Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ændre varenumre

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Silkeborg
Tilmeldt 4. Jan 07
Indlæg ialt: 461
Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen.


Jeg har igennem tiden oprettet vare med lidt forskellige varenumre. Jeg vil gerne have mere system over det. Men er det muligt at ændre varenumre på sine vare? Jeg bruger e-conomic og så vidt jeg kan se, skal man ind og slette dem og oprette nogle nye. Og man kan vist ikke slette vare som allerede er blevet bogført en gang. Men det må jeg rode med.

 

Men er der noget regnskabsmærssigt forkert i at ændre varenumre ?

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 625
Fra  NKH.dk Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Birkelund:

Hej allesammen.


Jeg har igennem tiden oprettet vare med lidt forskellige varenumre. Jeg vil gerne have mere system over det. Men er det muligt at ændre varenumre på sine vare? Jeg bruger e-conomic og så vidt jeg kan se, skal man ind og slette dem og oprette nogle nye. Og man kan vist ikke slette vare som allerede er blevet bogført en gang. Men det må jeg rode med.

 

Men er der noget regnskabsmærssigt forkert i at ændre varenumre ?

Du kan godt ændre varenummer i e-conomic.

Gå ind i indstillinger "Ændring af numre" og afkryds boksen "Tillad ændring af numre" ved Varer.

Bare husk på, at hvis du ændre et varenummer, sker det på samtlige bogførte bilage.

Det kan være en ulempe, hvis en kunde kontakter dig og spørg ind til et tidligere varenummer - som du jo så ikke kan se.

Med venlig hilsen

Bastian

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Bastian:

Birkelund:

Hej allesammen.


Jeg har igennem tiden oprettet vare med lidt forskellige varenumre. Jeg vil gerne have mere system over det. Men er det muligt at ændre varenumre på sine vare? Jeg bruger e-conomic og så vidt jeg kan se, skal man ind og slette dem og oprette nogle nye. Og man kan vist ikke slette vare som allerede er blevet bogført en gang. Men det må jeg rode med.

 

Men er der noget regnskabsmærssigt forkert i at ændre varenumre ?

Du kan godt ændre varenummer i e-conomic.

Gå ind i indstillinger "Ændring af numre" og afkryds boksen "Tillad ændring af numre" ved Varer.

Bare husk på, at hvis du ændre et varenummer, sker det på samtlige bogførte bilage.

Det kan være en ulempe, hvis en kunde kontakter dig og spørg ind til et tidligere varenummer - som du jo så ikke kan se.

Med venlig hilsen

Bastian

Hej, kan e-conomic ikke køre med erstaningsnt? Hvis en vare hedder 1109T1 og man erstatter dette nr til 1109G1. Hvis man så indtaster det gl 1109T1 vil systemet ikke komme frem med 1109G1? Altsaa saa man kan følge et vare nummer historie med erstanings nr? Mvh Anders
Fra Silkeborg
Tilmeldt 4. Jan 07
Indlæg ialt: 461
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay. Det var da rart og høre. Hvis en kunde kontakter mig, så kan jeg stadig finde frem til varen ud fra teksten..

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej fandt du ud af om man kan indtaste det gl varenummer og systemet hiver det nye vare nummer frem? For som jeg læste hans svar er det gl varenummer væk i systemet når du ændre det til et nyt? Dvs systemet ikke har en historie på vare nummeret.
Fra Silkeborg
Tilmeldt 4. Jan 07
Indlæg ialt: 461
Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige været inde og kigge på det, og det ser ud til at det smider de gamle nummer væk. Men jeg har heller ikke brug for at det gamle nummer gemmes. Jeg kan sagtens finde frem til varen hvis det nu skulle være...

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 625
Fra  NKH.dk Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders S:
Bastian:

Birkelund:

Hej allesammen.


Jeg har igennem tiden oprettet vare med lidt forskellige varenumre. Jeg vil gerne have mere system over det. Men er det muligt at ændre varenumre på sine vare? Jeg bruger e-conomic og så vidt jeg kan se, skal man ind og slette dem og oprette nogle nye. Og man kan vist ikke slette vare som allerede er blevet bogført en gang. Men det må jeg rode med.

 

Men er der noget regnskabsmærssigt forkert i at ændre varenumre ?

Du kan godt ændre varenummer i e-conomic.

Gå ind i indstillinger "Ændring af numre" og afkryds boksen "Tillad ændring af numre" ved Varer.

Bare husk på, at hvis du ændre et varenummer, sker det på samtlige bogførte bilage.

Det kan være en ulempe, hvis en kunde kontakter dig og spørg ind til et tidligere varenummer - som du jo så ikke kan se.

Med venlig hilsen

Bastian

Hej, kan e-conomic ikke køre med erstaningsnt? Hvis en vare hedder 1109T1 og man erstatter dette nr til 1109G1. Hvis man så indtaster det gl 1109T1 vil systemet ikke komme frem med 1109G1? Altsaa saa man kan følge et vare nummer historie med erstanings nr? Mvh Anders

Hej Anders.

Nej, du ændre nummeret på alle bilag.

Så hvis du har bogført en faktura fra d. 01/05 med varenummer 1, og du så ændre varenummeret til 1000 i dag. Vil din faktura fra 01/05 automatisk få lavet varenummeret om til 1000.

Med hensyn til historik, tror jeg at du kan se det i loggen. Men igen, du kan ikke indtaste varenummer 1, og få varenummer 1000 frem.

Med venlig hilsen

Bastian

 

Tilmeldt 25. Apr 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Bastian:
Så hvis du har bogført en faktura fra d. 01/05 med varenummer 1, og du så ændre varenummeret til 1000 i dag. Vi din faktura fra 01/05 automatisk få lavet varenummeret om til 1000.

Så det er ikke muligt at bruge fakturaen til genfakturering eller elektronisk bogholderi, da fakturaen rent juridisk er blevet ændre siden faktureringen.

Gælder det også, når en kunde ændre adresse eller virksomhedsnavn - eller lige frem firma?

Med venlig hilsen

Finn Nielsen

 

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 625
Fra  NKH.dk Skrevet kl. 00:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Fniller:

Bastian:
Så hvis du har bogført en faktura fra d. 01/05 med varenummer 1, og du så ændre varenummeret til 1000 i dag. Vi din faktura fra 01/05 automatisk få lavet varenummeret om til 1000.

Så det er ikke muligt at bruge fakturaen til genfakturering eller elektronisk bogholderi, da fakturaen rent juridisk er blevet ændre siden faktureringen.

Gælder det også, når en kunde ændre adresse eller virksomhedsnavn - eller lige frem firma?

Med venlig hilsen

Finn Nielsen

 

Hej Finn.

Jo, altså alle dine bilag i systemet bliver opdateret med det nye varenummer. Kunden kan derfor stadig have en faktura med det gamle varenummer. Kunden får nemlig ikke en ny faktura fordi du ændre et varenummer. Du kan selvfølgelig godt vælge at sende en opdateret faktura ud.

Det gælder kun varenummeret. Du kan ikke ændre adresse, navn, varetekst m.v. på en faktura som allerede er bogført.

Med venlig hilsen

Bastian

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)