Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Podcast, hjælp til hvordan det fungerer i praksis?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal bruge noget info/hjælp til hvordan jeg gør med podcast lydfiler. Via webshop skal der sælges podcast lydfiler, men jeg kan ikke finde ud af hvordan det skal gøres?

Jeg har seks lydfiler med en samlet tid på ca.30 min. og når jeg selv åbner dem på pc, åbner de i iTunes, men det kan jeg jo ikke forvente alle har. Når jeg beder om at åbne med Media Player, er de der ikke? 

Jeg har dem liggende på cd-skive.

Er der nogen der kan give en enkel og forståelig fremgangsmåde for hvordan jeg ligger dem ind på shoppen og hvordan filen skal være for at køber kan afspille dem uden problemer? Jeg har forsøgt at sende til min egen mail, men som sagt vil den ikke afspille i andet end iTunes hos mig?

Jeg er HELT ny på dette område, så bær over med mig, også hvis det ligger i en forkert kategori :o/

 

Anja

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du ikke er så teknisk minded, så var det måske en ide at bruge en service som E-Junkie (tumpet navn men et fint produkt).

Du lægger produktet op hos dem og du linker så til det. De sørger for at modtage kort betaling (desværre ikke dankort, men visa og mastercard) og sende produktet (beskyttet) til din kunde.

Mht hvilket program de åbner i, så kommer de an på den enkelte computer og hvordan denne er sat op. Derfor kan det sagtens ske at de åbner i itunes på din computer men i Windows Mediaplayer på en anden. Det du bare skal være sikker på er at selve filtypen kan åbnes af de forskellige playere. Hvis der er tale om en må3 fil, burde dine kunder ikke have problemer med at åbne og høre filen.

Du skriver iøvrigt at du har dem liggende på en cd-skive?! Er det en lyd cd eller er der tale om cd-rom med må3 filer på? Hvis det er en lyd/audio cd skal de først rippes. Dette kan du gøre i itunes. Husk bare at sætte ripningen op til at "rippe" som mp3 filer.

Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus

Tak for svaret, jeg blev da en hel del klogere.

Jeg har fundet ud af at få dem rippet fra CDA filer til WMA - er det godt nok i forhold til mine kunder? 

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Som udgangspunkt ville jeg nok rippe i mp3 formatet. WMA er et windows format som godt kan drille os Mac brugere.

Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus

De ligger som cda filer på en skive - kan du hjælpe mig med hvordan jeg får dem rippet til mp3? Er det ikke noget med et program eller lignende jeg skal bruge til det?

 

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er tonsvis af programmer, men jeg er desværre på en mac, så jeg kan ikke anbefale et specifikt program. Jeg ved at itunes på mac kan indstilles til at rippe i mp3 formatet.

Prøv evt. denne google søgning. Alternativt må der være andre herinde der kan anbefale et godt ripper program til windows?!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)