Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salgsbase for heste

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. Dec 05
Indlæg ialt: 905
Fra  Amero GodeKasser Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Alle..

Jeg er igang med et projekt med salg af heste, dette skal foregå via en annonce på den hjemmeside jeg nu får kodet sammen.

Det kommer til at forgå således.

Man vælger annonce type 1, og skriver oplysninger osv om krikken. Når man når til betaling foregå dette via dankort.
Hvordan gør vi det?
Jeg hoster selv min site på egen server og sørger selv for backup osv. Men jeg skal vel have fat i en dankort gateway.. Fribetaling er måske en mulighed? og så tilmelding til PBS selvfølgelig.
Jeg laver det sådan at kunden får en ordbekræftigelse på at han har købt en annonce type 1 . til xxx kr.. altså en kvittering. Hvilke regler findes der herfor?

Regnskabmæssigt skal det hele køres sammen med et eller andet system. Men hvordan gør jeg dette?



Fra Ribe
Tilmeldt 2. Nov 06
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 00:35
Hvor mange stjerner giver du? :
InetActive
Leverandør af Joomla!CMS, Oscommerce og Zen Cart løsninger med 100% skræddersyet design.
Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. Dec 05
Indlæg ialt: 905
Fra  Amero GodeKasser Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Jens

Tak for dit svar.

Jeg tror et eller andet sted også at e-conomic er løsningen.. Nu er jeg ikke hardcore programmoer, og har en til at lave meget af det tekniske for mig.. Jeg har ideerne ;)

Men med e-conomic kan det integreres sådan at kunden via dankort betaling modtager en kvittering / faktura bagefter købet..



Fra Ribe
Tilmeldt 2. Nov 06
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 27-11-2006 13:41:51
Forfatter: Smith
Hej Jens
Men med e-conomic kan det integreres sådan at kunden via dankort betaling modtager en kvittering / faktura bagefter købet..


Ja, det vil i princippet være muligt, men det skal du nok tage en snak med din programmør om..:)
InetActive
Leverandør af Joomla!CMS, Oscommerce og Zen Cart løsninger med 100% skræddersyet design.
Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvad angår betaling vil jeg anbefale dig at kigge på PBS'' eget betalingsmodul, fremfor at bruge en gateway, jo mindre der er specielle krav der gør at du har behov for en gateway.
Tilmeldt 21. Dec 05
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Kasper,

 

Lyder som et spændende projekt, har dog lige et par ting du bør være opmærksom på:

 

    Er der hestehandler nok på nettet til en forretning som denne? (markedsanalyse)

    Har du noget branchekendskab?

    Vil folk overhovedet betale penge for sådan noget? (prisfastsætning)

 

Held og lykke med projektet, hvornår ser vi siden online? Har jo set dine andre sider, som ser fornuftige ud..

 

Venlig hilsen

BB

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. Dec 05
Indlæg ialt: 905
Fra  Amero GodeKasser Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej BB

Ja det er skam også spændene.

Ja jeg vil klart mene grundlaget er her, og jeg regner med at gå langt med min markedsføring, også offline for at få aftaler i hus.

Branchekendskab tjo en del :) Min nu forhenværende kæreste, og nu bedste veninder er rytter og jeg er derfor blevet lidt slugt af det hele. Og jeg har skam prøvet at være højt til hest ;) Øvelser som at få samlet benene lige på en heste mestrer jeg bedre end hun ;)

Da vi solgte hendes hest prøvede vi på horse.dk siden er den største i danmark, med ca 1500 annoncer. Men jeg faldt over fejl, usability som bare ikke var god nok, support var ret uprofessionel. Samt at intet var automatisk, man kunne ikke engang uploade billeder selv.
Derfor overvejede jeg muligheder for et større og nyere site med samme og flere muligheder som horse.dk hestebasen.dk osv.

Jeg afslører da også lige vores nye domæne navn. www.hesteindex.dk
Jeg tænkte lang tid og fandt det altså ret godt, hvad synes i?

Hmm.. Nu bliver jeg nysgerrig, kender vi hinanden og hvad har du set? :)

Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 255
Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja, det lyder som en god ide. Selvom der allerede er nogle aktører på
markedet, kan man jo altid forsøge at slå dem ved at gøre det bedre.

Nogle i min familie har en del heste, som primært bruges i
rideskolesammenhæng, men fra tid til anden skal de jo også købe eller
sælge og der er mit indtryk at de ikke rigtig kender de eksisterende og
ville være glade for et nemt og bekvemt sted at kunne sælge (eller købe
for den sags skyld).

Skal betalingen være noget i stil med det man ser på dba.dk? Altså hvor man betaler for særlig skrift og andre ekstra features?
Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. Dec 05
Indlæg ialt: 905
Fra  Amero GodeKasser Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Mads.

Rart at høre :)

Mht til betaling så betaler folk via dankort eller kontooverførsel (faktura) , hvad en køber til en hest gør står sælger og køber for.. Vi formidler bare kontakten.

Tilmeldt 21. Dec 05
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej igen,

Nej, tjekkede bare lige dine sider i din signatur )

Offline er selvfølgelig dyrt men det kan også være givet godt ud -har du nogen investorer bag, der kan være behjælpelig med finansieringen?

Hvornår går du online, kender nemlig nogen, der har en hest de vil sælge og har lige sagt til dem, at der snart kommer noget bedre nemlig )

Venlig hilsen

BB

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)