Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CloudSprout - Kan man virkeligt springe programmøren over?

Side 7 ud af 7 (68 indlæg)
Fra Odense NV
Tilmeldt 8. Jan 10
Indlæg ialt: 260
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lundsby,

Jeg synes jeres projekt ser rigtig spændende ud, og det lyder umiddelbart som et rigtig godt produkt til grafikere og webdesignere.

Af navnet formoder jeg, at I gør brug af hosting i "skyen". Er det muligt, at få lidt nærmere information om hvem I bruger og evt. hvordan, hvis man spørger pænt? Smile Er selv i gang med et projekt, som kunne være rigtig interessant at få hostet i "skyen" med hensyn til dets skalérbarhed.

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg må først lige indrømme at jeg ikke har læst hele tråden igennem, startede men kunne simpelthen ikke gennemføre ;) 

 

Jeg har dog lige en indvendingen for det lyder til på virkelig mange af de indlæg jeg har læst at Cloudsprout skulle være revolutionerende, men jeg har bare endnu ikke forstået hvad forskellen er på det og andre sider som eksempelvis Wix.com som i mine øjne har det samme produkt? 

Nogen der kan forklare? (: 

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders

Du har fuldstændigt ret, CloudSprout er baseret på hosting i skyen. Vi har valgt at bruge Microsofts Azure platform, som vi ser rigtigt mange fordele i, dels er det rigtigt billigt, hvilket selvfølgeligt altid hjælper. Men deres failover/loadbalance på databaserne er på et helt andet niveau end traditionel hosting. For os, er det også vigtigt at Microsoft har datacentre i en del forskellige lande og ved at bygge i endnu flere.

Med det pris/kvalitets forhold man opnår ved Cloud Computing har jeg svært ved at tro, at der er mange danske hostere tilbage om en 5-10 års tid.

PS: Når du regner på prisen for Azure så husk at de kun er trafik ind og ud af datacentret man betaler for.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Ja, tråden er blevet lidt lang, så jeg kan da godt prøve at opsummere, hvad det er vi går og roder med.

Jeg kan godt forstå hvordan, man kan blive i tvivl om hvad forskellen er på CloudSprout og produkter som Wix, Mono.net, Yola etc

Grundlæggende er alle produkterne hjemmeside byggere! Men i forhold til de andre produkter har CloudSprout en helt anden målgruppe. Wix etc. er rettet imod private brugere og gør-det-selv virksomhedsejere, hvilket gør at produkter fokuserer på at være ekstremt nemt at bruge og hurtigt at nå i mål med.

CloudSprout derimod er rettet imod professionelle designere, hvilket gør at kravet til os, er at man med CloudSprout skal kunne lave de samme sider, som der idag bÿgges af programmører på f.eks. Joomla, Drupal, Umbraco etc.

Revolutionen er at det er lykkedes, på http://www.CloudSprout.dk kan du se interviews med nogle af vores test designere, som idag faktisk kan bruge rigtigt avancerede sites i CloudSprout uden programmører. Sites som man ikke ellers kan lave uden programmører! Men dem kan du også se nogle af på vores site.

En god beskrivelse af forskellen er imellem CloudSprout og Wix etc. er at den samme som forskellen på Photoshop og Photoshop Elements. Begge er gode produkter til hver sin målgruppe.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Joomla runder 5000 officielle udvidelser til J1.5.x serien i disse dage.

Bemærk at der jo herudover findes yderligere 5000 udvidelser som folk der har lavet en hoved udvidelser ikke kan få listet på JED hvis de selv har udviklet den (vi har f.eks. 50+ udvidelser vi ikke få listet fordi vi har lavet hovedudvidelsen) og dertil kommer så et par 1000 uofficielle, ikke GPL og andre licenserede udvidelser oven i - Så et realistisk bud er nok 12.500 + udvidelser til Joomla 1.5 serien i dag.

Så skal du bare lige bygge 12.450 klodser mere Lundsby Stick out tongue

Jeg er fuldstændig uenig i at målgruppen er den samme - De designere som vil lave det visuelt bruger bare Artiseer f.eks. der har den den samme frihed det er bare hurtigere og så går de ind i joomla og "klikker" egenskaber på "kasserne" (moduler som det hedder).

Easy peasy - tonsvis af funktionalitet og udvidelser man kan smide på efter behov.

Men igen - jeg tror slet ikke cloudsprout er interessant nok her - vi skal nok endnu længere ned - altså til gør det selv løsningen - og så det at cloudsprout jo er ude og konkurrer med nogle andre systemer.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ronni

Jeg også meget imponeret af Joomla extensions antallet! Men jeg er ikke synderligt imponeret over hverken markedet eller den infrastruktur, der for dem.

Fordi vores infrastruktur gør at de forskellige extensions i højere grad kan snakke sammen bliver den mængde af forskellige situationer der kan håndteres meget større end for en traditionel Joomla extension. Det er lidt ligesom legoklodser, hvor legoklodser skal der findes for at du kan bygge en bil, et skib, en hund etc.

Så umiddelbart ville jeg tro at når vi er på bare en tiendel af Joomla's extensions, så kan vi det samme, hvis ikke mere. Men der er godt nok også et stykke vej!

Hvilket leder til en anden fordel i forhold til Joomla, fordi vores extension model er sprog-agnostisk. Hvilket betyder, at antallet af potentielle programmører er meget større. Samtidigt er der er også rigtigt mange eksisterende systemer, som man nemt kan integere og derefter sælge med en rigtigt god fortjeneste.

I forhold til at om vi skal længere ned i markedet, er der egentligt flere ting der tyder på at det modsatte er tilfældet.
Det første og mest afgørende er kunderne, de test-designere er ikke så synderligt langt fra toppen af poppen, du ved guldkorn vindere og den slags, og de kan se at CloudSprout kan erstatte programmøren for dem.
Et par af vores test-designere kendte iøvrigt Artiseer, men mente ikke det var noget for dem. Vi har også løbende vist dem nogle af gør-det-selv løsningerne, hvor de heller ikke mener det lever op til deres krav.

Men derudover er jeg langt fra imponeret over Joomla markedspladsen ud fra et økonomisk synspunkt, tingene virker som om de er prissat til ekstremt små virksomheder eller hobby brug. De er alt for billige den dyreste ejendomsmælger løsning jeg så da hurtigt checkede stod til 400$ wtf. En af vores sam-arbejdspartnere kigger også på at lave en ejendomsmælger løsning til CloudSprout, her er prisen sat til 60.000 kr. og de første 3-4 stykker er så vidt jeg forstår stortset allerede solgt!

Jeg håber virkeligt vi formår at skabe en markedsplads, hvor pris-niveauet og den generelle kvalitet er noget over det man ser hos Joomla. Men her tror jeg også at det hjælper meget, at det ikke kun er PHP programmører vi appellere til.

Det er helt sikkert, at vi vil gøre rigtigt meget for at det skal være en ekstremt god forretning at udvikle på CloudSprout.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg forstår ikke helt retningen - hvis du siger i bevæger jer op ad i markedet men kun er interessante for designere så falder tingene nok lidt sammen?

De fleste større kunder ville jo ikke hyrer en designer til at lave deres programmering - de ville hyrer en designer, en programmør, en forretningsanalyst osv. og så lave projektet med de forcer der er nødvendige for at få det bedste resultat ud - De ville næppe lade en designer stå for det hele.

Artisteer er ikke brugbart til noget som helst på et højt nok niveau fordi koden mere eller mindre er generisk og slet ikke tilpasset til den enkelte kundes behov - og det er jo netop den samme problemstilling som du vil stå i med cloudsprout - men ingen tvivl om at det netop bliver et spørgsmål om masse for om det bliver en success bredt set - eller måske i højere grad en success snævert set rent kvantitativt målt - men meget af dit setup og PR ser jo ud til at sigte meget bredt og billigt og dermed så må det vel være en enorm udfordring at få det udbredt hvis du nu sigter highend?

Jeg tror nok jeg ville arbejde lidt mere på at finde den rigtige målgruppe og så måske gå lidt snævre efter det fra start - jeg tror i hvert fald ikke det øger mulighederne at satse for diffust fra start.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ronni

Jeg tror jeg har en god måde, at forklarer det på!

Hvis man tager et webprojekt, så kan det typisk indeles i brugerflade, datamodellering og forretningslogik. På et typisk projekt. Brugerfladen laves af programmøren og designeren til sammen, hvor designer laver en psd og programmøren laver html, javascript, css etc. Datamodellering står designeren for, og det samme med forretningslogikken.

I et CloudSprout projekt laves brugerfladen og datamodelleringen af designeren! Mens selve forretningslogikken laves af programmører evt. igennem standardkontrollerne eller extensions.

Så der er både plads til programmører og designere, med CloudSprout. Men programmøren kommer til at fokusere på forretningslogik, i forhold til nu. Det er heldigvis ikke noget problem, fordi de fleste af de "tunge" programmører faktisk foretrækker det sådan.

I praksis kommer det til at betyde, og det ser vi allerede nu, at designere klarer mange af de opgaver som der løses idag, uden programmører. Men det betyder også at man som programmør, får rigtigt gode muligheder for at sælge extensions med forretningslogik i forbindelse med de mere tunge opgaver f.eks. et ejendomsmægler site.

Vores målgruppe på slutkunderne er små- og mellemstore virksomheder, i størrelsen 0 - 50 ansatte. På designere og programmør siden, er målgruppen naturligt alle leverandørene til SMV'er. Så højere var egentligt set i forhold til Joomla markedspladsen.

Det problem vi oplevede i forhold til Artisteer var, at designerne ikke føler at det kan bygge lige hvad de har lyst til i det. Det gør de med vores :-) Bagsiden af medaljen er at det tager længere tid at bygge med CloudSprout.

Vi er egentligt ikke så meget i tvivl, omkring målgruppen da vi har snakket med en del af dem og det virker som om de tager rigtigt godt imod det. Markedsføringen virker egentligt også som om at den går rent ind, der er ihvertfald en del både udviklere og designere der er relativt begejsterede omkring CloudSprout.

Jeg tror det er nødvendigt for vores overlevelse på længere sigt, at vi kommer bredt ud. Da udbredelsen er en væsentlig konkurrence parameter. Joomla er faktisk et rigtigt godt eksempel på dette, selvom der findes open source cms'er med mere tillokkende grundfunktionalitet f.eks. Concrete5 eller Liferay, men Joomla vokser alligevel mere i absolutte tal, primært pga. udbredelse og afledte effekter (f.eks. extensions).

Side 7 ud af 7 (68 indlæg)