat!

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)