Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SummaSummarum Hjælp...

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej
Kan nogen fortælle mig, hvordan du bedst kan organisere kassekladde i SummaSummarum?

Jeg tænkte om at skabe en for hver måned i år???

Kassekladde januar
Kassekladde februar
etc

Er det muligt at kopiere BILAG fra en kassekladde til en anden?

Kunne nogen behage hjælp en nybegynder!

Tak på forhånd

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor mange bilag forventer du at have pr. måned - ?

Det er ikke muligt at kopiere Bilag fra en kassekladde til en anden -

Men prøv lige at beskriv - bare kort - hvorfor du ville det ? (Der er mulighed for at lave Std. tekster med Std. konto tilknyttet - det kunne være løsningen -

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra København
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar Per ...

Jeg syntes bare det kunne være en god måde at organisere min bilag?

Hvis jeg allerede har lagt en bilag i den forkerte kassekladde kan jeg så slette den og flytte den til "Standard" kassekladde?

Jeg har for nylig bogfør en faktura i den forkerte kassekladde ... Hvordan kan jeg rette op på dette?

Tak for det hurtige svar ...

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

myatix:

Jeg syntes bare det kunne være en god måde at organisere min bilag?

Hvis jeg allerede har lagt en bilag i den forkerte kassekladde kan jeg så slette den og flytte den til "Standard" kassekladde?

Jeg har for nylig bogfør en faktura i den forkerte kassekladde ... Hvordan kan jeg rette op på dette?



Grunden til jeg spørger om antal bilag er for at det naturligvis hænger sammen med det. Har du 30 på en måned så ok - har du 100 - så ville jeg ikke gøre det.

Hvis du har bogført et bilag forkert - så ved næste bogføring retter du det ved at føre til bage og bogføre korrekt. Henvis til det bilag nummer det drejer sig om.

Jeg ved ikke hvad du mener med at du har bogført en faktura i den forkerte kassekladde.

>>BEMÆRK: Jeg er ikke revisor eller bogholder - jeg fortæller blot hvordan jeg gør det.<<

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan gemme kassekladden inden du bogfører den, og så kan du finde den frem og bruge igen. Det er imidlertid ikke noget, jeg vil anbefale, at du gør vedrørende de almindelige, månedlige bilag.

Hvis du gerne vil arbejde så effektivt som muligt skal du lære at importere bankkontoudtoget fra din netbank, så du kun skal taste de bilag, du har betalt med kontanter eller private midler. Så skal du give bilagsnummer og kontonummer, og når du så har bogført kassekladden, skal den ikke bruges igen. Til gengæld kan du aflæse alle nødvendige oplysninger i kontoplanen, på kontokortene og i alle rapporterne, når først bilagene er bogført.

Dbh
Anette Sand
http://anettesand.dk

 

 

Fra København
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Anette,

Tak for din fantastiske rådgivning igen! Big Smile

Jeg har opdaget hvordan men importerer fra virksomhedens bank konto, så det går i den rigtige retning. Tak for den rådgivning om at tilføje den kontante bilag.

Et sidste spørgsmål ...

Hvis jeg hæve kontanter fra en pengeautomat, der anvendes som småpenge i et fremmed land, hvordan skal jeg bogfør dette i summasummarum?

Tak på forhand

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

De penge, du hæver, skal du bogføre som et udlæg (hævet privat/mellemregning eller lignende). Når så du kommer hjem og afleverer kvitteringer for pengene, bogfører du kvitteringerne som betalt - ikke med banken som afstemningskonto men med mellemregningen/hævet privat som afstemningskonto. Hvis det er upraktisk med alle de kvitteringer, kan du også hæve diæter efter statens takster. Du kan finde både et rejseafregningsskema og reglerne for diæter her: http://anettesand.dk/?s=di%C3%A6ter

Dbh
Anette

 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)