Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til finansering af ny virksomhed

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. May 10
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har fået tilbudt at overtage en ny opstartet tøjbutik og søger i den forbindelse vejledning om hvad der skal til samt hvordan  man kan få finansering til dette.

 

Har fået afvide at jeg skal ligge 500.000 for varelageret samt 250.000 for inventar i alt 750.000,-

Men jeg står i denne situation at jeg skylder privatlån 200.000,- som jeg først har tilbage betalt om 3 år.

Kan man få lagt sit privatlån ind under virksomhedslånet?

Så er der nogen som kan fortælle mig om det er muligt at få hjælp til finansering af dette her projekt og  hvad skal der til for at sikre sig selv bedst muligt imod konkurs i fremtiden altså skal man have både aps og holding selskab?

 

PS jeg er ret ny og vil ikke snydes ...

 

Mvh

Morten

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Feb 10
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

Som rådgiver vil jeg først  få dig til at kigge på budget for det første driftsår.

Du skal under alle omstændigheder have fremvist det for et pengeinstitut, da jeg ikke forudsætter at sælger vil finansiere tingene.

Det er rigtig at du kan sikre dig bedst via et ApS, men du må så også forvente at du skal stille garantier overfor dine leverandører.

Den gæld du har privat nu, vil så blive i privat regi men skal så afviklet via din løn.

Du er velkommen til at kontakte mig såfremt du ønsker hjælp til budget mv. (nu kan jeg så ikke se hvilken landsdel du kommer fra).

Mvh

Per Tange, registreret revisor FRR

Dansk Revision Viborg '

8725 5307 / 2023 5705

 

 

Tilmeldt 4. May 10
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej morten!

nu er der nogle spørgsmål der hober sig op...

1. står du i RKI?

2. har du aktiver hvis værdi er enten = eller mere end 750K?

 

Imagination is better then knowledge

The ultimate Operating system  release candidate comming soon.

Tilmeldt 22. May 10
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 

Jamen jeg bor på Sjælland og skal lige siges at dette er en som har haft en franchie kæde før som har valgt at droppe dette og solgt kæden og startet op på ny. Hvor han søger ejer af hver butik som så også arbejder dagligt i butikken samt har en eller 2 ansatte.

Denne her butik er lige startet for en uge siden og jeg røg bare i snak med ejeren da jeg kom som kunde.

Han søger en som brander for at have sit eget og selv vil sætte sit præg på butikken og være med fra design, indkøb og salg af vare..

Varelagret er på 500.000 og inventaret er på 250.000, det er hvad der skal finanseres.

Det eneste jeg skylder er 200.000 i forbrugslån og ejer ikke bolig og står i RKI.

Grunden til at jeg skriver dette her spørgsmål, er om der er nogen som ved om der vil være mulighed for finansering af sådanne et projekt via bank eller investor og hvad man skal forvente at have som afdrag til sådanne et lån pr mdr..

 

mvh Morten

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Hvis du står i RKI.....er bank udelukket.

MvH

Peter

Tilmeldt 22. May 10
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

Hov det var en fejl.

Jeg står IKKE I RKISmile

Så er der stadigvæk mulighed.

Mvh

Morten

Tilmeldt 4. May 10
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen Morten Christof hvis du vil låne penge i banken skal du helst have aktiver (bolig, Aktiekapital guld osv.) som overstiger lånets størrelse

Imagination is better then knowledge

The ultimate Operating system  release candidate comming soon.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Zigzag12:

Hej igen Morten Christof hvis du vil låne penge i banken skal du helst have aktiver (bolig, Aktiekapital guld osv.) som overstiger lånets størrelse

Helt enig Yes

Her er der endda tale om en nystartet butik uden historik for tidligere års omsætning, resultat m.v., så det bliver rigtig meget op ad bakke.

Du skal i givet fald finde en god investor, som har indblik i branchen og tror på den fremtidige virke og ikke mindst dig som indehaver.

Det kan også være muligt med en kautionist, som er villig til at sætte lånebeløbet til sikkerhed.

Hilsen

Tonny

Tilmeldt 22. May 10
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Mange tak til jer alle som har lyst til at hjælpe med jeres erfaring, det er jeg rigtig glad for.

Har lige talt med ham som gerne vil have mig som ejer af hans ene butik. Han vil gerne prøve at kigge på at hjælpe mig i gang finansering.

Er der nogen af jer som kan fortælle mig, hvilket relevante og nødvendige oplysninger omkring omtalte butik samt om den person, som jeg skal sørge for at få.

Ville det være en god ide at få sig et aps og holding selskab?

Hilsen

Morten

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)