Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indtastning af diktakter

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil kunne side i min bil med min iPhone og indtale en tekst, 5-10-60 minutter, sende lydfilen til "nogen" og "x" dage efter modtage det indtalte som en tekstfil.

Hvem kender og kan anbefale noget? Som udgangspunkt ville det være fint med en maskin-løsning der er gratis ... eller en inder-løsning der er billig og kun kan indie-engelsk (jeg har været i indien i en månedstid ... så jeg klarer nok lige accenten ;)) men på sigt ville en forfatter-grade dansk løsning også være attraktiv.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Nå men siden ingen kendte en sådan ... er der så nogen der mangler denne service?

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Vær opmærksom på den store forskel på tale- og skriftsprog.

 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simon

Det er jeg klar over ... jeg påtænker blot af bruge noget af al min tid væk fra computeren til at være kreativ ... f.eks. når jeg cykler, kører bil eller bare befinder mig væk fra computeren og får en god ide, så vil jeg kunne tage min mobil og indtale alt fra 10 ord til en halv time ... og nemt sende det til nogen som taster det ind og mailer det til mig.

Først ville jeg bare have ydelsen selv, men siden jeg ikke kunne finde det har jeg overvejet at starte det op som et koncept ... i de her tider med den syge arbejdsløshed må det da for pokker være til at finde nogen der kan taste og lytte :)

Men igen sku man nok finde kunderne først :P

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Apr 07
Indlæg ialt: 1288
Fra  Nutimo Consult Aps Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad ville du være klar til at betale for det?

Podcastvært, Direktør i Content Marketing & SEO Bureau

Tilmeldt 9. May 07
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske kan du få hjælp af FET - de har sikkert et system  ;-)

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan gøre det til 300kr i timen :-)

Du skal nok regne med at jeg skal bruge 20% længere tid på at lytte og skrive end det tager dig at indtale det - medmindre jeg kan få lov at flytte dig lidt i forhold til hvor hurtigt du taler. Men det er nok mest fordelagtigt for dig hvis du kan tale i strøm med dine tanker, - og man kan jo ikke justere tankens hastighed.

 

Du ved jo at jeg er en stakkels tasteoperatør strandet i en regnskabsverden, så det ville være mig en stor fornøjelse at taste det ind for dig.

 

Hvordan det rent teknisk skal foregå må du selv finde ud af :) Kan du hygge dig.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Elkjær:

Hvad ville du være klar til at betale for det?

Mindre end Jørgen vil have ;)

Nu har jeg godtnok også fundet en der kan gøre det for mig, jeg tænker mere fremadrettet om det var en service det gav mening at begynde at udbyde?

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

"Teknologien" eksisterer skam.... Det hedder en sekretær ;)

Men bortset fra det afhænger det meget af hvordan slutproduktet skal være. Hvis du vil have en præcis transcription, så kan det godt være en relativt omfangsrig process.... Men vi er vel ikke helt derude, hvor du skal have hver en tænkepause og host med?

Hvorom alting er synes jeg du skulle sætte opslag op på dine lokale uddannelsesinstitutioner.... Studerende er ikke alene trænede i at tage notater, de mangler også altid penge. Så det burde være nemt, at finde noget kvalificeret hjælp sådanne steder :)

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Mikjær Christensen:
jeg tænker mere fremadrettet om det var en service det gav mening at begynde at udbyde?

 

Måske.... Men jeg tænker det nok er lidt for niché-agtigt.... Der er jo tonsvis af tekstforfattere og arbejdsløse med en cand. mag. i dansk, der tilbyder lign. løsninger (renskrivning af noter, korrektur osv.). Så jeg tvivler på behovet for den slags ikke allerede er temmeligt godt dækket ind.

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)