Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Når teksten fra web-shoppen kopieres!

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Svendborg
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 381
Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Er både stolt, men også pissesur. Undskyld mit ordvalg, men damper af igen inden længe...

Jeg bruger rigtig meget tid på at skrive tekster til både produkter, handelsbetingelser, menuerne etc. på www.umas.dk  Det er vigtigt, jeg kan li' det og det gør min hjemmeside troværdig og personlig.

Nu har jeg så lige opdaget, en anden web-shop har snuppet teksten direkte fra GRATIS GAVER - intet er ændret, kun ½ linje til slut er tilført. Ikke engang skriftype... Den er som min, og forskellig fra hendes egen side!Skal jeg blive stolt el. sur?

Jeg har valgt at sende denne mail af sted:

Hejsa

Tusind tak for din interesse for umas.dk

Jeg kan se du er så glad for shoppen og tekstens indhold fra GRATIS GAVER, at du blot har kopieret teksten direkte til din web-shop.

Jeg vil venligt, men bestemt, bede dig ændre dette hurtigst muligt, da du ikke har ret til dette.

God vind fremover, men husk at bruge egne tekster!

Venligst Trine Lønfeldt

 

Hvordan er reglerne egentlig omkring dette?

Kh Trine

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Trine,

Har du prøvet at køre dine sider gennem Copyscape.com ? Skype-Smile

Jeg prøvede en af dine shop sider på Copyscape, og der kom også en anden shop frem.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Trine

 

Reglerne er egentlig soleklare - men domstolene er lidt mere uldne, når dte gælder om at udmåle erstatning.

Det, du er udsat for her, er et brud på Lov om Ophavsret (og muligvis Lov om Markedsføring), og det kan behandles som et hvilket som helst andet lovbrud - hvis du orker. Det er et fint brev, du har sendt til tyven (og ja: Det er en tyv!). Men du skal ikke bede om noget - du skal kræve. Og du skal sætte en kort og præcis frist for at fjerne det - og så ellers bede din advokat tage affære.

Vi skal have stoppet de forbandede tyveknægte så godt, vi nu kan.

Fra Svendborg
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 381
Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

John Nielsen, Nielco IT :

Har du prøvet at køre dine sider gennem Copyscape.com ? Skype-Smile

Hej John

Har ikke prøvet Copyscape... Det må du lige lære / vise mig :-)

Kh Trine

Fra Svendborg
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 381
Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rosenstand:

Hej Trine

 

Reglerne er egentlig soleklare - men domstolene er lidt mere uldne, når dte gælder om at udmåle erstatning.

Det, du er udsat for her, er et brud på Lov om Ophavsret (og muligvis Lov om Markedsføring), og det kan behandles som et hvilket som helst andet lovbrud - hvis du orker. Det er et fint brev, du har sendt til tyven (og ja: Det er en tyv!). Men du skal ikke bede om noget - du skal kræve. Og du skal sætte en kort og præcis frist for at fjerne det - og så ellers bede din advokat tage affære.

Vi skal have stoppet de forbandede tyveknægte så godt, vi nu kan.

Hej Thomas

Du skriver det meget bogstaveligt, og kan godt se det er sådan det hænger sammen, men orker ikke umiddelbart den lange vej... Jeg tager det som et kompliment (læs: er stadig muggen!) og håber hun ændrer sin tekst. Men det er sgu da under bæltestedet...

Kh Trine

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Mit online copypaste software finder kun en side. Men den er lukket!

Jeg ved ikke om du kan gøre noget, udover at sætte et "copyright" i footeren på din hjemmeside, hvilket jeg ikke kan se!
Ved dog ikke om det er nok og at bevise at det er DIN tekst er vel næsten umulig? (ikke fordi jeg ikke tror på dig og forstår med lethed din vrede)

Men held og lykke!

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dommeren

Det er kun i USA, der skal være et "Copyright" på et site, for at det er beskyttet. Man skal heller ikke sætte et "Må ikke stjæles" skilt på sin bil for at det er ulovligt at stjæle den ;-)

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Nå ok.

Det lader til at Thomas giver et brugbart svar.
Jeg er dog ikke inde i, hvad man gør mht. tyveri af tekst m.m.

Men du burde da have en god sag her.

Held og lykke

Fra Svendborg
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 381
Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Dommeren:

Hej

Mit online copypaste software finder kun en side. Men den er lukket!

Jeg ved ikke om du kan gøre noget, udover at sætte et "copyright" i footeren på din hjemmeside, hvilket jeg ikke kan se!
Ved dog ikke om det er nok og at bevise at det er DIN tekst er vel næsten umulig? (ikke fordi jeg ikke tror på dig og forstår med lethed din vrede)

Men held og lykke!

Tak til dig...

Har spurgt her på Amino for et stykke tid siden, hvordan jeg "garderer" mig mod kopiering, og det er jo ikke helt muligt, ved jeg. Men det endte med denne tekst:

Copyright
Alt indhold på dette web-site, så som tekster, billeder, ikoner og logoer tilhører umas.dk eller leverandører til umas.dk. Det er ikke tilladt at bruge umas.dks logo, billeder, tekster eller anden relateret grafik uden skriftlig tilladelse.

Så det står på min side. Kan vel ikke gøre mere? Og det er jo svært at opdage på online-markedet...

Men jo mere kendt www.umas.dk bliver jo flere ting vil der nok også ske. Så det er vel blot det som sker?!?! Men de sager der opdages, vil jeg have stoppet.

Kh Trine

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen Trine

Det er jo dit valg. Hvis du er 100% sikker på, at det duplicate content, der opstår ved den slags tyverier ikke skader dig, kan du nøjes med at være sur over det.

I øvrigt vil det være en RIGTIG god ide at se at få skrevet den side om i en fart uanset. Du har nemlig valgt at bringe selv samme tekst i dette indlæg: http://www.amino.dk/forums/t/76681.aspx, og det er altså Amino, der har vundet som det bedste bud på din tekst:

Vær meget forsigtig med at benytte dine tekster på mere end én URL.

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)