Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Colasirup fra Kina

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 10. May 10
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :


Jeg overvejer importerer Cola sirup fra Kina til videresalg. Skal man have nogle special tilladser for importere fødevare?
Har nogen erfaringer med importerer fra kina og hvad skal jeg være opmærksom på ?

Tilmeldt 5. Oct 08
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

 

godkendelser af fødevarer etc. - læs mere på Fødevarestyrelsens hjemmeside. Og ja, du skal have godkendelser.

Jeg har lavet forretninger i Kina gennem mere end 15 år - og mit bedste råd til dig ifm. fødevarer fra Kina: hold dig væk. Og har du ingen erfaring med Kina overhovedet, så er fødevarer ikke det du skal begynde med.

Men - vil du alligevel i gang med import fra Kina, så skal du alliere dig med nogen der har forstand på det. Og nej - ikke mig, da jeg ikke vil / skal ind i fødevarebranchen. Du er nødt til at arbejde sammen med nogen i Kina; agent eller firmaer der, mod betaling, kan udføre check-up på fabrikkerne, kan checke produkterne osv.. Du må ikke tro, at du kan sidde i Danmark, og importere fødevarer "just like that"...så nem er verden desværre ikke.

Vil du lave din egen cola - hvorfor henvender du dig så ikke til nogle mindre bryggerier, og får lavet din "private label" cola? Det synes dog at være en lidt enklere og mere farbar vej...

vh

Jens

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 31. Aug 07
Indlæg ialt: 279
Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er jeg også blevt lidt nysgerrig Geeked

Vil du lave din egen cola - hvorfor henvender du dig så ikke til nogle mindre bryggerier, og får lavet din "private label" cola? Det synes dog at være en lidt enklere og mere farbar vej...

hvordan finder man de bryggerier og er det ikk eulovligt lave egne cola.Man få jo helt sikkert Coca cola på nakken

 ¤¤ Lad os tage en lille snak om dit helbred og det problemer du har **
Skriv pm

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er jeg også blevt lidt nysgerrig Geeked

Vil du lave din egen cola - hvorfor henvender du dig så ikke til nogle mindre bryggerier, og får lavet din "private label" cola? Det synes dog at være en lidt enklere og mere farbar vej...

hvordan finder man de bryggerier og er det ikk eulovligt lave egne cola.Man få jo helt sikkert Coca cola på nakken

Det er da ikke ulovligt at lave en coca cola, så længe man ikke kalder den coca cola.. Harboe har da lavet en sodavand som smager tæt på rigtig coca cola..

Smag må man skam godt prøve at efterligne og derfor kan man ikke få coca cola på nakken for dette..

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

KennM:

Det er da ikke ulovligt at lave en coca cola, så længe man ikke kalder den coca cola.. Harboe har da lavet en sodavand som smager tæt på rigtig coca cola..

Smag må man skam godt prøve at efterligne og derfor kan man ikke få coca cola på nakken for dette..

Enten har du ik smagt rigtig Coca Cola, eller os har du ik smagt Harboe Cola... For der er godt nok stor smagsforskel!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 5. Oct 08
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenn,

nu skrev jeg ikke "Coca Cola", som jo er et registreret varemærke - men cola. Der er intet problem i at lave "private label" sodavand, og kalde den for en cola.

Til de nysgerrige - der selv vil forsøge sig ud i kunsten at frembringe en "coca cola" wannabe Big Smile  :

http://www.wikihow.com/Make-OpenCola

Her ligger opskriften på "Open Cola" - en slags open-source opskrift...

Nogen der har mod på at lave en "Amino Cola" ???

 

Tilmeldt 31. Aug 07
Indlæg ialt: 279
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Kender nogen gode cola bryggerier i Poland eller andre billige land. Colaen skal smage næsten samme sam den orginal cola..

 

Jeg har søgt på nettet, men har ikek haft held med finde noget

 ¤¤ Lad os tage en lille snak om dit helbred og det problemer du har **
Skriv pm

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

website:

Kender nogen gode cola bryggerier i Poland eller andre billige land. Colaen skal smage næsten samme sam den orginal cola..

 

Jeg har søgt på nettet, men har ikek haft held med finde noget

 

Selvom der er lidt uenighed om det her i tråden... Så mener jeg altså Netto allerede fører en billig-cola, der er svær at skelne fra Coca Cola (særligt deres "Zero" variant) - jeg mener det er Harboe der laver den.... Men hvorom alting er så er smagen ikke interessant at konkurrere på i forhold til Coca Cola - Pepsi vinder jævnligt blindtests over Coca Cola, så noget kunne tyde på smagen ikke er alt. Så du skal nok ikke regne med at vinde det store på at have et produkt, der smager som Coca Cola....

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Medmindre formålet er at sælge det som Coca Cola naturligvis? Det er i øvrigt ulovligt og jeg kan godt love dig for Coca Cola er opmærksomme på den slags og de slår hårdt ned ;)

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)