Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Importmoms - købsmoms - salgsmoms

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Herning
Tilmeldt 14. Apr 10
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hjælp.....jeg skal til at sælge nogle varer fra Canada, som jeg naturligvis derfor skal importere til Danmark. Jeg er nu ved at finde ud af til hvilken pris jeg kan sælge varen til forretningerne.....jeg skal altså ikke selv sælge varerne.

Jeg har fået en indkøbspris og hertil lægger jeg selvfølgelig told (i dette tilfælde 2,7%), fragt og importmoms. Men hvordan er det lige med momsen. Er det rigtigt, at jeg skal sammenlægge pris, fragt, importmoms og egen fortjeneste, hvorefter jeg så har prisen til forretningen......? Herefter tænker jeg jo så, at forretningen skal tillægge produktet en moms på 25% og derefter deres egen fortjeneste, førend de kan finde frem til den vejledende udsalgspris. Jeg synes jo så bare, at produktet virker til at blive ekstremt dyrt, da jeg jo faktisk tillægger moms 2 gange, for at gætte mig lidt frem til, hvad forretningen vil give for det pågældende produkt. Jeg skal vel ikke tilægge anden moms inden jeg sælger produktet videre til forretningen ? Det er jo forretningen, som lægger salgsmomsen til ??

Jeg ved godt, at spørgsmålet virker utroligt dumt, men jeg er bare nødt til virkelig at få det ind med skeer, så jeg er sikker på at sætte den eksakte og korrekte pris. Jeg håber, at I virkelig kan svare mig detaljeret og betragt mig bare som en idiot, når I forklarer det....... :-))

Hjælp....!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Importmomsen får du refunderet på den indgående moms, så momseffekt ved køb er

0.

Hold for guds skyld alt moms udenfor dine kalkulationer.............det forvirrer bare.

MvH

Peter 

Fra Herning
Tilmeldt 14. Apr 10
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

tak for din tilbagemelding. Det vil sige, at jeg ikke får nogle ubehagelige overraskelser tilsidst ved ikke at inkludere momsen i min udregning. Kan jeg altid bare gå ud fra, at momsen vil ende i 0 - også selvom der er importmoms....! Jeg skal ikke lægge moms oveni, når jeg sælger til forretningen eller...?? Eller skal jeg forstå det sådan at importmomsen modregnes den moms, som jeg faktisk skal opkræve fra forretningen, når jeg sælger til dem ??? Summa summarum: jeg skal altså slet ikke indregne nogen form for moms - dvs. det har ingen indflydelse på min endelige pris til forretningen ?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jo...på den endelige pris.

Du skal tage din pris excl. moms+25% salgsmoms ved salg vi DK.

MvH

Peter

Fra Herning
Tilmeldt 14. Apr 10
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

ok lad os lige tage et eksempel.....hvis jeg køber for 100 kr fra Canada inkl. told og fragt, så skal jeg tillægge 25% importmoms dvs. at jeg har varen herhjemme for 125,-. Herfra skal jeg så fratrække de 25% igen, som så efterfølgende alligevel skal tillægges (25% salgsmoms), når jeg sælger til forretningen (og de skal jo så igen tillægge de 25% salgsmoms, inden de sælger til kunderne ! Hold fast hvor er det da forvirrende.....du virker dog til at have styr på det, så kunne du evt. opstille et eksempel til mig....på forhånd tusind tak for din hjælp....!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej igen!

Købspris(inkl. told og fragt samt importmoms/EU-moms)  125 kr.

Importmoms/EU-moms fratrækkes via indgående moms    -25 kr.     Din indkøbspris  100 kr.

Din salgspris f.eks. 200 kr.+25% moms                                   250 kr.

Forretningens indkøbskøbspris excl. moms                            200 kr.

Forretningens salgspris f.eks. 300 kr.+25 % moms              375 kr.

 

MvH

Peter

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)