Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Scannet shop og Google Analytics E-handelssporing

Side 4 ud af 5 (47 indlæg)
Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Kunstkompagniet:

Hej Lone,

Nu har jeg læst det igennem et par gange, for at være helt sikker på, at jeg har fået helt fat i det ;o) . .he he . .

Men ender man ikke på en 'ordrebekræftelse' eller 'tak for din ordre' (eller hvad det nu hedder) på ens egen domæne?

Nej - det er stadig på pay.scannet.dk 
Jeg har ladet mig fortælle, at turen omkring pay.scannet.dk ikke ville være et problem, hvis bare man fik lov til at smide kunden tilbage på sit eget domæne efter endt ordre. 

 

Tilmeldt 10. May 08
Indlæg ialt: 413
Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lone

Det jeg havde hørt var at de allerede havde lanceret løsning til automatisk flytning, men det kan jo være jeg tager fejl. Big Smile

Anyway... så prøver jeg lige at høre scannet om dette næste gang jeg taler med dem.

Vi har et ganske glimrende forhold til scannet, idet vi har nogle kunder der benytter deres løsning. Og med det kendskab vi har til Scannet, så er jeg ikke i tvivl om at de laver en løsning til dette før eller siden.

MVH Hans Poulsen - billigEmballage.dk / Pickandpack ApS

Salg af emballage www.billigEmballage.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, har nu fundet ud af at mine tal under trafikkilder er følgende:

google cpc 60,67%

google organic 26,94%

direct none 8,58%

 

og under E- handel - trafikkilder:

direct / none 16,67%

google cpc 0,59%

google organic 0,44%

 

Så det virker godt nok, bare ikke under E- handel da det ender på pay.scannet.dk . . .

Beklager jeg har vist været lidt sløv til at fatte det ;0)

Knud, er dine tal under trafikkilder eller under E- handel trafikkilder?

Fra Brøndbt Strand
Tilmeldt 4. Jun 08
Indlæg ialt: 414
Fra  Kipimo Webjuice.dk Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hejsa

 

Webanalytikeren her. Jeg skal prøve at forklare hvor problemet er, og hvordan i kan lave en tilnærmet løsning (som dog vil åbne jeres øjne en hel del).

Problemet er at Scannets shop ikke er tænkt sammenhængende. Dvs. når brugeren går fra selve shoppen til betalingsløsningen, så videreføres bruges trafikkilde info ikke. Faktisk ændres trafikkilden til at blive direkte trafik, hvilket er derfor i har så høj en konvertering på den direkte trafik. Sagt på en anden måde - det er forkerte data.

Næste problem med jeres e-handel. Det er ikke i alle tilfælde at det er nødvendigt at brugeren klikker sig fra betalingen tilbage til jeres site. Så når e-handelskoden ligger på jeres site og kun måske 30% af brugerne går tilbage, så vil kun 30% af ordrerne registreres i jeres analytics data. Igen super kritisk og meget fejlagtigt.

Der er den meget lange og bøvlede løsning, og den hedder Scannet support. Den kan på nuværende tidspunkt ikke anbefales.

SVARET:

En Quick and dirty løsning er at sætte den sidste side i flowet FØR betaling som et mål. Brug dette mål for at se hvilke trafikkilder der giver salg. NEJ, det er ikke et salg, for brugerne har ikke gennemført, og der vil være frafald. Men tag en uge og se hvor mange der når til det trin, og sammenlign med dit samlede antal salg. Måske det er 5% fra, men så har du også analytics data på salget, der passer 95%. Det er langt bedre end de helt sorte data i har nu.

Der er andre muligheder også, men de er lidt mere komplekse.

 

Partner i digitalbureauet Ambition, samt ejer af webshoppen https://froesnapperen.dk/ 

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

webanalytiker:

Problemet er at Scannets shop ikke er tænkt sammenhængende. Dvs. når brugeren går fra selve shoppen til betalingsløsningen, så videreføres bruges trafikkilde info ikke. Faktisk ændres trafikkilden til at blive direkte trafik, hvilket er derfor i har så høj en konvertering på den direkte trafik. Sagt på en anden måde - det er forkerte data.

Tak for din gennemgang :-)
Jeg vælger lige med - i hvert fald til at starte med - at hige mig fast til denne udtalelse. Jeg forstår ikke, hvordan direkte trafik / trafik fra andre scannet-shops som brugeren tidligere har handlet på, så ikke udgør 100%. Hvor får den de (få) andre referals fra?

Der er ingen tvivl om, at dataen er forkert. Jeg synes bare det er mere forvirrende, at den ikke er forkert på den rigtige måde.  

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lagerhotel,

Jeg har det på samme måde som Lone. Jeg var helt klar på at skifte til shop2, da den endelig var klar. Men da jeg fandt ud af, hvad det rent faktisk betød med at flytte shop og det var det samme som at flytte til en helt anden shop, besluttede jeg mig til at vente. Jeg har hverken tid eller mod på at skrifte på nuværende tidspunkt, så jeg venter og ser tiden an. Nu satser Scannet jo alt på deres nye shop, så mon ikke de finder en løsning til en automatisk flytning til alle de kunder de allerede har med en shop1 version. 

Så hvis du hører noget - så sig endelig til Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

webanalytiker:

En Quick and dirty løsning er at sætte den sidste side i flowet FØR betaling som et mål. Brug dette mål for at se hvilke trafikkilder der giver salg. NEJ, det er ikke et salg, for brugerne har ikke gennemført, og der vil være frafald. Men tag en uge og se hvor mange der når til det trin, og sammenlign med dit samlede antal salg. Måske det er 5% fra, men så har du også analytics data på salget, der passer 95%. Det er langt bedre end de helt sorte data i har nu.

Der er andre muligheder også, men de er lidt mere komplekse.

Hej Webanalytiker,

Tak for hjælpen ;0)

Jeg prøver at indsætte et mål ved ordrebekræftelse og prøver at se hvordan det ser ud om en uge.

Fra Brøndbt Strand
Tilmeldt 4. Jun 08
Indlæg ialt: 414
Fra  Kipimo Webjuice.dk Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

@kunstkompagniet: Når brugeren er nået helt til http://www.kunstkompagniet.dk/order_confirm.asp så er der ret stor sandsynlighed for at brugeren også køber.

I øvrigt - som bruger bliver man forvirret over at vælge betalingsmetode tidligt i forløbet, og så ikke komme til betalingen. Har du mulighed for at vise undervejs i flowet hvor langt man er og hvad der er næste step? Det vil give brugeren meget større forståelse og tryghed i flowet...

Partner i digitalbureauet Ambition, samt ejer af webshoppen https://froesnapperen.dk/ 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :

webanalytiker:
@kunstkompagniet: Når brugeren er nået helt til http://www.kunstkompagniet.dk/order_confirm.asp så er der ret stor sandsynlighed for at brugeren også køber.

Ja, lige præsis og så tager den jo også dem med som køber via bankoverførsel og EAN nr. Big Smile

webanalytiker:
I øvrigt - som bruger bliver man forvirret over at vælge betalingsmetode tidligt i forløbet, og så ikke komme til betalingen. Har du mulighed for at vise undervejs i flowet hvor langt man er og hvad der er næste step? Det vil give brugeren meget større forståelse og tryghed i flowet...

Jeg vil give dig helt ret - men desværre kan man ikke det med scannet shop version 1 . .

Fra Svenstrup J.
Tilmeldt 3. Nov 07
Indlæg ialt: 547
Fra  shopnord.dk Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Kunstkompagniet:
Jeg vil give dig helt ret - men desværre kan man ikke det med scannet shop version 1

Ved du om ver. 2 kan det?

Side 4 ud af 5 (47 indlæg)