Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sager mod smykke firma er jo det rene vanvid...

Side 7 ud af 7 (63 indlæg)
Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alexander

 

Kan man få dig til at røbe navnet på den professor? For jeg kunne rigtigt godt tænke mig at konfrontere ham med den påstand.

Dernæst kunne jeg så også godt tænke mig at stille ham et mere relevant spørgsmål. For diskussionen går jo på om hvorvidt begreberne "frie markedskræfter" og "frit marked" kan bruges i forhold til situationer hvor staten regulerer markedet.

 

Så to punkter:

A: Hvad er navnet på din professor-ven :)

B: Hvorfor stillede du ham ikke et relevant spørgsmål som: Kan man tale om frie markedskræfter eller et frit marked, hvis staten regulerer dem/det?

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Fama

Ad A)

Du kan finde ham med initialerne JRS på denne side: http://cbs.dk/forskning/institutter_centre/institutter/econ/menu/medarbejdere/menu/videnskabelige_medarbejdere

Jeg kender ham ikke i forvejen, jeg prøvede nogle af de andre først, men han var den første som svarede.

Nu forsikrede jeg ham om, at hans svar var helt uforpligtende og kun skulle bruges i en privat diskussion, så hvis du fortsætter i denne ånd, så bliver han nok ikke så forskrækket over dit opkald.

Ad B)

Fordi min pointe er netop, at svaret er relativt i forhold til hvordan og til hvem du stiller spørgsmålet. I bakspejlet er det (for mig) mere relevant at spørge: Om statlige foranstaltninger, der har til formål at skabe fuldkommen konkurrence er i overensstemmelse og dermed omfattet af begrebet "frit marked", eller om det modarbejder det. Det kunne du evt. også spørge ham om.

Jeg spurgte ham om noget lignende og det var dér, at han svarede lidt vævende og forklarede, at det var der flere holdninger til.

Mvh. Aleksander :-)

Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Fama

Tillæg til B: Mit gæt er, at hvis du stiller ham dit spørgsmål først og derefter mit, så får du måske bekræftet din påstand og bagefter afkræftet min.

Og hvis du bytter om på rækkefølgen, så bliver udfaldet modsat.

Mvh. Aleksander

Side 7 ud af 7 (63 indlæg)