Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er dette spam?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 08
Indlæg ialt: 1167
Fra  Sølund Marketing Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej pixilator

Jeg endte hellere ikke med at gøre det. Men det er sku lidt frustrerende at ikke kunne give folk et tilbud, som kun er for deres eget bedste :-)

Men jeg kunne godt nok forbedre den danske stats økonomi, hvis jeg anmeldte alle uopfordrede forretningsmails jeg fik. 

Driver en række webprojekter, blandt andet rejstil.dk og bedste webhotel.

Fra København
Tilmeldt 23. Apr 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper,

Jeg er fuldstændig enig! Det er besynderligt at man gerne må ringe eller sende fysiske breve, men hvis man anvender en emailadresse aktiverer man alle alarmer. Jeg har tidligere forsøgt mig med venlige emails i stil med din, og blev rystet over hvor aggressivt nogle folk reagerer på at få en uopfordret email. Hvis man sender ud til mere end en håndfuld kan man være sikker på at der nok skal være én iblandt der farer i flindt og indgiver en anmeldelse....

- Dennis Lund

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Pixilator:

Jeg er fuldstændig enig! Det er besynderligt at man gerne må ringe eller sende fysiske breve, men hvis man anvender en emailadresse aktiverer man alle alarmer. Jeg har tidligere forsøgt mig med venlige emails i stil med din, og blev rystet over hvor aggressivt nogle folk reagerer på at få en uopfordret email. Hvis man sender ud til mere end en håndfuld kan man være sikker på at der nok skal være én iblandt der farer i flindt og indgiver en anmeldelse....

Hej Dennis

Reglerne er lavet for at beskytte modtageren, det er jo så praktisk med mængden af fysisk spam i form af reklamer og breve, der sætter portoudgifterne en fin grænse for hvor meget en enkelt virksomhed kan/vil sende ud af gangen for at kapre nye kunder.

Men på e-mail er der i praksis ikke nogen nævneværdig udgift pr. sendt mail og hvis reglerne gav lov til at udsende reklamer af den vej ville vi ganske enkelt drukne helt i spam.

Så jeg er egentligt ganske godt tilfreds med at reglerne er som de er, det gør at de smarte reklamefolk skal tænke lidt over målgruppe osv, inden de sætter en kampagne i søen, hvor de med mail blot ville kunne spamme alle virksomheder, for prisforskellen på at sende ud til 1000 eller 100.000 er forsvindende lille på e-mail.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

 

EDIT: Kan se Anders slog mig på stregen.... Så hvis du har travlt kan du bare nøjes med at læse hans indlæg - meningen i mit indlæg er sådan set præcist den samme Geeked

 

Pixilator:
Jeg er fuldstændig enig! Det er besynderligt at man gerne må ringe eller sende fysiske breve, men hvis man anvender en emailadresse aktiverer man alle alarmer.

 

Jeg kan sådan set godt forstå jeres forundring. Men hvis man tænker lidt over det giver det vel meget god mening.

I sidste ende handler det jo ikke om at forhindre folk i at markedsføre deres virksomhed. Man kan vel sige det dybest set handler om at sørge for folk kun modtager relevant markedsføringsmateriale - hvilket vel er til både forbrugernes og de seriøse forretningsdrivendes fordel.

Den måde man har valgt at sikre den relevans på er så ved at forbyde visse metoder. For sagen er jo den at det er praktisk talt gratis, at markedsføre sig via mail...og processen kan automatiseres uden det kræver nogen nævneværdig indsats eller udgift. Det samme gælder jo ikke mht. almindelig post, personligt fremmøde eller telesalg. Der er der jo mere eller mindre faste udgifter forbundet med hver enkelt henvendelse.

Med andre ord er der et direkte incitament, hvis man benytter andre markedsføringsmetoder end såkalt spam, til kun at kontakte personer/virksomheder for hvem ens produkt er relevant.

 

Så når alt kommer til alt.... Er lovgivningen så ikke ret fornuftig alligevel? :)

 

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Fama:

EDIT: Kan se Anders slog mig på stregen.... Så hvis du har travlt kan du bare nøjes med at læse hans indlæg - meningen i mit indlæg er sådan set præcist det samme Geeked

Ja, du må lige være lidt vaksere ved havelågen hvis du vil foran i køen Wink

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Christensen:
Ja, du må lige være lidt vaksere ved havelågen hvis du vil foran i køen Wink

 

Ha ha.... Ja man føler sig altid lidt dum, når man mener man har opfundet det varme barbervand....og så ser man der er blevet skudt et indlæg af med præcist samme pointe i samme øjeblik man selv trykkede på "svar" Skype-BigSmile

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)