Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Platform, hvilken?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 24. Feb 10
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg har skrevet nogle forskellige indlæg og fået nogle rigtigt gode svar fra mange af jer - stor tak til jer alle :)

I forlængelse af de tidligere tråde er jeg nu kommet til næste spørgsmål, som jeg håber nogle at jer har lidt tid og lyst til at hjælpe med at få afklaret. Til at starte skal jeg lige nævne at jeg kender ikke til de teknologier der findes, og jeg ikke at blive ekspert, men blot lige få et indtryk af hvor jeg evt. skal kigge hen.

Nu til et meget bredt spørgsmål som nogle vil finde for upræcist, men håber ikke det skræmmer jer alle væk.

Kan man sige noget om hvilke platforme der er mest brugt indenfor internet services (B2B hvis det gør en forskel), og hvordan de adskiller sig fra hinanden? Eks. er der nogle der er lettere at finde ressourcer til, er der prismæssigt forskel alt efter teknologi(erne) man vælger (dyrere konsulenttimer mv.)

 

 

Mvh.

 

Newteam

 

 

Tilmeldt 9. May 07
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Nøgleordene er nok hvilke

-operativsystemer

- webservere

-databaser

-programmeringssprog

som dit system skal anvende.

Der er et antal forskellige retninger:

- IBM mainframe,  cics, java, db2

- Linux, php, apache, mysql/ postgresql

-Windows server, IIS, asp.net, MS Sqlserver/postgresql

Er det denne type ting du har i tankerne ? Tingene er ækvivalente - ofte afhænger de af hvilken mængde penge man har til rådighed, hvilke vaner ('religion') man har osv.

 

Tilmeldt 24. Feb 10
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej enielsen,

 

Tak for dit svar. Vi har jo skrevet lidt sammen.

 

Men for at svare på dine spørgsmål. Som nævnt er jeg ikke dyb på den tekniske viden. Det jeg dog kan sige er at vi er meget fokuseret på hvordan vi bruger vores forholdsvis små midler, så det skal ikke være en dyr teknologi. En mulighed vi også gerne vil holde åben, er at vi evt. tager udviklig/programering/design inhouse senere i forløbet hvis det giver mening. I forlængelse af det skal det være teknologier som som er udbredte og attraktive at arbejde med.

Vi forventer også at introducere nye features, så det skal heller ikke være mere besværligt end højst nødvendigt at gå i gang med.

 

Jeg håber ovenstående giver mening og kan bringe os sættere på hvad vi skal kigge på, eller ikke kigge på :) Eller måske bare giver andledning til nogle nye spørgsmål jeg evt. burde tage med i mine tanker.

 

Tak for dit rigtig gode svar :)

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Skal i have en billig løsning, som ikke kræver det største for at køre, så er det nok PHP-retningen i skal gå.

Mine servere kører CentOS, som er en distribution af linux specielt rettet mod servere. Det kræver ikke så meget - en aflagt stationær kan sagtens bruges i starten (hvis i vil hoste selv).

Så er der PHP, som kører på en Apache-server. Derudover bruger jeg MySQL som database.

Super fleksibel og prisbillig løsning.

Vil i have en host, der holder styr på server og opsætning (hvor i dog selvfølgelig selv kan gå ind på serveren og rette indstillinger, tilføje moduler til installationen etc.), så har jeg gode erfaringer med WorldStream.nl og Hetzner.de, som leverer billige og fornuftige løsninger.

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Tilmeldt 24. Feb 10
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Elias,

Mange tak for dit svar :)

Det skal være en hosted løsnng hvor som vi blot har tilgang til (ikke nødvendigvis fysisk). Vi har ikke overvejet en udenlandsk leverandør pga. de lovgivningsmæssige udfordringer det kan medbringe. Om det reelt har noget at sige når vi snakker tyske og hollandske selskaber ved jeg dog ikke.

Jeg er mest tryg ved at vælge et selskab som er placeret i DK. Prisen for en server mv. er jo ikke voldsom, men hvis du mener jeg kan hente nogle fordele ved andre leverandøre så sig endelig til :)

Hvad er din mening omkring en billigt løsning kontra en dyrere løsning, er der nogle kompromier med en billigere løsning?

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Om det skal være Windows eller Linux platform er faktisk hip som hap hvis det er penge det drejer sig om og I lejer en server. Så er prisforskellen alligevel så lav.

Det det kommer an på er hvad i skal bruge den til og hvem der skal styre den samt hvad I skal have liggende på den.

 

Tilmeldt 24. Feb 10
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Niels,

Tak for dit igen hurtige svar :)

Den skal bruges til at hoste vores Internet Service. Platformen er endnu ikke påbegyndt, så vores partner på den del skal bruge en server at ligge den. Pt. giver det mest mening at få en hosted løsning.

Vi skal ikke selv rode i servere eller netværk mv., men blot have adgang til hardware der bare virker 99,9..% og så skal vores kunder naturligvis have adgang til den også. Omkring hosting har jeg lige oprettet en seperat tråd :)

Opsumering er:

Vi skal bruge noget hosted HW som vores partner og brugere skal have adgang til (og selvfølgelig os hvis nødvendigt).

Vores platform skal ligge på den samt evt. noget mail og kundedatabasen mv. på sigt.

Da jeg ikke har den store viden på området er det muligt der kommer mere på løbende.

 

Giver det et indtryk af hvor vi skal kigge hen :) ?

 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Newteam:
Den skal bruges til at hoste vores Internet Service.

Som kan laves i alle tilgængelige sprog

Newteam:
Platformen er endnu ikke påbegyndt, så vores partner på den del skal bruge en server at ligge den

Så gælder det hvilke sprog jeres partner bruger i udvikling..

 

Newteam:
Vores platform skal ligge på den samt evt. noget mail og kundedatabasen mv. på sigt.

Det kan laves på alle platforme. Jeg har selv databaser og mail på både windows og linux-platforme...

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej NewTeam

Jeg ved ikke om jeg har skrevet det før, men hvis jeg var i jeres sted ville mit fokus helt klart være på, at vælge de rigtige mennesker, at samarbejde med og så lade dem vælge platformen.
Man kan sagtens opnå et godt resultat, med de rigtige mennesker på en vilkårlig platform, men det er stortset utænkeligt at man opnår et godt resulat med de forkerte mennesker, selv på den mest optimale platform.

 Find de rigtige mennesker, så finder de den rigtige platform!

Tilmeldt 24. Feb 10
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

Det er fantastisk at få så meget godt input :) mange tak til jer alle. Men det har så givet anledning til nye spørgsmål.

 

Jeg har så fået styr på at Joomla er løsningen hvis det skal være forholdsvis billigt. Nu tænker jeg så over hvor begrænsningerne går? Og hvor stor er besparelsen på Joomla kontra .NET/PHP i virkligheden er?
Yderligere vil platformen løbende øges på kompleksiteten i form at nye "features", efterhånden som det giver mening. Vi skal være de bedste i verden til det vi laver, så kravene til en fleksibelt platform som kan programmeres præcis så den bedst muligt matcher vores kunder er alfa omega. Spørgsmålet pt., er blot om vi kan nøjes med en Joomla eller lign. og så skfite platform til .NET/PHP senere?
Igen tak til jer alle som har valgt at bruge jeres tid på at dele jeres erfaringer :) i er fantastiske!
Dbh
Newteam

 

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)