Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CloudSprout - Kan man virkeligt springe programmøren over?

Side 6 ud af 7 (68 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Fuldstændig enig - 300 kroner om måneden kan ikke fylde alverden i en virksomheds budget. Heri får man hosting, vedligeholdelse (incl. software assurance vel?), udgiften til selve softwaren (licens) og support. Det er dælme en fin pris.

Du som designer får naturligvis penge for at opsætte websitet til kunden. Herefter overtager kunden udgiften til ovenstående. Det er absolut en win-win-situation for dig som designer. Du slipper for at bruge et par tusinde kroner på en HTML-nørd, som skal skære dit design til.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

BZR:
Én gang for alle, på et sprog alle kan forstå: Lundsby, jeg er ked af, at jeg mente den her tråd var unødvendig. 

Du fuldstændigt tilgivet i min bog! Det var egentligt en meget sund debat der kom ud af dit indlæg.

Fra Vestbjerg
Tilmeldt 25. Mar 08
Indlæg ialt: 98
Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

@Niels:

Dit første regnestykke mht. hvor min indtjening skulle placeres indikerede bare noget andet .....

@Jimmy:

Nu kan jeg faktisk godt selv skære og kode mine hjemmesider, men der kunne jo være andre der ikke kan Smile
Når det så er sagt, er jeg enig i at alle virksomheder burde kunne rumme 300,-/md. til webhotel, men jeg fornemmer bare at dette produkt ikke er rettet mod de større virksomheder, og at dem der kunne forventes at benytte denne service måske hellere vil spare end bare sige..."det er nok bare det det koster". En del af pointen her er vel også at man skal spare penge på projektet?
Jeg siger ikke det er en dårlig pris - jeg siger bare at det kan fås billigere og at der jo findes andre løsninger.


Af hensyn til Lundsby og ikke mindst mig selv, har jeg ikke lyst til at remse alle de løsninger op der findes. I sidste ende tror jeg det drejer sig om at specificere målgruppen ret præcist, samtidig med at det skal markedsføres i henhold til denne målgruppe Big Smile


@Lundsby: Jeg har slettet alle cookies, browser historie m.v. Det virker ikke Crying

God weekend!

Freelance grafisk assistance og online kataloger
www.flashmagasin.dk

Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ikke fordi jeg skal trække debatten ud på et sidespor - men det er vigtigt at sammenligne pærer og pærer og ikke pærer imod æbler.

Installerer du en opensource løsning på f.eks. surftown, og betaler deres pris - så står du 100% selv for vedligeholdelse - skulle dine moduler, din hjemmeside blive hacket, ske en fejl eller noget tredje, ja så står det for din egen regning - Surftown leverer bare hostingen.

Vælger du en licensbaseret løsning, eller driftbaseret løsning, hvorvidt om det er opensource eller closedsource, så får du typisk telefonisk support, adgang til kompetence der kender til systemet, opdatering og en vedligeholdelsesaftale inkluderet i din månedlige omkostning.

Det er altså ikke et produkt der normalt koster 19 kroner pr måned, som bare er prissat til 300 kr pr måned - det er vigtigt at huske.

Vi har kunder der er frisk på selv at rode i deres løsninger og supporte og vedligeholde dem, men vi har flest af de kunder der faktisk vil outsource den del, og fokusere på det som de nu endnu engang driver forretning på.

Vh

Henrik

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Creation Nation:

@Niels:

Dit første regnestykke mht. hvor min indtjening skulle placeres indikerede bare noget andet .....

Ved godt at regnestykket ikke passede, det var blot for at bruge nogle tal.

Creation Nation:
Af hensyn til Lundsby og ikke mindst mig selv, har jeg ikke lyst til at remse alle de løsninger op der findes.

Tror heller ikke at der er plads herinde til at opremse dem. Det hjælper jo heller ikke noget når jeg selv kommer med mit system ;)

 

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 00:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Henrik Petersen:

Ikke fordi jeg skal trække debatten ud på et sidespor - men det er vigtigt at sammenligne pærer og pærer og ikke pærer imod æbler.

Installerer du en opensource løsning på f.eks. surftown, og betaler deres pris - så står du 100% selv for vedligeholdelse - skulle dine moduler, din hjemmeside blive hacket, ske en fejl eller noget tredje, ja så står det for din egen regning - Surftown leverer bare hostingen.

Vælger du en licensbaseret løsning, eller driftbaseret løsning, hvorvidt om det er opensource eller closedsource, så får du typisk telefonisk support, adgang til kompetence der kender til systemet, opdatering og en vedligeholdelsesaftale inkluderet i din månedlige omkostning.

Ja det er super vigtigt at der er styr på hvad det er man sammenligner - men det er altså ikke en naturlov at Open Source ikke kan være hosted, vedligeholdt m.v. - Vi tilbyder f.eks. løsninger fra 100% gør det selv til hosted full service - Så det har altså ikke noget med at gøre om softwaren er Open Source eller ej, men den model som udbyderen tilbyder - men som udgangspunkt er der f.eks. på _alle_ vores webhoteller telefon support, adgang til kompetencer der kender systemerne (meget mildt sagt sammenlignet med andre udbydere), automatisk opdateringer af kernesystemerne på alle open source platforme vi understøtter + mulighed for en general vedligeholdelses aftale.

Men ja - det koster nu heller ikke 19 kr om måneden - og det interessante ved Open Source er jo heller ikke økonomien nødvendigvis men friheden til ikke at binde sig til en leverandør, det kan i sandhed vise sig at være den vigtigste beslutning mange kan tage i forhold til deres web- og itløsninger.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan se, at vi skal gøre en del for at tydeligtgøre pris-strukturen og hvad man får for pengene. Det er egentligt vores indtryk at vi er relativt billige, i forhold til eksisterende alternativer. Ellers må vi ihvertfald tilbage til tegnebrættet.

Vi er nok også blevet lidt farvet af de designere som vi har arbejdet sammen med. Deres timepriser ligger relativt højt (men de er alle pengene værd :-) ). Vores målgruppe er primært små og mellemstore virksomheder , så det er væsentligt at vi finder en prismodel der appellere til det segment.

Umiddelbart så tror jeg der er en form for sammenhæng, imellem prisen for produktionen af selve sitet og hostingen. Hvis man laver sites til et par tusind, så virker en hosting regning på 3600/årligt uforholdsmæssigt dyrt. Men hvis man har har fået lavet et site for f.eks. 20.000 kr. så virker 3600kr/årligt meget rimeligt.

Jeg tror at vi med prisen 150 kr pr. måned (uden telefon support), vil kunne nå løsninger lavet for ned til ca. 5000 kr.

For sites der ligger under, tror gratis versionen vil være den rigtige. Gratis versionen for den ulempe, at rod-domæne skal være cloudsprout.com.

@Maj-Britt: Vi laver lige en version af player, der logger hvad der sker på klient computeren. Så skal vi nok finde ud af hvad der er galt.
Hvis du har et overslag på den typiske hosting pris, for de sites du har lavet ville jeg meget gerne høre den?

Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronnikc:

Ja det er super vigtigt at der er styr på hvad det er man sammenligner - men det er altså ikke en naturlov at Open Source ikke kan være hosted, vedligeholdt m.v. -

Hej Ronnie,

Hvis du læser hvad jeg skriver, så skriver jeg netop at der kan fåes driftaftaler både på open såvel som closedsource platforme :O)

Mit indlæg var udelukkende for at påpege at det som der refereres til tidligere i tråden er at man sammenligner en gør-det-selv løsning imod en full-service løsning, deraf også en forklaring på prisforskellen.

Vh
Henrik

Fra København
Tilmeldt 21. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jimmy Thomsen:

Fuldstændig enig - 300 kroner om måneden kan ikke fylde alverden i en virksomheds budget. Heri får man hosting, vedligeholdelse (incl. software assurance vel?), udgiften til selve softwaren (licens) og support. Det er dælme en fin pris.

Du som designer får naturligvis penge for at opsætte websitet til kunden. Herefter overtager kunden udgiften til ovenstående. Det er absolut en win-win-situation for dig som designer. Du slipper for at bruge et par tusinde kroner på en HTML-nørd, som skal skære dit design til.

Men er hele ideen og argumentet med at "spare programmøren" så tabt på gulvet? (Hvis vi antager at programmøren er vedkommende som slicer og laver html+css og integration til CMS). Det kan vi så antage koster fx i snit kr. 2000,-

Ved kr. 300,- pr md, har man allerede efter 7 måneder brugt flere penge på licens/host/support, end disse 2000 kr som er sparet. Ergo forstår jeg slet ikke idéen med at det er "smart" at kunne spare disse 2000 kr. væk til programmøren.

 

Humlen/essensen og fordelen ved dette system, er forhåbentlig mange andre ting end blot at kunne spare lidt på budgettet i slicing-fasen, for ellers vil jeg mene er systemet allerede har skudt sig selv i foden.

Men som jeg forstår på tidligere indlæg fra Lundsby, så er der mange benefits ved systemet, så måske bare debatten og fokus er kommet lidt i den forkerte retning, hvor den primære fordel der fokuseres på lige nu er at spare den lille sjat i budgettet som slicer/integrator skal have.

/ Lars

 

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars

Du har fuldstændigt ret! Slicing er kun en lille del af det designere kan gøre med CloudSprout. De kan faktisk, stortset lave alt det programmøren normalt laver, på et hjemmeside projekt.

Så kontaktformularer, database opbygning, handelsfunktionalitet, medarbejderlister, nyhedsbreve etc. bliver altsammen lavet af designeren! På et "normalt" hjemmeside projekt betyder det at der så slet ikke er behov for en programmør!

Det betyder dels en direkte besparelse fordi programmørens timer forsvinder, men derudover er det også vigtigt, at designeren helt selv kan udføre opgaven og dermed undgå en masse dårlige situationer.

Jeg tror at mange designere har prøvet at drømme noget op sammen med kunden, været fy og flamme for det fordi det bare var den rigtige løsning. Og så efterfølgende finde ud af at løsningen blev urealistisk dyr at programmere, og så efterfølgende måtte give kunden de dårlige nyheder.

Så alt-i-alt skulle CloudSprout gerne give en væsentligt besparelse og en bedre process for både kunden og designeren.

Side 6 ud af 7 (68 indlæg)