Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Registrering af dårlige betalere på hjemmeside

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Så lige at bla. VM Meyer har problemer med dårlige betalere, og gør noget ved problemet så andre ikke falder i samme fælde.

De smider dem simpelthen på en offentlig liste over dårlige betalere, når folkene render fra regningen.

Dårlige betalere hos VM Meyer

Men er dette lovligt... ?

 

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Som udgangspunkt nej.

Hvis de har en dom på at kunden skylder penge kan tingene forholde sig anerledes.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

kan ikke engang forestille mig at det er lovligt - selv med dom Confused

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, mente også den var over grænsen, men det er forståeligt nok.

Private kan svine firmaer til som de lyster på diverse ratings sider på nettet uden de større konsekvenser, men så snart det er firmaer der går efter de private som bevist render fra regningerne så er den helt galt.

 

 

Fra Odense NV
Tilmeldt 8. Jan 10
Indlæg ialt: 260
Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Super fedt initiativ.

De kan vel, ligesom det er set så mange gange før, blot trække sagen i langdrag, skulle de gå hen at blive stævnet. Såfremt de bliver dømt, får de sikkert ikke engang en bøde, men blot besked på, at lægge listen "offline", hvorefter listen blot gives videre til næste kanin Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

ved ikke helt om det er lovligt, men syntes det er et super tiltag, hvis man vil af listen, kan man jo bare betale det man skylder..

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Nemlig.

Så bestemmer man jo selv om man står på den liste eller ej...;)

 

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Koludabyg:
Så bestemmer man jo selv om man står på den liste eller ej...;)

 

Det kommer jo an på hvad grunden til den manglende betaling er... Jeg synes bestemt ikke den tendens er noget at ønske udbredt.

I yderste konsekvens kunne man jo forestille sig det blev brugt til at afpresse utilfredse kunder - upåagtet om deres utilfredshed er berettiget eller ej.

Så jeg må sige, som potentiel kunde, at jeg klart ville vælge VM fra.... Tænk hvis de røvrender mig og leverer et utilfredsstillende produkt. Risikerer jeg så at blive hængt ud som dårlig betaler, hvis jeg gør krav på mine rettigheder som forbruger?

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Allan:

ved ikke helt om det er lovligt, men syntes det er et super tiltag, hvis man vil af listen, kan man jo bare betale det man skylder..

Lad os prøve at vende dit eksempel om.

Hvis du er mistænkt for drab i et land der har dødsstraf for en sådan handling, skal du så selv bevise din uskyld, da du jo som udgangspunkt er skyldig til det modsatte er bevist?

Det vil vel ikke være fedt at stå med løkken om halsen på skafottet velvidende at du er uskyldig, men da du ikke lige har kunnet bevise det på de 3 timer du havde fra du fik anklagen læst op og inden dommen ekskveres er det bare synd.

Du kunne jo bare havde ladet være med at slå vedkommende ihjel!

Jeg finder ikke en sådan udstilling af dårlige betalere for hensigtmæssig, hvad hvis der nu er en svindler der har handlet i en andens navn, som så bliver hængt ud som dårlig betaler osv..

Jeg synes det er et skråplan sådan at lade private dømme private, det er heldigvis det vi har domstolene til for.

Og hvis man ikke vil snydes for småpenge som det ikke kan betale sig at trække i retten, ja så må man jo køre med forudbetaling fra kunderne af, eller leve med de små tab det kan give.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)