Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Multimedieskat & Selvstændig virksomhed

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Dragør
Tilmeldt 28. Jun 10
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jan Langkjær:

...hvis 50/50 moms-fradrag benyttes, og der erhverves et gode til kr 100 inkl. moms, så er det de 10 kr der fratrækkes i moms-regnskabet og de 90 kr der er skattefradrag for?

Nå, nu kom jeg lige tilbage til det, - og svarer mig selv at det citerede er korrekt, at man har skattemæssigt fradrag for den private andel af momsen (som driftsudgift).

Spørgsmålet er så hvordan man lige håndterer dét i SummaSummarum :-) men det spørgsmål hører vist andet sted til.

Jeg beklager min indblanding i tråden.

Mvh
Jan

Tilmeldt 4. May 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske leder jeg reelt også selv efter den bogføring mæssige del ved et I/S selskab som jo beskattes ud fra Driftregnskabet.

Fra Næstved
Tilmeldt 23. Aug 10
Indlæg ialt: 163
Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det er helt utroligt så meget debat multimedieskatten kan give :).

Hvis revisor laver regnskabet skal I nok ikke forvente at der bliver gjort så meget mere end de +2400indtægt+600moms eller +3000+750. Al diskussion vedr. momsmæssig fordeling mv. og diskussioner om fastnettlf. i privatbolig og halv udgift til internet mv. er ikke eksisterende i praksis i rigtig mange revisionsfirmaer... Så jeg ville ikke gøre yderligere hvis man har multimedieskat privat. For meget besvær for for lidt udbytte lad os håbe SKAT forstår det.

Dahl Regnskab & Rådgivning, assistance til regnskab, selvangivelse og skattemæssige problemstillinger

Tilmeldt 4. May 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 08:50
Hvor mange stjerner giver du? :

TD -> Det jeg hører dig sige: Før det som om at det var et normalt indkøb ?

Fra Dragør
Tilmeldt 28. Jun 10
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

TD:

... For meget besvær for for lidt udbytte lad os håbe SKAT forstår det.

Hmmm...!?! Er det almindelig praksis hos revisorer, at hvis reglerne er for bøvlet så glider man let over det og håber SKAT accepterer sagerne?! Hmm

Jeg ville oprette 3 konti:
- multimedier, mobil
- multimedier, internet
- multimedier, computer
og vurdere privat anvendelse i hvert tilfælde (eksempelvis hhv 50%, 33% og 25%), og så reducere momsfradraget (købsmomsen) med de respektive andele og tillægge tilsvarende beløb som en driftsudgift i skatteregnskabet.

I et regnskabsprogram kan man oprette reducerede momskoder for de 3 konti på samme måde som man gør for repræsentationsudgifter, - det burde klare sagerne.

Mvh
Jan

Fra Næstved
Tilmeldt 23. Aug 10
Indlæg ialt: 163
Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Nej. Det jeg mener er at kontoen for tlf. eller en separat konto med navnet "privat andel tlf." krediteres med momskode slået til med 3750 kr. (eksempelvis)... Jeg tror ikke revisorer springer over hvor gærdet er lavest som du antyder i spørgsmålet... Men indenfor mindre betydelige områder (i dette tilfælde kan det også sidestilles med privates beskatning af fri telefon/multimedieskat) og hvor arbejdet er forholdsmæssigt stort i forhold til udbyttet/ændringen så tror jeg man "standardiserer" :). Men spørgsmålet er ofte hvor væsentlig en rettelse er og om den er til fordel for kunden hvis uvæsentlig.

Dahl Regnskab & Rådgivning, assistance til regnskab, selvangivelse og skattemæssige problemstillinger

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)