Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Multimedieskat

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg har det sidste tid kørt med 2 private telefoner: en til firmaet, samt en til privatforbrug. Den ene er dog ved at gå død, så jeg er på jagt efter en ny mobil - den kommer til at koste i omegnen af 3500 kr.

Derudover er der private tlf. og bredbåndsudgifter for lidt over 1300 kr. pr. kvartal - bredbånd og telefon bruges også delvist til firmabrug.

Jeg mener at have hørt, at det kan betale sig at benytte multimedieskatten hvis man forbruger for over 3000 kr årligt - er det tilfældet?

På forhånd tak!

/ Emil

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Emil.

Du bliver beskattet af 3.000 kr. pr. år, såfremt du enten har fastnet, mobil eller internet betalt af firmaet.

Derfor gælder det naturligvis om at udnytte den så meget som muligt, da beløbet er fast. Dvs. har du mobil og dermed bliver beskattet, kan du lige så godt få internet med, da dette ikke medfører en merbeskatning.

Du kan bl.a. læse mere her: http://erhverv.tdc.dk/element.php?dogtag=f5_e_mbk_mms

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu tænkte jeg ikke lige på, at det også er dig der er firmaet..

Ved ikke om der gælder andre regler, og om der er nogle fordele, da det alligevel er dig der betaler gildet.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm.. før undgik jeg jo at betale multimedieskat ved at bruge en privat telefon. Spørgsmålet er så bare nu om det kan betale sig at købe den med skat på.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Der er nok ingen tvivl om, at i tilfælde hvor man har både PC, internetforbindelse og telefon i virksomheden, så vil det være en klar fordel at lade sig beskatte af multimediebeskatningen.

Multimediebeskatningen udgør en skat af kr. 3.000, som vil bevirke en skat på mellem kr. 1.100 og 1.700 pr. år, så alene eks. en bredbåndsforbindelse til kr. 300,00/md, så er dette tjent hjem.

Multimediebeskatningen indtræder bare et af de nævnte multimedier kan bruges til private formål.

Hilsen

Tonny

Fra Solrød Strand
Tilmeldt 20. Feb 09
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Blød tommelfinger-regel:

Hvis de løbende årlige udgifter til multimedier (PC, telefon, internet) overstiger 3.000 kr. er det smart at lade virksomheden betale for festen, for der skal trækkes netop 3.000 kr. ud igen til Mulitimediebeskatning , og det efterlader i så fald noget skattefradrag i virksomheden.

At købe fx. kun ÉN PC til 3.000 kr. er ikke smart hvis virksomheden betaler den: Fradraget i virksomheden opvejes præcis af at de 3.000 kr. skal hives ud igen til Multimediebeskatning. Med topbeskatning vil den koste dig ca. 1700 kr. i År 1. Så langt, så godt. Men det koster den dig også i År 2, År3, År4.....
Allerede i År 2 er det en dårlig forretning, for da har PCen kostet dig 3.400 kr. op ad lommen.... For Multimedieskatten slår til hvert år.

mvh
Andreas

PS: Der skal lige tænkes lidt moms ind det hele, da virksomheden får et skønsmæssigt momsfradrag for køb af multimedier, der benyttes blandet.

 

Fra bilag til årsregnskab på 3 dage! Besøg: www.stahlberg.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Andreas

Du har i princippet ret, men er det ikke lidt lige som en étbenet hest?

En PC til kr. 3.000 kan lade sig gøre, men uden internet, næppe! Hvad med telefonen til måske kr. 2.000/år. Og når vi nu er ved det, Pc'en skal vel også kunne printe.

Det er jo i realiteten, det vi altid svarer på disse spørgsmål, når du har et medie, som du bliver multimediebeskattet af, så kan man jo ligeså godt tage det hele i virksomheden.

Hilsen

Tonny

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en telefon til 199 kr. om måneden, bredbånd til 199 kr. og får nok også brug for en ny computer.

Bredbånd og telefoni beløber sig alene til knap 5.000 kr. om året, og derfor går jeg stærkt ud fra, at jeg med fordel kan betale multimedieskat.

Kan jeg uden videre trække min telefon og bredbånd ind over virksomheder? Er det bare et spørgsmål om bogføring, eller skal jeg have fat i udbyderne?


På forhånd tak!

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Tonny Skov Pedersen:

Hej Andreas

Du har i princippet ret, men er det ikke lidt lige som en étbenet hest?

En PC til kr. 3.000 kan lade sig gøre, men uden internet, næppe! Hvad med telefonen til måske kr. 2.000/år. Og når vi nu er ved det, Pc'en skal vel også kunne printe.

Det er jo i realiteten, det vi altid svarer på disse spørgsmål, når du har et medie, som du bliver multimediebeskattet af, så kan man jo ligeså godt tage det hele i virksomheden.

Hilsen

Tonny

 

Betyder det at jeg ikke må købe en printer igennem min virksomhed uden at betale multimedieskat? (hvis vi antager at jeg benytter mit private udstyr)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil Blücher:
Betyder det at jeg ikke må købe en printer igennem min virksomhed uden at betale multimedieskat? (hvis vi antager at jeg benytter mit private udstyr)

Hej

Printere er ikke omfattet af multimediebeskatningen.

Hilsen

Tonny

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)