Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvor og hvordan bliver man udlært parfumør?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 27. Apr 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

hej aminoer.

jeg er interesseret i at studerer hvordan man laver parfume, med henblik på selv at lave min egen på et tidspunkt.

så hvis der er nogen der ved hvor man kan blive udlært parfumør, må i meget gerne skrive.

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Aner det ikke....men det er for så vidt også underordnet. Du kan godt glemme alt om at "lave din egen parfume" - du får ikke solgt en dråbe alligevel.

Du kan lave verdens bedste parfume, men hvis du ikke har et brand, at hænge den op på er forbrugerne pisse-ligeglade (for at sige det lige ud).

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 27. Apr 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

det kommer vel an på hvor god man er til markedsføring af produktet, og om man kan skabe et brand:)

Tilmeldt 21. Mar 10
Indlæg ialt: 173
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Fama:

Aner det ikke....men det er for så vidt også underordnet. Du kan godt glemme alt om at "lave din egen parfume" - du får ikke solgt en dråbe alligevel.

Du kan lave verdens bedste parfume, men hvis du ikke har et brand, at hænge den op på er forbrugerne pisse-ligeglade (for at sige det lige ud).

Nå,nå,nå...Surprise Sikke noget forbandet vrøvl at skrive.. og en dansk restaurant kan vel heller ikke blive kåret som verdens bedste restaurant.. nixen biksen, gu' ka' de ej nej.

Nu er det jo sådan at alle disse kendisser der lancerer deres 'egen' parfume i virkeligheden får dem udviklet af folk der er uddannede til det. Caroline Flemming og Celine Dion og alle de andre har ikke stået hjemme ved køkkenbordet og rørt blomster og kemikalier sammen.

Jeg ved nu heller ikke hvor man uddanner sig til at lave parfume, me det er ihverfald noget med kemi, så prøv at tage kotakt til Universiteterne og snak med dem.

 

 

Musik til firmafesten, julefrokosten eller din privatfest? Hent gratis tilbud fra musikerne på bandlist.dk

Tilmeldt 27. Apr 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

okay, mange tak for dit svar, det vil jeg prøve:)

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Mr Guffe

 

Undskyld tonen... Men du har slået den an, så jeg tillader mig bare at følge i dit spor ;)

Men helt seriøst... Tænker du før du skriver?

Jeg skriver at man godt kan glemme det, hvis man ikke har et brand, at hænge det op på... Af uransaglige årsager forsøger du så at modsige mig ved at bringe eksempler, der netop understreger min påstand.

Som du siger er de parfumer, der lanceres af kendisser jo ikke skabt af dem... De er skabt af nogle helt andre mennesker - mennesker du og jeg i øvrigt aldrig kommer til at kende navnet på. Hvilket jo lige netop er hvad jeg skriver - har du ikke et brand at hænge din parfume op på kan du godt glemme alt om det.

Hvorfor idéen om at lave "min egen parfume" er dødfødt.... Skab dig et brand, så kan vi tale om mulighederne. Men indtil da - glem det.

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Søg på Google med

how to make perfume

Så får du mange valgmuligheder for lidt læsestof.

Mvh
Juul

 

Tilmeldt 1. Jan 10
Indlæg ialt: 234
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Essensen af imadreamerindlæg er vel spørgsmålet om hvordan man uddanner sig. Og jeg er temmelig sikker på at personen sagtens kan lave sin egen parfume, om hvorvidt personen kan lave en parfume der kan blive til noget, er vel totalt underordnet.

Men prøv google, ville ønske jeg kunne hjælpe dig.

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Min henvisning var, at hvis man ved hvordan man laver perfume, så har man nok mulighed for at finde en uddannelses vej, som dækker det niveau man selv har.

Hvordan bliver man mekaniker, ja man finder ud af hvad en mekaniker laver osv.

Så hvordan bliver man "perfumør", ved at finde ud af hvordan man laver perfumer.

Mvh
Juul

PS: en bekendt af mig er uddannet sygeplejerske, hun laver perfume på baggrund af hendes viden om kemi og allergiske reaktioner.

 

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Mr Sam

 

Det er meget muligt... Men i den forbindelse kan jeg kun have et sortere syn på sagen... For der hersker vel ingen tvivl om at det er en svær branche, at komme ind i. Hvorfor man vel må antage der skal en utroligt målrettet indsats til... Sådan en indsats kunne så passende starte med at man googler alt man kan...læser bøger...finder fora på nettet, der henvender sig til folk med interesse for at lave parfume osv. osv.... Men istedet for det har man så valgt, at spørge på et forum for iværksættere - ja undskyld mig, men jeg kan (på stående fod) nævne de første fem steder sådan et spørgsmål ville være mere på sin plads.

Derfor mener jeg også det bedste svar man kan give er: Glem det.... I værste fald har man bare givet klar besked. I bedste fald provokerer det personen til at gå ud og søge informationer, der kan modbevise pessimisterne.

 

Hvorom alting er kan jeg ihvertfald ikke se brugbarheden af "råd" som: "Hør universiteterne" eller "prøv at google det" :)

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)