Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PBS holder vores penge i x antal dage, burde vi bogfører dem som en konto der hedder PBS

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 6. Sep 09
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

PBS holder vores penge i x antal dage, burde vi bogfører dem på en konto der hedder PBS når der laves et køb en et kort hvor de holder pengene. Eller skal de bogføres som noget helt andet?

 

/TimP

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 625
Fra  NKH.dk Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

TimP:

Hejsa

PBS holder vores penge i x antal dage, burde vi bogfører dem på en konto der hedder PBS når der laves et køb en et kort hvor de holder pengene. Eller skal de bogføres som noget helt andet?

 

/TimP

Tænker du på kreditkort? Det er jo ikke fordi PBS holder på dem. Mange kreditkort har en rentefri kredit. PBS får ikke penge før at mastercard, amex osv. har bogført.

Med hensyn til dit spørgsmål. Du bogføre bare som normalt. Når PBS så har afregnet kan du bogføre betalingen.

Med venlig hilsen

Bastian

Tilmeldt 6. Sep 09
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :

hmm skal jeg så ikke lave nogen modpostering?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :

TimP:

hmm skal jeg så ikke lave nogen modpostering?

Hvis du bogfører korrekt, så bogfører du den samlede omsætning, hvor modposten så er hhv. kasse, bank, og eks. kreditkort (andre tilgodehavender), så skulle det gå op i en højere enhed.

Når du så modtager betalingen og advis herpå fra PBS, så kan du rent faktisk kontrollere, at saldoen der afregnes stemmer til den samme periode, hvor salget er sket.

Hilsen

Tonny

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Mener nu også, at PBS holder penge i x antal dage.

Bortset fra det...bogfør først, når pengene er på kontoen.

MvH

Peter

Tilmeldt 6. Sep 09
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Man har mulighed for at betale 1% af omsætningen på kortene for at få pengene udbetalt 1 gang om ugen, ellers er det en noget længere periode de holder pengene i, så derfor mener jeg at de holder på dem.

Jeg havde tænkt at lave en konto der hed PBS ligesom der er en der hedder kasse og bank, så modkontoen til varesalget er PBS kontoen når der er betalt med kreditkort. Dermed gør jeg jo lidt PBS til en konto. Når så PBS overfører penge til os, så ville jeg lave det som en overførelse. Er den ikke lovlig nok/god nok?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Hej!

Mener nu også, at PBS holder penge i x antal dage.

Bortset fra det...bogfør først, når pengene er på kontoen.

MvH

Peter

Hmmm.. Peter... hvor er modposten så henne?

Hilsen

Tonny

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

TimP:

Man har mulighed for at betale 1% af omsætningen på kortene for at få pengene udbetalt 1 gang om ugen, ellers er det en noget længere periode de holder pengene i, så derfor mener jeg at de holder på dem.

Jeg havde tænkt at lave en konto der hed PBS ligesom der er en der hedder kasse og bank, så modkontoen til varesalget er PBS kontoen når der er betalt med kreditkort. Dermed gør jeg jo lidt PBS til en konto. Når så PBS overfører penge til os, så ville jeg lave det som en overførelse. Er den ikke lovlig nok/god nok?

Hej

Det vil være helt perfekt, herudover kan du også afstemme din PBS-saldo løbende ligesom eks. din banksaldo.

Hilsen

Tonny

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Tonny..forudsætter, at der køres med en PBS-konto i bogholderiet....hvor modposten

til indtægten registreres, og derefter flyttes beløb fra PBS-kontoen, når pengene er overført til bankkonto.

MvH

Peter

Tilmeldt 6. Sep 09
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :

hmm Jeg har til dd. bogført det som indtægt på bank kontoen fordi det skulle jeg gøre med dankort (her kommer pengene dagen efter). Hvordan retter jeg nu det så jeg ikke skal til at lave rettelser til alle de bogføringer jeg allerede har lavet med de kort køb hvor PBS holder pengene? jeg kender det beløb de indeholder, kan jeg lave en bogføring hvor jeg overfører penge til PBS kontoen, og så lave en bilag hvor jeg skriver at jeg har fejl posteret og at det en rettelse til det?

Jeg afstemmer selvfølgelig løbende mine bank konti, ved bare at kontroller at beløbet der skal være der også er der. Skal man gøre noget yderligere? Og skal der egentlig vedlægges bankudskrifter til regnskabet når året er omme?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)