Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mere GRATIS! End Open Source

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:

Hej Anders

Det er et rigtigt godt spørgsmål! Og ja man kan godt lave en fuld backup af hele eller dele af ens website. Måden det virker på er, at man får en xml-fil som man så enten kan indlæse igen i vores system eller i et andet. Så man er selv herre over sine data, og risikerer ikke at spilde det arbejde man har lagt i at indtastet dem.

Jeg tror desværre jeres målgruppe vil se deres arbejde som værende spildt i så fald, hvis folk ikke kan arbejde i HTML må jeg indrømme at min tiltro til at selvsamme målgruppe har nogen som helst idé om hvad XML er, er meget lille. Confused

Hvis jeg sad i jeres sko og kodede det her labre system ville jeg helt klart kigge på muligheden for at lave noget "eksport website til html" til netop den slags brugere.

Hvis de først har bygget sitet op i jeres system med labert design osv, så tror jeg ikke folk er imponerede over at få en XML-fil ud med deres indtastede data, jeg tror heller ikke lige at markup og grafik følger så praktisk med i jeres XML.

Og når det nu skal være gratis til private brugere ser jeg ingen grund til at stavnsbinde brugerne til jeres platform, når I alligevel ikke tjener penge på dem direkte. Smile

 

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lundsby.

Jeg er meget stor tilhænger af gratis software, så jeg støtter klart Jeres initiativ til en gratis udgave for private. Jeg kunne meget vel forestille mig, at der sidder en masse studerende og freelancere, som gerne vil gøre brug af Jeres løsning. Jeg tror det er vigtigt at I også tillader virksomheder at bruge Jeres løsning til udvikling, uden at det skal koste noget. Derimod synes jeg det er helt rimeligt, at virksomheder skal betale for et officielt website. På den måde vil I får en hel masse grafikere til at arbejde for Jer, for hver gang de får en kunde, så er de nødt til at købe en licens til CloudSproud, når deres website går i luften.

Vi sikrer indtægt ved at tilføje teksten [Sitemagic.org CMS] i websidens titlen i Sitemagic CMS, som også er gratis. Det får ofte virksomhederne til at købe en licens, som fjerner teksten. I kunne overveje det samme i den gratis version.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders og gweb

Jeg kan godt følge jer i jeres bekymring! og har nok ret i at de fleste private ikke har så meget gavn af en xml fil. Grunden til XML backupen er lavet er nok også mere at vores system kan genindlæse XML så man kan bruge den som egen backup.

Men det er faktisk muligt at få en HTML kopi af sit CloudSprout website. Ved at bruge en af de såkaldte webwhackers. I den spæde start var CloudSprout ikke så hurtigt, så det var et mareridt at surfe CloudSprout sites fra Asien. Men så tog kunden med problemet, en web-whacker lavede en html-kopi og smækkede den på et webhotel i Hong Kong, det virkede fortræffeligt.

Det kunne sagtens være en service, vi tilbyde at whacke folk site, så de slap for at gøre det selv. Hvad siger I synes I det er godt nok eller er der mere vi kan/bør gøre? Kan I se andre betænkeligheder som kunder til Community-edition måtte havde ?

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:

Det kunne sagtens være en service, vi tilbyde at whacke folk site, så de slap for at gøre det selv. Hvad siger I synes I det er godt nok eller er der mere vi kan/bør gøre? Kan I se andre betænkeligheder som kunder til Community-edition måtte havde ?

Lav en gratis/fri executor ... der kan tage en af de famøse xml filer og generere en side derudfra. Lav den både i Asp Classic/.NET, PHP, Java, Python whatever så kan kunden afvikle sit website hvor fra kunden måtte ønske det.

Executoren skal selvfølgelig ikke have CMS Funktionaliteten indbygget, men man kunne evt. lave en udvidelse sådan at kunderne logger ind på cms'et på jeres system, evt. har et demo-domæne der, og kan lave ændringer på demo domænet, når kunden er tilfreds kan denne publisere sine ændringer (uploade xml/html file(n|erne) til produktionswebsitet).

Det ville faktisk være ret smart, og det ville defeate alle de onde tunger der mener at du laver vendor-lock-in.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Mikjær Christensen:
Lav en gratis/fri executor ... der kan tage en af de famøse xml filer og generere en side derudfra. Lav den både i Asp Classic/.NET, PHP, Java, Python whatever så kan kunden afvikle sit website hvor fra kunden måtte ønske det.

Så laver jeg hurtig en import i mit system ;)

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jimmy

Vi to er helt enige om at en gratis udgave er vejen til en stor bruger udbredelse. Og du har helt klart ret i at for studerende og freelancer, så vil vi få mange flere på!

Som det er nu er det 100 % gratis at arbejde med CloudSprout, det er først når et sitet går live, at der skal betales.

Hvilket erfaringer har du selv, med forholdet imellem betalende og ikke-betalende for Sitemagic ? Hvordan har folk taget imod gratis versionen ? Har der været mange der bekymrede sig om kildekode ikke var åben ?

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel

Jeg kan godt se hvad du mener med en gratis executor, der kan afvikle sites ud fra XML filerne. Desværre er det nok en for stor opgave (1+ mande år), og jeg er ikke helt sikker på at den ville kunne lade sig gøre, pga. tredje parts applikationer.

Men du har ret det ville være et godt argument!

Nu skal det siges, at sandsynlighed for at vi går fallit er relativt lille, vi har eksisteret i 8 år, og fornyligt for ja fra den perfekte investor. Så pengene, viljen og erfaringen skulle gerne være tilstede i CloudSprout.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:

Hej Jimmy

Vi to er helt enige om at en gratis udgave er vejen til en stor bruger udbredelse. Og du har helt klart ret i at for studerende og freelancer, så vil vi få mange flere på!

Som det er nu er det 100 % gratis at arbejde med CloudSprout, det er først når et sitet går live, at der skal betales.

Hvilket erfaringer har du selv, med forholdet imellem betalende og ikke-betalende for Sitemagic ? Hvordan har folk taget imod gratis versionen ? Har der været mange der bekymrede sig om kildekode ikke var åben ?

Halløj igen.

Sitemagic CMS er begyndt at få god vind under vingerne, og jeg er helt overbevist om at det skyldes, at systemet er gratis. Der er virksomheder der køber licenser - enten for at fjerne den lille reklame, eller for at få understøttelse for MySQL databasen, hvis de har mange data. Det er dog en forsvindende lille procentdel ud af den samlede mængde. De fleste private og virksomheder accepterer den lille reklame-tekst i browserens titel.

Jeg tror dog at I vil få mere succes, da I sandsynligvis ikke vil tillade virksomhederne at bruge den gratis version. Og da I har et helt unikt produkt, punger de sikkert gerne op med de rare kontanter. Hvis ikke Sitemagic CMS var gratis, ville kunderne sikkert finde et andet CMS, der var lige så simpelt.

Vi forventer - på sigt - at tjene pengene på ny funktionalitet i form af udvidelser til Sitemagic CMS.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jimmy

Super at det kører :-) Jeg håber du har ret med at de ikke har noget imod at betale for vores produkt. Det er også vores erfaring, vi spurgte faktisk om hvad de ville sige til, at vi fordoblede den oprindelige pris, og sagde at det ragede dem langsomt, så nu koster betalingsversion 300 kr. /måned.

Jeg tror at der for begge vores systemer, vil opstå relativt attraktivt extension marked pga. kunde tilgange blandt andet fra gratis-versionerne. Jeg ser ingen grund til at man ikke skulle kunne tage f.eks. 15% af omsætningen på sådan et marked. Lidt a la iPhones AppStore.

Hvordan er dine planer mht. udlandet, vi ville rigtigt gerne havde at det danske marked, kun udgjorde en lille del af vores omsætning.

 

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen.

Jeg synes 300,- pr. måned er en rigtig god pris - den virker heller ikke afskrækkende på mig.

Vi havde selv planer om en "app-store" til Sitemagic CMS, men vi har ganske simpelt ikke tid og overskud til det i øjeblikket. Men måske til næste år. Jeg synes dog fint at I kan satse på det, og igen synes jeg ikke 15% er noget der skræmmer. Det er en fin ide.

Med hensyn til satsninger i udlandet, så har vi jo den internaltionale side for Sitemagic CMS. Efter at have tilmeldt Sitemagic CMS til forskellige "script-arkiver", kom de besøgende nærmest af sig selv. Men det er den danske side der giver penge i kassen. Man skal nok være lidt mere fremme i skoende på det udenlandske marked, end vi er. Vi opsøger ikke opgaver, og har ingen aktiv markedsføring.

Sitemagic CMS er endnu meget ungt, og der mangler stadig funktionalitet, hvilket afholder mange fra at vælge vores løsning. Derfor satser vi i øjeblikket på udvidelser - derfor er der ikke så meget "krudt" til markedsføring. Egentlig finder jeg det også langt mere interessant at lade produktet skabe sin egen værdi. Hvis vores succes fortsætter, vil Sitemagic CMS være gode penge værd om nogle år, og til den tid kan vi så overveje om vi vil sælge, om vi vil indgå partnerskab med en virksomhed der har styr på markedsføring, har investor-kapital eller lignende - det åbner i hvertfald op for forskellige muligheder.

Nu er jeg nok ikke den rette til at råde dig mht. en udenlandssatsning, men jeg tror at en udenlandsk partner vil være et stærkt kort på hånden. En der kender markederne, markedsføringsmekanismerne og alt det der.

CloudSproud er for unikt og spændende til, at det kun må udgives her i Danmark - I skal bestemt også satse på det globale marked. Jeg er overbevist om at I vil kunne blive promoveret på rigtig mange Photoshop fora på internettet, så her kunne I måske starte selv.

Bare et par tanker herfra :-)

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)