Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import eller parallelimport af brugte varer fra ikke EU-Land?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. May 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Har søgt rundt både her og på skat.dk men har ikke kunnet finde svar dette spørgsmål -

Jeg overvejer at importere brugte varer altså vintage varer (mærkevarer m. danske distributører) fra ikke EU-lande. Vil dette blive klassificeret som ulovlig parallel import? Afhænger det af alderen på produktet ligesom m. veteranbiler? Eller er der andet jeg skal være opmærksom på?

På forhånd tak for hjælpen - den er virkelig værdsat.

Jørn

Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørn

 

Der er flere ting i det her..

Sidst jeg importerede teknologi udstyr havde jeg flere diskussioner med skat, men regler er meget lempelige når det er brugte varer, også i form at import afgifter. Det bedste jeg kan råde dig til er at tage fat i det lokale skattecenter i samarbejde med en fra væksthusene (som er en gratis service), det gør at skat bliver meget nemmere at snakke med og du får de svar du har brug for...

 

dbh

Brian

Tilmeldt 9. May 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for det hurtige svar, vil følge dit råd og tage en snak med skat og få det hele på det rene.

Jørn

Tilmeldt 12. May 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Vær opmærksom på reglerne omkring varemærker. Hvis der er tale om varer som ikke er bragt i omstæning inden for EU, så kan du få problemer med indehaveren af varemærket, hvis du importere dem til Danmark med henblik på salg her i landet. Tjek eventuel på patent og varemærkestyrelsens hjemmeside.

Venlig hilsen

Henrik

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)