Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CloudSprout - Kan man virkeligt springe programmøren over?

Side 1 ud af 7 (68 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Aminoer

I denne tråd http://www.amino.dk/forums/t/89869.aspx?PageIndex=1 snakkede jeg en del med Ronni om vores system, og hvorvidt den kan lade sig gøre, at springe programmøren over.
Denne diskussion, har selvfølgeligt mindre værdi for trådstarter, så nu får den sin egen tråd.

Ronnikc:

Bortset fra at man _ikke_ springer programmøren over.

Man hyrer ham bare i en lukket kasse hvor han kun kan 19 ting og så skal man så trække ham ned og give egenskaber på specifikke ting man har tegnet.

Det er faktisk ikke nyt eller unikt og flere udviklingsværktøjer har jo fungeret sådan i årevis - ja heck de gamle bane editorer i Doom og senere counter strike osv. virkede jo nærmest på samme måde - tegn lidt ting og træk nogle egenskaber hen over og så kan du "programmere" dine egne baner.

Hvis de altså passer til de firkanter i får lov til at pille i og i så ellers vil bruge en af vores programmørers udviklede egenskaber - eller en egenskab vi har valgt at lægge ind i vores lukkede system i mod betaling.

Så - Ja jeres photoshop plugin ser hyggelig ud - det lugter af Artisteer nemhed på Joomla eller wordpress - med præcist de samme begrænsninger og problematikker som det medfører - men hvis man nu alligevel har et behov som kan klares med Joomla + Artisteer - hvor er det så revolutionen er i cloudsprout? Er det 10.000 Adobe pakken så man kan tegne sit eget website, eller den manglende adgang til softwaren og den frihed som det giver? Eller det at man gifter sit website ind i en uigennemtrængelig sky hvor man ingen frihed har til at tilgå sine ting?

Så - hey markedsføring er nu fint nok - men skal vi nu ikke lige nøjes med at sælge studenterbrød til studenter i stedet for sand i sarah - ja det kan da nogle pæne ting med photoshop (er stadig ikke imponeret af noget som helst andet og har fulgt med i månedesvis) men derfor er der jo ingen grund til at bilde folk ind du kan gå på vandet og de får evigt liv med cloudsprout :)

Vi lever af den type udvidelser til Joomla som kalder for CCK - Altså Content Creation Kits hvor brugerne selv kan bygge alt om og lave om på alle views og sider osv. uden at kunne programmere så vi befinder os jo i praksis i høj grad i en verden hvor vi praktisere hvad det handler om - Nemlig at reducere behovet for en udvikler / programmør fordi vi har lavet alt dynamisk og håndterbart for folk der kun kan HTML og CSS i et eller andet omfang - Nej vi har ikke et photoshop plugin og får det nok heller ikke men jeg tror sådan set heller ikke vi deler det samme segment, jeg er nemlig slet ikke enig i den måde du ser jeres projekt på Lundsby.

Hej Ronni

De test-designere vi kører med har faktisk sprunget programmøren over! Og lavet de sites de kunne tænke sig, uden at involverer en tekniker. Processen foregik sådan, at vi bad dem designere deres sites præcist som de havde lyst til i Photoshop. Så underviste vi dem i brug af CloudSprout, og herefter lavet de deres sites!

Det synes vi er ret fantatisk! og vel enligt også det ultimative bevis. Men istedet for at bare tro på mig, så kig på vores site se f.eks. videoen med Martin (den er lidt lang) men den fortæller dig meget nøjagtigt hvad hvordan designere oplever produktet og hvad de kan med det.

Du har fuldstændigt ret i at der i princippet er tale om nogle kasser som man flytter rundt, vi kalder dem byggeklodser, tilsammen udgør de forskellige byggeklodser et visuelt sprog. Akkurat ligesom PHP er et sprog. Ligesom der findes programmer der ikke er overskuelige at udtrykke i PHP, findes der nok også sites det ikke er overskueligt at udtrykke i CloudSprout, men i begge tilfælde er det ikke mange :-)

Revolutionen er sådan set bare at vi har set at designere, kan levere sites som man tidligere har skulle bruge en del programmør timer på. Det er det vi sælger og det er vi sådan set ikke i tvivl om.
Det kan godt være, at du ikke er imponeret over vores system og markedsføring, men heldigvis ser det ud til at vi har rigtigt fin succes hos designerne som jo også er målgruppen.

Du har helt ret i at vores system, skal hostes i skyen, så hvis man er typen der tænder på at selv havde en stor server stående og skulle betale for at få den vedligeholdt, så er CloudSprout nok ikke lige det rigtige valg.
Hvis man derimod bare vil havde et site der bare virker uden besvær, så er vi helt klart et godt valg!
Iøvrigt så de setup Cloud-leverandørerne kører med, de fleste hvis ikke alle danske setups til virke så usandsynligt gammeldags og uprofessionelle.

Jeg tror helt klart, det er samme segment vi går efter! Når jeg skimmer dine referencer igennem, er der ikke noget der springer ud som værende noget vi ikke ville mene CloudSprout skulle bruges til.

Vi har kigget rigtigt meget på Joomla/Drupal etc., for at finde frem til hvorfor de er så udbredte og så prøve at gøre det de gør, bare bedre. F.eks. så er en af årsagerne til den generelle succes for Open Source produkter at de er gratis. Så vi vil også lave gratis versioner af vores software, men istedet for det bare er softwaren der er gratis, så bliver hostingen også gratis (i et vist omfang).

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 00:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej Peter,

Jeg er med på hvad man kan osv. men det er jo ikke for mine blå øjnes skyld du forklare det :)

Det som jeg mente var problematisk i markedsføringen er at det blev sådan lidt "meta" agtigt - Spring programmøren over er jo et fint slogan eller motto om man vil - men i praksis er der en række fundamentale betingelser og rammevilkår som ens behov skal eksistere inden for før det giver mening.

Her er jeg slet ikke i tvivl om at der er pæn plads og også efterspørgsel til jeres produkt når det er færdigt og findpudset - men jeg tror bare ikke helt på ambitionsniveauet i markedsføringen kommer til at hænge sammen med den praktiske udbredelse - Systemet vil nok i praksis være for lukket og utilgængeligt for dem hvis behov ikke kan opfyldes i de standard klodser som kommer med systemet og på den måde ser jeg heller ikke jeres system som en konkurrent til det meste af det vi f.eks. laver men i højere grad til mindre komplekse systemer.

Men i bund og grund så er det jo altså samme udgangspunkt vi har for f.eks. redSHOP - Folk installere redSHOP i deres Joomla website og så kan de ændre op imod 80% af alt for webshoppen direkte i Joomla / redSHOP uden at de skal ud i nogle filer eller logge på via ftp eller andet - Her kan de traditionelle systemer og muligheder typisk højst tilbyde adgang til i omegnen af 20%. Vi har så bare valgt at sætte fokus på at vi vil give så meget frihed til at ændre tingene så man også kan tilgå de sidste 20% hos os og programmere alt om men samtidig så får man først det fulde udbytte af alle mulighederne hvis man har en smule styr på html og css - Men det kan man altså få med 2 x 28 kroners hæfter og lidt opslag på nettet.

Så for at skitsere det op kan man vel nok sige at i har valgt en visuel vej baseret på cloud services og SaaS og vi har valgt en mere low-tech vej open source vej der giver flere muligheder men samtidig også lidt flere krav end bare at kunne tegne og tilfører egenskaber i kasser - men samtidig også mere frihed og flere muligheder i det at man med lidt HTML og CSS faktisk kan bygge sin egen webshop uden for de grænse som alle de gængse udbydere ellers har.

Så kan man måske mene at jeg ikke markedsfører redSHOP kraftigt nok i forhold til jeres system - men jeg synes måske det er meget godt også at have lidt bund i virkligheden og ikke oversælge det som systemet kan Smile

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 01:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ronni

Spring programmøren over! mottoet bruger fordi det er sådan vores prøve designere har oplevet det. Men du har helt ret der er ting, man ikke kan med vores byggeklodser. Hvis man f.eks. ville bygge en dating portal, så kan man ikke umiddelbart gøre det med basis platformen, man skal havde hjælp udefra enten i forhold af en programmør eller en extension.

Som jeg læser dit indlæg, er det her du tror at man så ikke kan komme videre! Sådan bliver det ikke, vi har som sagt kigget rigtigt meget på blandt andet open source systemer, og en af de store styrker er udvidelsesmulighederne. Så vi lagde hovederne i blød for, at finde en måde at være mindst ligeså udvidbar. Vi kom frem en model hvor vi faktisk kunne skrive nye byggeklodser i et vilkårligt sprog (C#, Java, PHP, Ruby etc.), rent teknisk er der er tale om en distribueret MVC bundet sammen med REST.
På denne måde kan man sige, at vi er mere fleksible end de andre systemer, fordi vi ikke tvinger programmøren over på en speciel platform.

Samtidigt opdagede vi også at hvis vi laver modellen, så man skriver byggeklodser istedet for hele apps og så afkobler presentation fra logik, så opnår vi to fordele. Det bliver væsentligt hurtigere at skrive extensions på den måde anslået ca. 40-50% og de extensions der kommer ud af processen er langt mere fleksible og lettere at sætte sammen end for de eksisterende systemer.

I forhold til redSHOP, er det måske lidt forskellige målgrupper, vi henvender os til. En af de første ting vi lærte om designerne, var at de ikke gad koder hverken html eller css, og slutbrugerne vi snakkede med gad slet ikke. Sådan er det min erfaring, at langt de fleste har det. Men selvfølgeligt, nød lærer ....

Jeg synes på ingen måde, at jeg oversælger CloudSprout, prøv at se videoerne folk er jo ekstremt begejsterede, og det har smittet af. Det er i min ydmyg erfaring, en revolution vi står med, det er CloudSprout designet til og det er det vores test-designere siger, så bedre kan det næsten ikke blive.

Når jo, det er det faktisk vi er så heldige, at fundet den ideale investor, som jeg desværre ikke kan offentligtgøre navnet på endnu. Så nu kan vi både få sat skub i udviklingen og markedsføringen.

Jeg tror ikke det er et problem, at du ikke markedsfører redSHOP i forhold til CloudSprout, problemet er mere at den primære modstander for en open source webshop naturligvis er Magento, og de er markedsføringsmestre, jeg er så imponeret over dem, rent forretnings og markedsføringsmæssigt. De har så meget succes!

På længere sigt, tror jeg på at man holder op med at bygge sites, på den måde som det foregår idag, og jeg håber selvfølgeligt at CloudSprout bliver det første af den nye generation af systemer. Det gode ved det, hvis jeg får ret, er at du så har rig mulighed for skrive extensions til CloudSprout, og du har jo sikkert allerede oplevet at det er sjovere at sælge software end timer :-) Og kunderne vil jo typisk også hellere købe software end timer, så det er en win-win.

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 01:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

Kunne I ikke tage den her diskussion over PB? Smile

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 03:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

BZR:
Kunne I ikke tage den her diskussion over PB?

Hvorfor dog det? Der kunne sidde andre og være interesseret i at følge med !

Jeg vil nærmere sige du bare kan lade være med at læse det du ikke har lyst til Smile

/allan

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 04:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

DesignYOU:

BZR:
Kunne I ikke tage den her diskussion over PB?

Hvorfor dog det? Der kunne sidde andre og være interesseret i at følge med !

Jeg vil nærmere sige du bare kan lade være med at læse det du ikke har lyst til Smile

/allan

Du er altid på pletten med et genialt indspark, Allan.

Når der i forvejen er ti tråde om CloudSprout, hvor de interesserede kan følge med, hvad er så ideen i at oprette en tråd, som udelukkende vedrører en intern diskussion mellem Ronni og Lundsby? 

Det var baggrunden for mit indlæg, men bevares, jeg må lade være med at læse det jeg ikke har lyst til fremover.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 06:56
Hvor mange stjerner giver du? :

BZR:
Når der i forvejen er ti tråde om CloudSprout, hvor de interesserede kan følge med, hvad er så ideen i at oprette en tråd, som udelukkende vedrører en intern diskussion mellem Ronni og Lundsby? 

Fordi de sidder med 2 forskellige systemer af deres egne og at de bare på de få indlæg her lægger nogle ting på bordet som andre måske sidder og tænker over.

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 07:40
Hvor mange stjerner giver du? :

BZR:

Kunne I ikke tage den her diskussion over PB? Smile

Hvorfor i alverden skulle de dog det?

Jeg syntes personligt det er en interessant tråd, med nogle særdeles velformulerede indlæg, men nu må vi jo se hvordan den udvikler sig.

- og så har de startet en ny tråd på et emne der gik off topic i en anden tråd - super!

De bedste kaffe hilsner

Søren

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 07:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Denne tråd er jo lige præcis hvad Amino burde udvikle sig frem til at indeholde, nemlig at to forretníngsdrivende holder et nyt udviklet produkt/ydelse op mod hhv. markedsføringen og eksisterende produkter/ydelser på markedet.

En klassisk iværksætterhistorie hvor "faderen" til virksomheden ser de kønne bå øjne, og ikke vorten på næsen. Hvis nu to børnetøjswebshop havde haft samme diskussion om det geniale i at markedsføre grå flyvedrager som uni-sex, - så havde en sådan tråd sparet tusinder af kroner og ærgelser.

Michael

Tilmeldt 11. Nov 08
Indlæg ialt: 270
Skrevet kl. 07:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Det er da en super spændende diskussion, nu når Lundsby i måneder har proppet reklame for sit projekt ind ved en hver lejlighed her på Amino.

Jeg kan ligesom Ronni heller ikke se det fantastiske i det her - jeg har dog fuld respekt for det store arbejde der bliver lagt i projektet.

Ingen grund til at gentage Ronnis argumenter fra indlægget der starter denne tråd, jeg er enig i dem alle.

I de store webprojekter jeg til daglig sidder med, der er simpel HTML, CSS markup og grafik udklipning altså ikke nogen større post,  i forhold til databaseintegration, special udvikling af komponenter, formularer, lukkede områder etc.

Jeg mangler stadig at se et eksempel på en hjemmeside med bare lidt kød på, der er lavet gennem systemet.

Og så bliver det hele altså lidt tomt, når de hyldest videoer der er, er med f.eks. jeres bestyrelsesmedlemmer.

Arco

Side 1 ud af 7 (68 indlæg)