Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mere GRATIS! End Open Source

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er en del af CloudSprout, som er ved at udvikle en et forhåbentligt revolutionerende CMS! Grund ideen er at vi ville gøre det sådan, at man kan springe programmøren over, når der skal laves professionelle websites. I kort træk betyder det at de sites der i dag bliver lavet i Joomla, Umbraco, Magento etc. Af teknikere, i fremtiden skal kunne laves i CloudSprout.

En primær grund til at de nævnte open source CMS’er er blevet så udbredte er, at de er gratis at downloade og installere. Det har selvfølgeligt lokket mange til, specielt for private og foreninger, der jo sjældent har det store budget men typisk en del frivillig arbejdskraft.

Derfor går vi og overvejer at lave en CloudSprout Community Edition, der skulle være gratis for private og foreninger. Som det ser ud nu skal Community Edition være identisk med betalingsudgaven, eneste begrænsning er at den ikke må bruges af firmaer.

I forhold til open source systemerne, så skal man ikke download og installerer CloudSprout. Det eneste man skal gøre er, at oprette et site online og så er man kørende.

På denne måde skulle CloudSprout gerne blive nemmere og billigere at bruge end open source systemer, i hvert fald for private og foreninger. Nemmere fordi CloudSprout gør det meget nemmere end at bygge sites, ved at skærer det tekniske aspekter væk. Og billigere fordi man ikke skal betale for webhotel.

Vi har selvfølgelig tusind uafklarede spørgsmål i forbindelse med en Community Edition. For det første ved vi slet ikke om det kan lade sig gøre rent økonomisk? (Det ser ud til at vi får ekstremt lave hosting omkostninger)Vi tror det vil betyde at rigtigt mange flere vil begynde at bruge CloudSprout, har vi ret? Er der nogle der har erfaringer, med at udbyde gratis produkter? Hvad synes du om ideen? Har vi ret i at opensources udbredelse i høj grad skyldes at det er gratis at downloade?

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Tillad mig lige at kaste bolden tilbage til jer. I har jo lavet en integration til Photoshop, men hvor mange private sidder med en Photoshop idag? Hvis I lavede et plugin til Paint.NET tror jeg at I vil slå bunden ud af markedet :)

Fra KBH
Tilmeldt 2. Sep 09
Indlæg ialt: 304
Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror der er flere private der har en photoshop (nok ikke lovlig) end der er private der har paint.net

Faktisk har jeg tidligere lavet analyse der bakker op omkring dette ;)

CetaDesign din total leverandør inden for medie.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Niels

Du ville blive overrasket over hvor mange private og studerende der har Photoshop installeret, selv blandt dem har Photoshop, langt den største markedsandel. Jeg er næsten også sikker på at der er flere Photoshop pirat kopier i privat eje, end der er solgt elements licenser.
Det skal dog siges, at man på ingen måder er bundet til Photoshop, med CloudSprout. Der er ikke noget integrationen gør som man ikke kan gøre direkte i brugerfladen.

Jeg tænkte på et tidspunkt på en integration til http://pixlr.com og Paint.Net eller Gimp kunne også være en mulighed, men det er ikke udviklingsprojekter vi mangler :-)

Ideen var egentligt også at gratis udgaven skulle sætte gang i et template marked. Som det har gjort for så mange open source projekter.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:
Ideen var egentligt også at gratis udgaven skulle sætte gang i et template marked.

Jamen jeg har masser af ideer til at lave plugins til jeres system.... såååå..... jeg venter :)

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Er det muligt for brugeren selv at tage en lokal backup af websitet i jeres system?

Jeg vil gætte på at der er en del brugere der vil tænke over hvordan de kommer videre hvis jeres forretningsmodel brænder ned og kunderne står med håret i postkassen i jeres ellers så fine løsning?

Det er ihvertfald noget af det første jeg ville overveje hvis jeg skulle lægge mit private site i hænderne på en ekstern partner.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Niels

Præcist, der skal lige laves Starter Kits til ASP.Net, PHP, Ruby og Java før der laves flere integrationer til maleprogrammer. API'et også åbne mulighed for at andre laver integrationerne :-)

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders

Det er et rigtigt godt spørgsmål! Og ja man kan godt lave en fuld backup af hele eller dele af ens website. Måden det virker på er, at man får en xml-fil som man så enten kan indlæse igen i vores system eller i et andet. Så man er selv herre over sine data, og risikerer ikke at spilde det arbejde man har lagt i at indtastet dem.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas

Den analyse du har lavet, kunne jeg lokke dig til at sende den til mig på plu@cloudsprout.com

Jeg er meget interesseret i, så konkrete tal som muligt om udbredelsen af Photoshop. Det ligner vi er nået frem til samme konklusion, med at private faktisk også har Photoshop.

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:

Hej Anders

Det er et rigtigt godt spørgsmål! Og ja man kan godt lave en fuld backup af hele eller dele af ens website. Måden det virker på er, at man får en xml-fil som man så enten kan indlæse igen i vores system eller i et andet. Så man er selv herre over sine data, og risikerer ikke at spilde det arbejde man har lagt i at indtastet dem.

Jeg tror mere spørgsmålet er:

Hvad nu hvis projektet slår mega fejl og i lukker. Hvad gør eksisterende kunder? Får en en fungerende hjemmeside med sig i en backup de kan smide op et andet sted?

(Ikke at CloudSprout CMSet skal følge med, jeg tænkte mere på nogle HTML filer eller noget).

Det er de færreste der kan bruge en XML fil til noget udenfor jeres system

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)