Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konvertere / Omdanne Holding-ApS til normal drifts-ApS? Hvordan?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære med-Aminoer :)

Jeg har endnu engang nogle spørgsmål, som jeg håber på at I kan hjælpe mig med.

Jeg prøver på at gøre det overskueligt, men I er velkomne til at spørge, hvis I har brug for andre informationer for at besvare. Tak.


Lidt kort om situationen:

Jeg har en holding ApS, som ejer 100% af to drifts-ApS'er.


Sagen er den at de to drifts-ApS'er var franchise-tager af en landsdækkende franchise-koncept.

Ulykkeligvis gik det ikke som vi havde håbet på, da omsætningen ikke var nok til at betale udgifterne.

Denne omstændighed betød at franchise-giver opsagde samarbejdet.


Jeg sidder så med to ApS'er der har gæld og ingen aktiver eller værdi af nogen form ZERO/NADA (jeg havde leaset alle inventarerne så Leasing firmaet kom og tog deres produkter og Franchise-selskabet tog deres produkter), så gælden kan ApS'erne ikke betale. Primært er gælden til SKAT.

Heldigvis kunne ApS'erne slippe fra lejemålene med udgangen af måneden, så der undgik ApS'erne yderligere gæld. :)

Efter samtale med SKAT har jeg afmeldt (hedder det det?) ApS'erne fra momsregistrering. ApS'erne skylder også revisor penge så han gider, forståeligt nok, ikke lave regnskab eller hjælpe mig med hvad der nu skal ske med ApS'erne.

Jeg regner med at ApS'erne bliver begæret konkurs/tvangsopløst eller hvad det nu hedder. Der er ingen værdi tilbage i dem og ingen drift, da grundlaget for ApS'erne var franchise-aftalen. Derfor har jeg heller ingen ønske om at indskyde penge privat til ApS'erne, for min skyld må de gerne gå konkurs/lukke eller hvad det nu hedder.

Nå, det var lidt baggrundshistorie.


I øjeblikket er jeg i den situation, at jeg er vendt tilbage til min interesse-område (der ikke har noget at gøre med hvad de to ApS'er arbejde med) og har nogle projekter liggende jeg gerne vil tage chancen med.


Jeg har så tænkt mig at omdanne min holding ApS så den kan anvendes til drift. Da min revisor ikke gider hjælpe mig (igen meget forståeligt) ved jeg ikke hvordan sådan en omdannelse skal ske. Det jeg har gjort indtil videre er, at logge mig ind på webreg.dk og ændre formål og vedtægterne så de passer til de projekter jeg har i tankerne. (jeg har dog ikke slettet de gamle formål og vedtægtet, men ladet dem være helt nederst med datering, så hvis jeg har lavet noget forkert kan de gamle formål og vedtægter genoprettes igen.)

Næste skridt for mig er så at momsregistrere den.


Min spørgsmål er så, hvad mere skal jeg gøre for at omdanne Holding ApS til en normal drifts-ApS?

(Yep alt det ovenstående vrøvl bare for en "simpel" spørgsmål. :D )


Igen I må meget gerne spørge, hvis jeg har gjort det uoverskueligt og I har brug for yderligere informationer for at kunne besvare.

Og til de få af jer der fik kæmpet jer igennem det lange tekst. Tak for det.


Jeg takker på forhånd mange gange for jeres hjælp.


Bedste hilsner,

Kommer snart...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det var noget af "en lang fødsel", men så absolut ikke ukendt scenarie.

Vedrørende de 2 ApS'er, datterselskaberne, er det vigtigt, at de ikke har et tilgodehavende hos dig eller hos holdingselskabet, da dette kan få en afgørende indflydelse for disse selskaber. Hvis der derimod har en gæld til holdingselskabet eller dig, ja så må du leve med tabet.

Vedrørende holdingselskabet skal der reelt ikke foretages noget specielt, udover måske en momsregistrering, som du nok kun får, hvis du kan få en revisorerklæring på, at selskabskapitalen er til stede. Herudover kan du overveje en navneændring, især hvis "holding" indgår i selskabets navn.

Holding retten forsvinder automatisk, når du tilfører almindelige aktiviteter til selskabet.

Hilsen

Tonny

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 00:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Først vil jeg lige takke dig for at du har kæmpet dig igennem mit indlæg. Smile

Vedr. tilgodehavende, så har ApS'erne ingen tilgodenhavende, det er tværtimod mig selv der flere gange af ejet lomme har betalt udgifter som tilhørte ApS'erne. Men det er så et tab, jeg må tage på mig, som du også skriver. Der er ikke noget at gøre ved det desværre.

Det lyder da rart at det ikke er så indviklet at "konvertere" et holding ApS til normal ApS. Smile

Mange tak for hjælpen.

Kommer snart...

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)