Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fladskærms TV i enkeltmandsvirksomhed?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg trækker nu 100% er min computer fra, og det er vel heller ikke noget problem. Det er en computer der bliver stillet til rådighed af min arbejdsgiver - mig selv.....

Jeg må nok betale fuld pris af TV'et så - ØV.

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Computer ("sædvanligt udstyr"), fastnettelefon, mobiltelefon og internetforbindelse er alt sammen omfattet af multimedieskatten så nej - det er ikke noget problem.

Fra Rødovre
Tilmeldt 12. May 10
Indlæg ialt: 10
Fra  Revision Sjælland Registreret Revisionsaktieselskab Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Skatterådet har i 2008 godkendt f.eks. 26” fladskærme efter de daværende regler, hvorimod skærme i størrelsen 32”-42” tidligere ikke er blevet anset for sædvanligt basisudstyr. Begrebet ”sædvanligt tilbehør” vil ændre sig i takt med tiden og den teknologiske udvikling.

Kilde: multimedieskat.dk

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er det ikke for at overtage tråden, men jeg har et helt konkret eksempel. Mit tv (32") køre noget overvågning af mine websites (omsætning, indtjening, besøgsstatistik), så jeg nemt kan få et indtryk hvordan dagen flasker sig... Det køre igennem en Nintendo Wii. Ville jeg kunne trække noget af det fra, hvis jeg havde købt det igennem min enkeltmandsvirksomhed?

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Fra Malmö
Tilmeldt 15. Jul 09
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Casper!

Hvis dine argumenter for at have netop det udstyr og du kan argumentere din sag, burde der ikke være problemer. men du kan komme ud for skattevæsnets fortolkninger af såkaldt "normal-udstyr og grænserne for, hvad de synes bør være gældende. Hvis skattevæsnet har den holdning, at det udstyr mere ligner privat "legetøj" end erhvervsmæssig indkomstrelateret udstyr, så skal du kæmpe din sag for at få dem til at se anderledes på det.

 

Mvh Diana

 

 

House of Sensus ApS er et bogførings - og revisionsfirma.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Diana,

Jamen jeg ser da også fjernsyn på mit TV, det kan jeg ikke benægte - og det hænger i stuen. Men jeg har ingen spil til min wii eksempelvis. Men det er i høj grad en vuderingssag (op af bakke), kan jeg læse. Nu er begge ting købt privat, så det er ikke aktuelt. Hvad er det værste der kan ske, hvis de ikke anerkender der?

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Fra Malmö
Tilmeldt 15. Jul 09
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Casper!

 

Det værste der kan ske er, at dit fradrag helt bliver fjernet og du får en korrigeret skat på det.

Tvivler på, at der sker andet i din sag.

 

Mvh Diana

 

House of Sensus ApS er et bogførings - og revisionsfirma.

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)