Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

sms betaling

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra odense
Tilmeldt 27. Jan 10
Indlæg ialt: 359
Fra  waterevents.dk Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :

okay jeg har nogle tanker omkring sms betaling som jeg bliver nødt til at lufte. jeg ved ikke meget om emnet, men forstår ikke at det ikke er mere udbredt endnu.

jeg forestiller mig at inden for en kort fremtid, så vil sms betaling være mindst ligeså stor som kreditkort, i og med at telefonnumre (foruden taletidskort) er tilknyttet til specifikke personer formindsker de chancen for at snyde.

hvorfor er det at forskellige b2c sites ikke tilbyder sms betaling til deres kunder?

- indtil videre har jeg kun hørt folk sige at "det er for dyrt" og at de forskellige sms-gateway udbydere skal have 1/3 af omsætningen.
hvorfor er det lige det?
det ville da være 100 gange lettere at man blot skulle indtaste sit tlf nr og sin adresse ved køb, og derefter blot bekræfte en sms der ankom kort efter.

hvorfor er det at det skal være så dyrt? og hvorfor er der ingen firmaer der laver en sådan service og måske kun kræver 5-10% af salget. jeg er i hvertfald sikker på at det ville gøre det lettere at få pengene ud af lommerne på folk.

kom gerne med jeres input.

Kan du gå på vandet? www.waterevents.dk

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Indlæg ialt: 1827
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Er du i familie med Martin ? Smile

Fra odense
Tilmeldt 27. Jan 10
Indlæg ialt: 359
Fra  waterevents.dk Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :

nej :-)

men havde da ikke gjort noget at have ham ved hånden hele tiden :-D

Kan du gå på vandet? www.waterevents.dk

Fra KBH
Tilmeldt 2. Sep 09
Indlæg ialt: 304
Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Michael

Det er meget simpelt. 
SMS betaling er SINDSYG dyrt. Vi har benyttet det i forbindelse med Armatribes.

Her kostede den mindste pakke guld 30 kr hvilket man kunne betale via sms.
Men når en bruger betalte 30 kr, tog udbyder over halvdelen og vi fik herefter 13 kr før skat.

Dog var sms betaling så eftertragtet at vi forsatte med det.

Men så åbnede vi internationalt og så kom der endnu flere problemmer.

Det viste sig at for hvert land (eksl nogle få lande) ville det koste omkring 3.000 kr PER LAND PER MÅNED bare at have en aftale. Her snakker vi helt alm lande som tyskland osv.

Så ud over dyrer gebyrer er der også abonnement og alt i alt så kunne det ikke besvarer sig.

Hvis vi kun kigger på DK så er det gratis. Men at betale så mange gebyrer ville gøre at prisen stiger for meget. 

CetaDesign din total leverandør inden for medie.

Fra Lille Skensved
Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har tidligere benyttet Daopay som sms-betalingsfomidler på et website.

De havde så vidt jeg husker ikke noget abonnement eller minimums priser for at indgå aftaler.

Deres gebyrer ligger heller ikke i nærheden af de priser der tidligere er nævnt. Jeg mener at jeg gav omkring kr. 5,60 for en betaling på kr. 30,-

Prøv at kigge på, www.daopay.com

Håber der hjælper dig.

Venlig hilsen

OptiPartner ApS

Bent Jensen

Optimeringskonsulent

Fra odense
Tilmeldt 27. Jan 10
Indlæg ialt: 359
Fra  waterevents.dk Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis man nu ser ud over hvad der eksistere i dag, hvorfor er der så ikke nogen der har udviklet en billigere betalingsløsning på linje med pbs og paypal?

jeg mener bare at medmindre der er nogle love der er i vejen, eller at omkostningerne er alt for dyre, så ligger det da lige til højrebenet at starte sådan et firma, hvis man da har lidt viden omkring det og lidt penge i ryggen

Kan du gå på vandet? www.waterevents.dk

Fra odense
Tilmeldt 27. Jan 10
Indlæg ialt: 359
Fra  waterevents.dk Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg kunne da meget let forestille mig i nær fremtid at der ved siden af dankort og paypal logoet ville være et lille telefon/sms logo, og at det blev en helt selvstændig betalingsform på højde med dankortet på forskellige e-shops.

hvis prisen og gebyrer kom ned i samme liga, så ville sms'en sikkert vinde da det ville være lettere at taste sit tlf nr, end dankort nummeret

Kan du gå på vandet? www.waterevents.dk

Fra KBH
Tilmeldt 2. Sep 09
Indlæg ialt: 304
Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved det ikke. Jeg ringede og brokkede mig over de høje gebyrer og fik en lang forklaring om at det var fordi det kostede 5 cifret beløb per land at have et 4 cifret betalings nummer og bla bla bla, men hvis nogle kunne levere det billigt er jeg da sikker på at det ville give pote.

Bent: Kunne være jeg skulle kigge på dem... Har før haft med cellsynt 

CetaDesign din total leverandør inden for medie.

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

teleselskaberne er jo helt sikkert grådige i denne sammenhæng, og så er der selvfølgelig også det problem at der lovgivningsmæssigt er andre regler på området.

Hertil er der også det problem at der højst må opkræves kr. 250 (såvidt jeg husker det er ændret til fornylig) via mobilen, det udelukker også rigtig mange betalinger som måtte være dyrere end dette.

Fra odense
Tilmeldt 27. Jan 10
Indlæg ialt: 359
Fra  waterevents.dk Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg er sikker på at hvis der kan argumenteres ordenligt, og måske ligefrem lave lidt lobbyisme hos de rigtige politikere, så kan dette loft ændres.

indtil nu er det jo kun services og mindre abonnements aftaler betalingen bruges til, og loftet er nok lavet pga beskyttelse af forbrugerne. men kan denne fordel påvises til de rette er jeg sikker på det kan ændres.

og teleselskaberne er jo ikke mere grådige end at de kan se en god forretning. hvis man fik dem med på idéen, om at tage store markedsandele fra pbs, så var de nok med på idéen.

Kan du gå på vandet? www.waterevents.dk

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)