Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg også lave momsregnskab inden d. 10. maj 2010??

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 29. Apr 10
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 

Jeg har pr. 1. maj 2010 fået mit CVR-nummer og er således startet egen virksomhed (internetshop) for ganske nylig, men er dog ikke som sådan gået i luften endnu med hjemmeside, varer etc.  Har blot indtil videre købt en række varer fra udlandet (udenfor EU), og er i den forbindelse i tvivl om, om jeg også skal lave et momsregnskab ligesom andre virksomhed, nu hvor jeg kun har været i gang i fem dage?

Og er der noget jeg i den forbindelse skal være opmærksom på?

Og skal man nødvendigvis have en revisor til dette, nu hvor jeg kun har haft 4-5 udgifter indtil videre?

Og hvordan er det med told, er det noget jeg selv skal indberette eller sker det automatisk når man har sat kryds i feltet, at man både eksporterer og importerer, da jeg søgte om at blive momsregistreret? Måske virker mine spørgsmål basale, men det er fordi jeg er helt ny og grøn i det og ikke vil undgå en bøde på 800 kroner for ikke at have lavet et regnskab, hvilket jeg først fik indblik i igår. Kan endvidere fortælle, at jeg er en enkeltmandsvirksomhed og at jeg det først år ikke kommer til at omsætte det vilde. Endelig har jeg læst mig frem til at der er en række virksomhedsforsikringer, som er obligatoriske at købe. Disse har jeg ikke fået købt endnu, da jeg vil vente til jeg launcer min hjemmeside og har mine produkter klar. Er der som sådan noget galt i det, også i forhold til momsregnskab??

Jeg vil dog under alle omstændigheder kontakte skat imorgen, men vil være super med nogle nyttige input og tips inden da.

 

På forhånd tak for hjælpen

Mvh

 

Lone

Fra Randers
Tilmeldt 24. Jun 09
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Tillykke med den nye virkosmhed :o).

Momsen til afregning 10. maj vedr. perioden 1. januar - 31. marts, så du skal ikke angive noget her 10 maj. Men 10. august skal du angive for perioden 5. maj - 30. juni.

Mvh

Flemming Bach

Bachs Bogføring - din freelance bogholder i Randers, og Århus.

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Lone.

Ja du skal indberete moms senest den 10 maj, når du har krydset af og tilmeldt dig som momsregistreret. Hvis du ikke indberetter senest den 10. maj bliver du foreløbig ansat med et momstilsvar på kr. 8.000 + et gebyr på kr. 800,-. Hvis du udelukkende har udgifter på varer købt i udlandet, skal du blot indberette et rundt nul i moms og angive for hvilket beløb du har købt varer i udlandet.

med hensyn til forsikringer kan du sagtens vente med at tegne dem, men vær lige opmærksom på at dine varer ikke er forsikret så længe du ikke har tegnet en erhvervsløsøre forsikring.

Du behøver ikke en revisor ind over, med de få bilag du har.

men et godt råd kunne være at få lidt rådgivning hos en kompetent bogholder.

Skulle du have yderligere spsørgsmål hjælper jeg gerne.

du kan ringe på tlf. 2084 8737

De bedste hilsner

Anders Mikkelsen

Nr1

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lone.

ser lige at du skriver ast du er startet den 1. maj. Så skal du ikke indberette moms, idet perioden der indberettes den 10. maj er for 1/1 - 31/3 -2010.

De bedste hilsner

Anders Mikkelsen

Nr1

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Mikkelsen, Nr1:

Du behøver ikke en revisor ind over, med de få bilag du har.

men et godt råd kunne være at få lidt rådgivning hos en kompetent bogholder.

Hmmm....

Selvfølgelig kommer det fra en bogholderSurprise

Til trådstarter: Inden du i givet fald vælger assistance, så foretag nogle fornuftige undersøgelser og indhent også nogle tilbud.

Hilsen

Tonny

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tonny.

Det var ikke for at genere dig, men en statsaut. revisor er vel at skyde over målet?

De bedste hilsner

Anders Mikkelsen

Nr1

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Mikkelsen, Nr1:

Hej Tonny.

Det var ikke for at genere dig, men en statsaut. revisor er vel at skyde over målet?

De bedste hilsner

Anders Mikkelsen

Nr1

Det kan du have ret i, men vi ved reelt ikke ret meget om trådstarter og virksomheden, ligesom vi ikke ved, hvordan den private del er skruet sammen, herunder evt. påvirkning fra virksomheden.

Hilsen

Tonny

Fra Solrød Strand
Tilmeldt 20. Feb 09
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lone

Du skriver at du er helt "grøn". Jeg kan på det varmeste anbefale dig, at du opsøger nogle af de iværksætterarangementer mv. der findes derude og får en grundlæggende og basal viden om regnskab, moms, skat og ping-pong med SKAT. Så kan du også bedre forholde dig til hvor du eventuelt må købe assistance udi i det regnskabsmæssige.

mvh
Andreas

Fra bilag til årsregnskab på 3 dage! Besøg: www.stahlberg.dk

Fra København
Tilmeldt 29. Apr 10
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for jeres svar, talte tidligere idag med SKAT, som sagde at jeg ikke skal lave momsregnskab for 1. kvartal, idet jeg jo først er startet op pr. 1 maj 2010. Så jeg skal først lave momsregnskab til august:-) Men kan også fornemme, at det kan være noget af en jungle at finde ud af, da jeg kan læse på jeres svar, at I også har forskellige opfattelser af det. Men endnu engang tusind tak for hjælpen, sætter stor pris på det, og vil også tilmelde mig nogle af SKATS kurser om regnskab etc. 

Mvh

Lone

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)