Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Registrering af dårlige betalere på hjemmeside

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 23:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Medmindre han har fået uftrykkeligt lov til offentliggørelsen af personerne selv, er det ikke tilladt at oplyse om andre personers økonomiske forhold.

Michael

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er fuldstændig enig med AndersYes

Jeg mener iøvrigt, at det er ulovligt at offentliggøre dårlige betalere på denne måde.

Jeg er tillige meget stærk tilhænger af den 3-deling af magten, som vi har i dag,

  1. Lovgivende
  2. Dømmende
  3. Udøvende

Det er så utroligt vigtigt, at disse 3 områder holdes skarpt adskilt, hvorfor der i en sag som denne, som minimum skal være faldet en dom over de dårlige betalere, inden en offentliggørelse heraf.

I modsat fald ender vi i det rene anarki, hvor der ingen grænser er for vor kreativitet.

Hilsen

Tonny

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er det jo heller ik lovligt, at RKI optager folk uden at der foreligger en dom...

Alligevel har stikprøver vist, at over 80% af dem, som står noteret i RKI, står der selvom der ingen dom foreligger...

Så når ingen griber ind overfor RKI, hvorfor skulle nogen gribe ind overfor dette?

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 625
Fra  NKH.dk Skrevet kl. 02:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Nu er det jo heller ik lovligt, at RKI optager folk uden at der foreligger en dom...

Alligevel har stikprøver vist, at over 80% af dem, som står noteret i RKI, står der selvom der ingen dom foreligger...

Så når ingen griber ind overfor RKI, hvorfor skulle nogen gribe ind overfor dette?

Der behøver da heller ikke være afgivet nogle dom. Hvis skyldner har erkendt gælden skriftligt, kan personen registreres i RKI

Med venlig hilsen
Bastian

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det passer heller ikke.

Uden dom kan du optages i Experian / RKI alligevel, det kender jeg da flere der har oplevet.

Og det er uden at skyldner har erkendt gælden skriftligt.

Undertegnet har selv pt. godt 300.000,- ude til dårlige betalere, og forstår slet ikke jeres harme over denne liste, som med alt andet kan den jo misbruges, men skulle vi til at forbyde alt der kan misbruges, så stod det altså ringe til.

 

 

 

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Koludabyg,

Hvis du ikke forstår hamen i det, så er det fordi du ikke evner at læse hvad de andre skriver :-)! Der er kommet flere gode indlæg, som beskriver problemet rigtig, rigtig godt (kig efter stjernerne)...

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fashion-Seller:

Så når ingen griber ind overfor RKI, hvorfor skulle nogen gribe ind overfor dette?

Jeg synes ikke man kan lave en direkte sammenligning med RKI og VM-Meyer. RKI er for det første et lukket register, hvor man som erhvervsdrivende har mulighed for at købe sig adgang, for ikke at få fingerene i klemme.

For det andet har de nogle helt klare spilleregler de skal følge, bl.a. i forbindelse med indsigelser mod skylden osv. At de så tilsyneladende ikke overholder alle regler, hvis ovenstående er korrekt, betyder så at man bør gå RKI efter.

Men at alle og enhver lige pludselig begynder at lave disse lister, er et skråplan der forhåbentlig bliver slået hårdt ned på. Alle problemstillingerne ved denne løsning er det flere der har været inde på, så det vil jeg ikke rode i. Jeg ved dog at jeg aldrig skal leje trailer hos VM-Meyer, eller have noget med dem at gøre i det hele taget For det der er da usmageligt. Jeg kender udmærket frustrationen ved dårlige betalere, men hvis man ikke vil følge de spilleregler der er i den forbindelse, skulle man overveje at lukke firmaet og få et almindelig lønmodtagerjob. Så slipper man også for mavesår over manglende betalinger :o)

Hvad pokker bliver det næste? At de laver deres eget inkasso-team? At de selv vælger størrelsen på renter og rykkerbegyrer, bare så det kan svare sig at sende inkasso-teamet afsted? Så gør det heller ikke så meget, hvis de selv kommer til at beskadige en trailer, man sender bare regningen til sidste lejer, og smider dem på listen over dårlige betalere, hvis de ikke makker ret.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Igang

 

Rigtigt godt indlæg.... Og hvis man ikke bliver solgt af dit moralske argument. Så regner jeg med folk er så gode købmænd at nedenstående kan sætte punktum for folks spekulationer om fornuften i at lave sådanne lister.

 

igang:
Jeg ved dog at jeg aldrig skal leje trailer hos VM-Meyer

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Så kunde A handler ved mig - jeg sender en regning på det jeg mener vi er blevet enige om - han er af en anden opfattelse - jeg bliver sur og smider hans navn på min side... men hvem havde ret??

Det er simpelthan bare luset... rigtig dårlig stil. ;-/

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

igang:

Fashion-Seller:

Så når ingen griber ind overfor RKI, hvorfor skulle nogen gribe ind overfor dette?

Jeg synes ikke man kan lave en direkte sammenligning med RKI og VM-Meyer. RKI er for det første et lukket register, hvor man som erhvervsdrivende har mulighed for at købe sig adgang, for ikke at få fingerene i klemme.

For det andet har de nogle helt klare spilleregler de skal følge, bl.a. i forbindelse med indsigelser mod skylden osv. At de så tilsyneladende ikke overholder alle regler, hvis ovenstående er korrekt, betyder så at man bør gå RKI efter.

Men at alle og enhver lige pludselig begynder at lave disse lister, er et skråplan der forhåbentlig bliver slået hårdt ned på. Alle problemstillingerne ved denne løsning er det flere der har været inde på, så det vil jeg ikke rode i. Jeg ved dog at jeg aldrig skal leje trailer hos VM-Meyer, eller have noget med dem at gøre i det hele taget For det der er da usmageligt. Jeg kender udmærket frustrationen ved dårlige betalere, men hvis man ikke vil følge de spilleregler der er i den forbindelse, skulle man overveje at lukke firmaet og få et almindelig lønmodtagerjob. Så slipper man også for mavesår over manglende betalinger :o)

Hvad pokker bliver det næste? At de laver deres eget inkasso-team? At de selv vælger størrelsen på renter og rykkerbegyrer, bare så det kan svare sig at sende inkasso-teamet afsted? Så gør det heller ikke så meget, hvis de selv kommer til at beskadige en trailer, man sender bare regningen til sidste lejer, og smider dem på listen over dårlige betalere, hvis de ikke makker ret.

Det er simpelthen det bedste indlæg og argument i denne tråd. 5 Star herfra.

Flot.

Hilsen

Tonny

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)