Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fusion af anpartsselskaber

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Oct 06
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle, 

Jeg har to anpartsselskaber som jeg overvejer at fusionere (udover de andre to jeg allerede har fået kvalificeret hjælp til herinde med at lukke).

ApS 1 er 3 år gammelt og har haft udgifter for under 5.000 igennem 'levetiden'. Dens største aktiv består af et lån på 125.000 DKK til ApS 2. 

ApS 2 er 3 gammelt og har driftet en mobilportal dog primært med negativt afkast (indtægter under 5.000) og så ca. 250.000 DKK bruft til annoncering, abonnomenter mv. Der er ingen aktiver i selskabet (undtagen det opsparede skattemæssige underskud).

Jeg vil gerne de næste par år udnytte det skattemæssige underskud til at lave rådgivning på baggrund af erfaringerne. For at forenkle tingene ser jeg gerne at ApS 1 og ApS 2 fusioneres.

Der er fuldstændigt symmetri imellem ejerkredsen i de to selskaber.  

Jeg har læst at det er kompliceret at gøre skattefrit, men i denne sammehæng virker det meget enkelt. Så spørgsmålet er kunne jeg ikke 'blot' afholde generalforsamling, vedtage fusion og anmelde lukning til EogS. Skattemæssigt ville eneste 'konsekvens' være at gælden 'forsvinder'.

 

Mvh Simon 

 

 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej. Du skal igennem møllen. Lave fusionsplan m.v. anmelde fusionen, den skal bekendtgøres og efter 4 uger kan den så vedtages. Det er ikke noget man selv gør. Historien melder heller ikke noget om hvorvidt der er tale om to søsterselskaber men det ligner det umiddelbart når du taler om identisk ejerkreds. Der bortfalder underskuddet ved fusionen.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 13. Oct 06
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

okay - så den vej er temmelig snørklet.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)