Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man stole på sine Google Analytic tal

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Værløse
Tilmeldt 17. Mar 06
Indlæg ialt: 305
Fra  Sushibutik.dk Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vi kører en Magento Webshop og har naturligvis Google analytic integreret, så vi kan se hvilke sider og produkter der bliver kigget på.

Det er også opsat så man kan følge hvilke trafikkilder som generere hvilke ordre og hvor stor værdi de enkelte trafikkilder genererer m.m.

Mit spørgsmål er om man kan stole på disse tal?

Baggrunden er at én af vores trafikilder påstår at have genereret en hel del ordre til os, men vi kan hverken se det påståede antal besøg og heller ikke antal ordre, som disse besøg skulle genereret.

De tal vi får frem på andre trafikkilder ser rigtige ud, både med antal besøg og antal leverede ordre.

Så tror I at der er en fejl i vores Google analytic system, eller ligger unøjagtigheden i dem som leverer trafikken og de påståede ordre?

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan være begge dele. Uden at vide nærmere om jeres opsætning, kan jeg ihvertfald sige at jeg erfaringsmæssigt har set fejl i registreren i Google Analytics grundet en fejlopsætning eller mangel, og i andre situationer har det så været 3. parts trafikkilden som ikke har leveret korrekte tal.

Dit webhotel har uden tvivl en yderligere statistik, som er gemt i apache/iis log-fil. Hvis du får adgang til denne, vil du kunne undersøge om trafikkilden rent faktisk har givet dig disse besøg.
Derved finder du let ud af om fejlen ligger i analytics eller i 3. parts trafikkilde tal/data. 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)