Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er dette spam?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 08
Indlæg ialt: 1167
Fra  Sølund Marketing Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa. 

Er det lovligt for mig som firma at sende en email til forskellige tøjbutikker, og fortælle dem at de gratis kan komme på min side www.infotips.dk - Hvis de sender en beskrivelse af deres butik? Altså at få et gratis PR 5 link, og gratis besøgende.

Eller er det spam?

Mvh

Jesper

Driver en række webprojekter, blandt andet rejstil.dk og bedste webhotel.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har nogen som helst "risiko" for at din side stiger i værdi eller at du måske ligefrem tjener penge på det, så er svaret "Ja, det er spam."

Jeg vil med 99,95% sikkerhed dermed konkludere at det vil være spam og du vil kunne ske at få ballade over det.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Sølund:

Hejsa. 

Er det lovligt for mig som firma at sende en email til forskellige tøjbutikker, og fortælle dem at de gratis kan komme på min side www.infotips.dk - Hvis de sender en beskrivelse af deres butik? Altså at få et gratis PR 5 link, og gratis besøgende.

Eller er det spam?

Mvh

Jesper

Jeg skulle mene at det er spam, da emails som bliver sendt uopfordret fra virksomhed til virksomhed/private er defineret som spam Big Smile

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 08
Indlæg ialt: 1167
Fra  Sølund Marketing Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Well, det er jo deres sider som skal stige i værdi og de skal tjene penge. 

Men okay, så må det vel være spam. 

Men jeg må vel gerne sende dem et gammeldags brev så?

 

Driver en række webprojekter, blandt andet rejstil.dk og bedste webhotel.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis det på laaaaaang sigt er med henblik på at sælge dem noget som helst eller hvor du eller partnere får værdi ud af det som følge af, at kontakten bliver oprettet, så er er det spam.

Hvis det er en ren uselvisk barmhjertighedsgerning og hvor dine intentioner ikke kan drages i tvivl, så vurderer jeg, at det ikke er spam.

Nøgleordene er: "med henblik på at sælge" .

Er du dem barmhjertige samarithaner, så ville jeg gøre MEGET ud af, at du INTET ønsker til gengæld, END IKKE at kontakte dem igen.

Venlig hilsen,

Christian

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. May 09
Indlæg ialt: 493
Fra  ThomsenMedia Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, send bare et brev.

Man kan sige, der er tre måder hvorpå du uopfordret kan kontakte en virksomhed.

  • personligt fremmøde
  • telefon
  • brev

Venlig hilsen

Per Thomsen

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 08
Indlæg ialt: 1167
Fra  Sølund Marketing Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Værdien for mig er jo min side får mere indhold, og dermed flere besøgende. Det er sku lidt en gråzone, men vil helst ikke brænde nallerne. 

Driver en række webprojekter, blandt andet rejstil.dk og bedste webhotel.

Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Jul 08
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg stod i dit sted, ville jeg gribe telefonen og ringe til de pågældene firmaer. Konverteringsraten vil nok også være meget højere, end ved en mail som ligger i en spam-gråzone.

 

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 08
Indlæg ialt: 1167
Fra  Sølund Marketing Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit liv er sku for kort til at ringe til alle de butikker. Jeg prøver at sende en stakfuld test breve ud, og ser om det virker :-)

Driver en række webprojekter, blandt andet rejstil.dk og bedste webhotel.

Fra København
Tilmeldt 23. Apr 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper,


Information om gældende dansk lovgivning:

Markedsføringsloven
Uanmodet henvendelse til bestemte aftagere
§ 6. En erhvervsdrivende må ikke rette henvendelse til nogen ved brug af elektronisk post, et automatisk opkaldssystem eller telefax med henblik på afsætning af varer, fast ejendom og andre formuegoder samt arbejds- og tjenesteydelser, medmindre den pågældende forudgående har anmodet om det.

Stk. 2. Uanset stk. 1 kan en erhvervsdrivende, der fra en kunde har modtaget dennes elektroniske adresse i forbindelse med salg af en vare eller en tjenesteydelse, markedsføre egne tilsvarende produkter eller tjenesteydelser til kunden via elektronisk post. Dette forudsætter dog, at kunden har mulighed for let og gebyrfrit at frabede sig dette både i forbindelse med afgivelsen af adressen til den erhvervsdrivende og ved efterfølgende henvendelser.

Læs markedsføringsloven her: http://www.markedsforingsloven.dk/markedsforingsjura/love/markedsforingsloven.html

Ifølge nedenstående artikler på internettet er der retspraksis for, at overtrædelse af ovenstående lovgivning typisk straffes med bøde på kr. 10.000 for de første 100 mails, og kr. 100 pr. efterfølgende mail.

http://blog.onlinemarketing.dk/uopfordret-e-mail.html
http://blog.onlinemarketing.dk/reng%C3%B8ringsfirma-politianmeldt-for-udsendelse-af-spam-e-mail.html

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)