Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Potentiale i opkøb af ejendomme på tvangsauktion?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Kbh
Tilmeldt 19. Nov 08
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :


God aften amino.

Jeg kunne godt tænke mig at få andres syn på fornuftigen i opkøb af ejendomme som er på tvangsauktion for tiden?
Her tænker jeg både på at man skal tage forbehold for markedet som har været meget turbulent det seneste tid, dog er antallet af tvangsauktioner ligeledes steget i mange områder.
Mener i at der vil være mulighed for fortjeneste på kort sigt - altså videre salg umilbart efter opkøb (renovering og vidersalg efter ca 1 år), eller vil det bedre svarer sig at lave en mere langsigtet investering med henblik på udlejning, og evt salg bagefter.

Jeg er godt klar over at ingen kan give noget endegyldigt eller 'rigtigt' svar, men er blot nysgerrig efter folks mening og erfaringer, gerne fra folk som er eller har været aktive investorer inden for feltet.

- Martin

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin:

Mener i at der vil være mulighed for fortjeneste på kort sigt - altså videre salg umilbart efter opkøb (renovering og vidersalg efter ca 1 år), eller vil det bedre svarer sig at lave en mere langsigtet investering med henblik på udlejning, og evt salg bagefter.

Ja Wink

Udfra mængden af ikke-solgte nybyggede eller nyrenoverede lejligheder rundt omkring ville jeg ikke turde satse på en hurtig exit..

I min verden er ejendomsinvesteringer en langsigtet investering som f.eks. kan bruges til "pensionsopsparing".

Men det er så min personlige holdning Smile

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig med Anders...Vil også mene, at de må blive tale om langsigtede investeringer, hvad ejendoms-

markedet angår.

MvH

Peter

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt enig med Anders.

Har også selv gået med samme ider, og hvis det bliver aktuelt bliver det til udlejning, og senere forhåbentligt en rigtig god pension...:)

Tilmeldt 7. Sep 09
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Noget helt andet er, at tvangsauktioner er en ekstrem risikabel måde at købe fast ejendom på. For det første har du ingen reel sikkerhed for, at ejeren overhovedet gider fraflytte sin ejendom (Hvilket kan tage dig min. 3 måneder at få redet ud) - Derudover kan der pludselig være en lejer, som mener at der findes en lejekontrakt el. lign.

Derudover er der ingen ejerskifteforsikring, og du sidder derfor selv med problemet, hvis der er råd i taget, soklen el. lign.

Når dette er sagt er det muligt at gøre en fornuftig handel på tvangsauktion, men der skal en del auktioner og risikovillighed til, før man gør det ideele køb.

Elbutik - Salg af Fuga Stikkontakter m.v.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :

El-manden:

Derudover kan der pludselig være en lejer, som mener at der findes en lejekontrakt el. lign.

Derudover er der ingen ejerskifteforsikring, og du sidder derfor selv med problemet, hvis der er råd i taget, soklen el. lign.

Min opfattelse af ejendomsopkøb af det vi snakker om her netop kun kan fungere hvis det er lejet ud - En udlejningsejendom er sgu ret trist at have stående tom..

Jeg tror desuden ikke at ejerskifteforsikringer finder anvendelse indenfor erhvervsmæssigt opkøb, men det kan da være jeg tager fejl.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Køb af ejendomme på tvangsauktioner er en risikabel affære, med mindre man selv er byggesagkyndig, som kan gennemskue ejendommens reelle stand.

Ejendommene sælges med en såkaldt ansvarsfraskrivelsesklausul, således det er for egen regning og risiko at købe den. Herudover skal man som minimum overbyde en eventuel realkreditgæld, da det ofte er realkreditforeningerne, som opkøber ejendommene for sit pant m.v., hvorefter de forsøges solgt i et frit marked efterfølgende.

Hilsen

Tonny

Tilmeldt 7. Sep 09
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 00:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Christensen:

El-manden:

Derudover kan der pludselig være en lejer, som mener at der findes en lejekontrakt el. lign.

Derudover er der ingen ejerskifteforsikring, og du sidder derfor selv med problemet, hvis der er råd i taget, soklen el. lign.

Min opfattelse af ejendomsopkøb af det vi snakker om her netop kun kan fungere hvis det er lejet ud - En udlejningsejendom er sgu ret trist at have stående tom..

Jeg tror desuden ikke at ejerskifteforsikringer finder anvendelse indenfor erhvervsmæssigt opkøb, men det kan da være jeg tager fejl.

Nu nævnes det jo ikke, om der er tale om andelsboliger, ejerlejligheder, sommerhuse eller hvilken type ejendomme han vil købe på tvangsauktion, og da størstedelen af tvangsauktionerne omfatter andre kategorier end udlejningsejendomme er det jo rimelig relevant, at der ikke kan tegnes nogen ejerskifteforsikring og at der kan komme problemer med den tidligere ejer / lejere.

Yderligere er der tvangsauktioner, hvor der ikke er søgt tilladelse til dele af ejendommen, hvilket kan blive forholdsvist byrdefuldt.

Elbutik - Salg af Fuga Stikkontakter m.v.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)