Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Platform, hvilken?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er stor forskel på .NET (ASP.net), PHP og Joomla. Joomla er et CMS-system, PHP og ASP.net er programmeringssprog. .NET alene er det framework der ligger bag f.eks. ASP.net, såvel som programmeringssproget C#, VB.net etc.

Joomla er programmeret i PHP, så vælger i at basere jeres sites på Joomla - ja, så skal i have fat i en PHP-server :)

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Tilmeldt 9. May 07
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

PHP-server ?

Apache HTTP server er den man typisk anvender.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

enielsen:

PHP-server ?

Apache HTTP server er den man typisk anvender.

Ja, Apache er en HTTP-server, men på den Apache server kan man køre PHP, ASP.net eller hvad man ellers foretrækker.

Så hvis man bare installerer Apache på en server - ja, så får man sgu ikke meget ud af det ;)

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej New Team

Joomla (PHP) platformen, er et rigtigt godt valg, de stærke sider er en rig markedsplads og relativt billig time pris af programmørerne.
Det er meget svært at sige at hvor mange penge du sparer ved, at vælge Joomla/PHP vejen, hvis I f.eks. man bruge en stor del af de eksisterende extensions på markedet så kan der være rigtigt mange penge at sparer.
Hvis I har meget store ambitioner og er relativt perfektionistiske, så er der er en chance for at I skal bygge en masse selv evt. fra bunden. Ja, så kan det være billigere at vælge .Net/Java vejen, fordi det generelt bare er kraftigere og mere professionelle platforme.

Tilmeldt 24. Feb 10
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej gutter,

Tak for jeres svar. Det giver mig en helt fin grundforståelse af de forskellige teknologier, og et bedre grundlag at vælge teknologi ud fra :)

Umiddelbart kunne jeg godt forstille mig at det kunne blive Microsoft hele vejen, men det er helt klart et penge spørgsmål. Et rigtigt interessant og meget bredt spørgsmål er om i evt. kan sige noget omkring hvilke størrelsesorden i kroner og øre man begynder at kigge væk fra Joomla og vælge php/asp.net vejen?

Et andet spørgsmål som ligger godt i forlængelse af ovenstående er om man evt. har nogle retningslinier omkring hvilke beløb man som min. burde kunne investere for at begynde på php/asp.net?

Jeg ved det er meget brede spørgsmål og det måske kan være svært at svare på, men hvis i har en mening omkring det så vil jeg meget gerne høre den :)

Igen, mange tak for jeres rigtige gode svar, det sætter jeg virkelig pris på..

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Newteam:
Umiddelbart kunne jeg godt forstille mig at det kunne blive Microsoft hele vejen, men det er helt klart et penge spørgsmål.

Det kommer helt an på hvem du får til at lave det for dig. Selve miljøet er gratis og det er så kun hostingen der skal betales for. Men php og .net hosting ligger som regel i samme prisleje.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Newteam

Det er meget svært at sige noget om beløb og platforme, hvad der er bedst i hvilket situationer.

Det kommer også meget an på hvilket marked du vil ind på! Nogle markeder og ideer kræver relativt store investeringer at vinde eller beskytte. Andre er mindre og kræver mindre!

Det bedste du kan gøre, som jeg også har sagt tidligere, er at tage salgsmøder med en 2-4 forskellige konsulenthuse på forskellige platforme, og ikke mindst til forskellige timepriser, når hver især så har givet deres salgstaler og tilbud, så har du den bedst mulige forsætning for at vælge den samarbejdspartner, du tror kan få jer i mål.

 

 

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)