Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Advokat og ophavsret

Side 1 ud af 4 (35 indlæg)
Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er efterhånden træt af folk som kopiere ting fra mine websites, for selv at bruge dem. Det har altid virket så uoverskueligt at finde en advokat som kunne tage sig af sagen (jeg går udfra det er mere eller mindre formalia?), så hvordan griber jeg det an, og hvem skal jeg tage fat i?

Det drejer sig om sager hvor folk kopiere grafik eller tekst fra mine websites.

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hørt - Det er jeg også seriøst træt af. Det eneste positive der er i det må være, at de tekster og grafikker man har lavet er så fede at folk bare MÅ stjæle dem.

Fx denne tekst her om easyweb er der mange der synes er sjov at stjæle, hvor de så erstatter produktets navn med deres eget hobby-produkt. Så jeg har lavet et simpelt javascript så man ikke kan selecte teksten med musen - den kan selvfølgelig altid fås via kildekode eller andet, men det ser ud til at hjælpe lidt, da de fleste åbenbart er for dovne og så istedet ender med at stjæle tekster fra min konkurrenter Stick out tongue

Jeg plejer at skrive en venlig, men bestemt email til vedkommende om at fjerne det straks indenfor et par dage, hvor jeg så efter et par gange hvis de forsat ikke vil makke ret truer med min advokat.
(har dog aldrig sat advokaten på sagen, det virker simpelthen for latterligt at blive nød til).

Jeg mindes det er Thomas Rosenstand der på et tidspunkt havde et udemærket podcast eller artikel om dette emne - måske nogen har linket eller kan huske det? 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Meyer:

Jeg mindes det er Thomas Rosenstand der på et tidspunkt havde et udemærket podcast eller artikel om dette emne - måske nogen har linket eller kan huske det? 

Det ligger på hans blog... ;D

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:
Det ligger på hans blog... ;D

Velkommen til Internet-tidsalderen, hvor ingen gider at lede efter noget, men forventer at få det på et sølvfad :)
Maks 5-10 sekunder på et website, så er jeg ude igen hvis jeg ikke finder det. 

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg oplever det tit. I denne uge er der 2 webshops som har stjålet i hvert fald halvdelen af deres produktbilleder fra os. Min puls stiger til uanede højder hver gang - og jeg bliver så gal. I højsæsonen står Christina ude og fotograferer nærmest dagen lang - og vi bruger tid på at beskære og korrigere.

Den seneste gav det mest fantastisk morsomme svar tilbage: Jeg beklager mange gange. Jeg havde sendt tøjet til fotografering hos en fotograf, og han har så afleveret en cd med dine billeder på....!

Så fik vi jo et billigt grin den dag.

Nå, men det jeg ville sige: Vi kontaktede engang en advokat om problemet. Og han sagde at som udgangspunkt kunne det ikke betale sig at gå rettens vej. Man skal kunne bevise at man har mistet indtjening pga tyveriet - og det er jo lidt svært.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Meyer:

Fashion-Seller:
Det ligger på hans blog... ;D

Velkommen til Internet-tidsalderen, hvor ingen gider at lede efter noget, men forventer at få det på et sølvfad :)
Maks 5-10 sekunder på et website, så er jeg ude igen hvis jeg ikke finder det. 

Jamen selv velkommen, jeg er os en smule doven idag... ;D

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper, IOOS Internet:
Det har altid virket så uoverskueligt at finde en advokat som kunne tage sig af sagen (jeg går udfra det er mere eller mindre formalia?), så hvordan griber jeg det an, og hvem skal jeg tage fat i?

 

Kan du ikke klare de fleste "sager" ved at smide en mail til tyvene? Man må gå ud fra de fleste vil reagere på en "Hvis du ikke fjerner mit materiale fra dit site, så overdrager jeg sagen til en advokat....."

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Fama:
Kan du ikke klare de fleste "sager" ved at smide en mail til tyvene? Man må gå ud fra de fleste vil reagere på en "Hvis du ikke fjerner mit materiale fra dit site, så overdrager jeg sagen til en advokat....."

Jo, og sådan får jeg også løst de fleste sager... jeg vil gerne være på forkant med tingene, så næste gang det sker (og det vil ske igen), så kenderne jeg taksten, proceduren og muligheden hvis der skal tages et juridisk skridt.

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Fra København
Tilmeldt 31. Jan 10
Indlæg ialt: 535
Fra  Edison Law Advokater Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 9 person

Hej Casper

Med internettets digitale teknologi er det muligt på et splitsekund at kopiere indhold, som andre ejer rettighederne til og anvende det kommercielt. 

Så hvad kan iværksættere eller indehavere af små virksomheder gøre? Almindelige retssager kan i langt de fleste tilfælde ikke betale sig:

  • Det kan være svært at dokumentere et tab som følge af kopieringen og erstatningsniveauet i Danmark er generelt lavt
  • Retssager koster rådgiverkroner
  • Retssager tager tid, kræver ressourcer og frarøver dig tid, som du kunne have brugt på at udvikle din forretning og genere omsætning

Men: Hvis en konkurrent ikke reagerer som du ønsker på den første, anden eller måske tredje henvendelse kan du prøve følgende:

  • Stævne din konkurrent ved hjælp af den såkaldte ”småsagsproces”. (Se mere her http://bit.ly/bY2pmH) og afvente din konkurrents reaktion. Mange vil indse alvoren og være mere indstillet på at indgå forlig når de får en stævning fra Byretten.
Den fremgangsmetode kan kun bruges, hvis dit krav ikke over stiger 50.000 kr. og hvis sagen ikke er for kompliceret. Til gengæld er selve processen forholdsvis enkel, idet dommeren i sagen hjælper dig med at dokumentere dit krav i modsætning til en normal retssag.

Hvis du opnår den ønskede reaktion fra din konkurrent kan du altid trække dit krav tilbage når som helst.

Ellers kan du naturligvis fortsætte processen og få en dom. Som du muligvis skal en tur i fogedretten for at få udbytte af, hvis din konkurrent ikke betaler frivilligt.

 

Mvh.

Simply Law

v. / Kristian Holte

Advokat & partner
Edison Law Advokater

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Simply Law:

 

Hej Casper

Med internettets digitale teknologi er det muligt på et splitsekund at kopiere indhold, som andre ejer rettighederne til og anvende det kommercielt. 

Så hvad kan iværksættere eller indehavere af små virksomheder gøre? Almindelige retssager kan i langt de fleste tilfælde ikke betale sig:

 

  • Det kan være svært at dokumentere et tab som følge af kopieringen og erstatningsniveauet i Danmark er generelt lavt
  • Retssager koster rådgiverkroner
  • Retssager tager tid, kræver ressourcer og frarøver dig tid, som du kunne have brugt på at udvikle din forretning og genere omsætning

 

Men: Hvis en konkurrent ikke reagerer som du ønsker på den første, anden eller måske tredje henvendelse kan du prøve følgende:

 

  • Stævne din konkurrent ved hjælp af den såkaldte ”småsagsproces”. (Se mere her http://bit.ly/bY2pmH) og afvente din konkurrents reaktion. Mange vil indse alvoren og være mere indstillet på at indgå forlig når de får en stævning fra Byretten.
Den fremgangsmetode kan kun bruges, hvis dit krav ikke over stiger 50.000 kr. og hvis sagen ikke er for kompliceret. Til gengæld er selve processen forholdsvis enkel, idet dommeren i sagen hjælper dig med at dokumentere dit krav i modsætning til en normal retssag.

 

Hvis du opnår den ønskede reaktion fra din konkurrent kan du altid trække dit krav tilbage når som helst.

Ellers kan du naturligvis fortsætte processen og få en dom. Som du muligvis skal en tur i fogedretten for at få udbytte af, hvis din konkurrent ikke betaler frivilligt.

Det er fandme et godt svar!

Kunne du få 100 x Star, så havde du fået det... Men du må desværre nøjes med 5 ;D

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 4 (35 indlæg)