Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Domæne og hosting af udenlandsk website - hvilken?

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

jeg skal bruge et webhotel i udlandet til et cashback site. Jeg vil høre, hvad man skal bruge (hvis man skal bruge til det) og hvad man kan regne med prismæssigt.

Venlig hilsen,

Iryna

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

http://www.rackspace-hosting.de/ mener jeg at jeg har hørt en del godt om. (hvis det skal være i tyskland f.eks.) Ellers har de også i en række andre lande.

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er mange gode og billige udenlandske domæne og hosting sider.

1. En ting der er meget vigtigt er, at holde det sted du har registreret din domæne og der hvor du hoster din hjemmeside fuldstændig adskilt, lad være med at vælge den samme udbyder til begge.

2. lad være med at vælge hosting af de sider, der lover ubegrænset det ene eller ubegrænset det andet. Hvis man læser deres TOS får man alt andet end ubegrænset.

Jeg kan varmt anbefale leaseweb.com, de har gode priser, jeg har aldrig oplevet nedgang hos dem, deres support er hurtig.

Held og lykke med din side. Smile

Kommer snart...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

tænkstort:

 

1. En ting der er meget vigtigt er, at holde det sted du har registreret din domæne og der hvor du hoster din hjemmeside fuldstændig adskilt, lad være med at vælge den samme udbyder til begge.

 

Hvorfor det?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels:

http://www.rackspace-hosting.de/ mener jeg at jeg har hørt en del godt om. (hvis det skal være i tyskland f.eks.) Ellers har de også i en række andre lande.

 

ok, jeg vil kigge på dem. Tak for tippet.

Fra Brøndby
Tilmeldt 17. Mar 10
Indlæg ialt: 275
Fra  WPS.DK Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

tænkstort:

1. En ting der er meget vigtigt er, at holde det sted du har registreret din domæne og der hvor du hoster din hjemmeside fuldstændig adskilt, lad være med at vælge den samme udbyder til begge.

2. lad være med at vælge hosting af de sider, der lover ubegrænset det ene eller ubegrænset det andet. Hvis man læser deres TOS får man alt andet end ubegrænset.

Det du skriver der - har jeg nu ALDRIG hørt før Surprise

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Jørgensen:

Det du skriver der - har jeg nu ALDRIG hørt før Surprise

LOL Big Smile Jeg ved det kommer som et chok.

1. Af den simple grund, lad være med at "lægge alle æggene i samme kurv" :)

Hvis du senere hen får problemer med f.eks. hosting selskabet (de går måske ned, eller de kommer med et fuldstændigt sindsygt efterkrav) så er det meget simpelt at bare "pege" domænet over på en anden hosting selskab.

Der er mange historier hvor hosting selskabet har taget domænet som gidsel og hvad ved jeg.

Kommer snart...

Fra Brøndby
Tilmeldt 17. Mar 10
Indlæg ialt: 275
Fra  WPS.DK Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Ejj det er ikke helt rigtigt :) Uanset hvad kan du ALTID flytte domainet med dig.


Hvis det selvfølgelig er opsat i DIT navn :) og det SKAL det jo være.

Så der giver jeg dig ikke helt ret :)

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Jørgensen:

Ejj det er ikke helt rigtigt :) Uanset hvad kan du ALTID flytte domainet med dig.


Hvis det selvfølgelig er opsat i DIT navn :) og det SKAL det jo være.

Så der giver jeg dig ikke helt ret :)

I sidste ende Ja, man vil til sidst kunne få sin domænenavn fri, men man skal igennem en hel masse bøvl. Der er ingen grund til at have domæne og webhosting i samme selskab, hvorfor tage den risiko?

:) Og prøv at spørge Buydomains.dk kunderne, om hvordan det går med deres domæne-flytninger. (nu taler jeg selvfølgelig kun om gTLD's og ikke ccTLD's, da der gælder andre regler for nationale endelser som f.eks. .dk er der ingen risiko for gidseltagning, da man har direkte adgang til domænenavnet.)

Kommer snart...

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :

tænkstort:

Brian Jørgensen:

Ejj det er ikke helt rigtigt :) Uanset hvad kan du ALTID flytte domainet med dig.


Hvis det selvfølgelig er opsat i DIT navn :) og det SKAL det jo være.

Så der giver jeg dig ikke helt ret :)

 

I sidste ende Ja, man vil til sidst kunne få sin domænenavn fri, men man skal igennem en hel masse bøvl. Der er ingen grund til at have domæne og webhosting i samme selskab, hvorfor tage den risiko?

:) Og prøv at spørge Buydomains.dk kunderne, om hvordan det går med deres domæne-flytninger. (nu taler jeg selvfølgelig kun om gTLD's og ikke ccTLD's, da der gælder andre regler for nationale endelser som f.eks. .dk er der ingen risiko for gidseltagning, da man har direkte adgang til domænenavnet.)

Problemet er der kun hvis det er shared registry (hvilket det for det meste er). I danmark har vi det der hedder sole registry hvor der kun er ét firma der styrer .dk domænet.

Mange hostingfirmaer vil selv have dns på domænerne hvilket jeg forstår (da jeg selv driver hosting) og det er at foretrække.

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)