Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fladskærms TV i enkeltmandsvirksomhed?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Der har været flere tråde om emnet, men ingen siden mm-skatten.

Kan jeg købe et fladskærms TV til mig selv i min virksomhed, hvis bare jeg betaler min multimedieskat?

Hvad med licensen - jeg driver virksomhed fra privatadressen. Kan man ikke få en "erhvervs licens" i stedet for, og så trække det skidt fra også?

På forhånd tak

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

gweb:

Hej Aminoer

Der har været flere tråde om emnet, men ingen siden mm-skatten.

Kan jeg købe et fladskærms TV til mig selv i min virksomhed, hvis bare jeg betaler min multimedieskat?

Hvad med licensen - jeg driver virksomhed fra privatadressen. Kan man ikke få en "erhvervs licens" i stedet for, og så trække det skidt fra også?

På forhånd tak

Hej

Det bliver meget svært om end umuligt at overbevise SKAT om, at et fladskærms TV er anskaffet med henblik på at erhverve, sikre og vedligeholde indkomsten, så det må blive et klart nej.

Du slipper ikke for den almindelige licens, uanset hvor mange erhvervslicenser, du har, så dette vil næppe være nogen fordel.

Hilsen

Tonny

Fra Malmö
Tilmeldt 15. Jul 09
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Lad mig sige det på denne måde.

 

Alle udgifter, der er relateret til virksomhedens omsætning, kan trækkes fra.

Man kan også sige. Hvis købet af et TV giver en højere omsætning, så er det OK. Ellers ....well. Man kan have sine betænkeligheder.

For mig at se, så burde du tænke over at arrangere dit firma liv, så der ikke er den sammenblanding af interesser mellem privat liv og firma liv.

Men det afgøre du helt selv. :-)

 

 

House of Sensus ApS er et bogførings - og revisionsfirma.

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 08:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er mit firma kun en fritidsbeskæftigelse så længe jeg studerer, så den sammenhæng vil eksistere nogle år endnu.

Umiddelbart vil jeg heller ikke mene at min private telefon, mit private internet, min private computer osv giver meromsætning i firmaet, men det kan jeg fint trække fra når jeg bare betaler min multimedieskat?

Fra Dyssegård
Tilmeldt 21. Jan 09
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Er du sikker på det ikke er en Monitor, du har købt og ikke et fladskærms tv?.. *host host*

/Almulimann

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har overvejet det, men jeg tror det er svært at forsvare at man har brug for en 46" monitor, og at den skal koste 10.000 :D.

Fra Dyssegård
Tilmeldt 21. Jan 09
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Lidt nær-synet er man vel altid Indifferent    men fair nok,  det nok ikke det letteste at forsvare.

/almulimann

Fra Hobro
Tilmeldt 17. May 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

En fladskærm er vel okay til et konferencerum, mødelokale, i forbindelse med overvågning (software som deler skærmen op i 9 små skærmbilleder), demo til fremvisning/udstillingsmodel og mange andre kreative påfund. 

Hvis 46"'eren står i stuen med PS3'en sat til, er det et meget tyndt grundlag. Jeg støtter Tonny.. 

I princippet kan du trække en del af din private pc fra. Der er der ikke noget galt i! Det afhænger bare af, hvilken fordelingsnøgle du bruger. Om det er 50/50 eller 75/25 --> 25/75, men det er bestemt realistisk..

Det samme gælder kommende udgifter. Det er ikke sikkert du kan fradrag 100%, men måske er der mulighed for en procent del af udgiften. 

/Christian

 

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der er sådan set ingen tvivl. For nu at citere SKAT:

Computer med sædvanligt tilbehør - det vil sige computer inkl. sædvanligt tilbehør, der stilles til rådighed for en arbejdstager til privat benyttelse. Ved sædvanligt tilbehør forstås almindeligt forekommende tilbehør til en computer såsom computerskærm, softwareprogrammer, printer m.v. af almindelig størrelse og standard. Eksempelvis vil en 50 tommer fladskærm med indbygget tv-tuner eller en avanceret fotoprinter ikke blive anset for sædvanligt tilbehør. Sædvanligt tilbehør er et fleksibelt begreb, som ændrer sig i takt med tidens standarder og udvikling på området. Denne afgrænsning svarer til de gældende regler om privat benyttelse af computer med tilbehør til brug ved arbejdet.

(Snuppet fra en afgørelse her: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1880744&vId=0&search=fladskærm)

Dbh
Anette
http://anettesand.dk

 

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 213
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen Anette, han skrev også kun 46" jo... Geeked

Som en anden var inde på med fordelingsnøgle, så er det det samme jeg fik af vide af min revisor. Jeg kan godtgøre at mit ene TV bliver benyttet til præsentationer m.v. af og til, og kan derfor trække en procentdel fra--ikke det hele.

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)