Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Scannet shop og Google Analytics E-handelssporing

Side 1 ud af 5 (47 indlæg)
Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 01:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen, herinde der har ovenstående kombination?
Jeg har - men er 100% sikker på, at der er et problem med de sources den angiver til et salg

Der er nogle helt tydelige fejl - at andre Scannetshops står som sources (som jeg er 99.9% sikker på, jeg ved hvorfor - skal bare lige have testet det, og håbe at Scannet så gider rette det), men derudover får jeg nogle gange Sources som Google / CPC - uden at have Adwords - og sidst, men bestemt ikke mindst, så kan jeg under ingen omstændigheder forestille mig at min Google / Organics konverteringsrate er sand. 

Det er især den sidste, jeg er interesseret i at vide mere om - så hvis der er nogen herinde, hvis konverteringsrate også er bizar ifht. Google, eller der er nogen der har idéer til, hvordan/hvad den tæller forkert og har løsningsforslag er jeg meget interesseret i at høre fra jer. 


 

Fra Vanløse
Tilmeldt 4. Mar 06
Indlæg ialt: 48
Fra  Den Intelligente Krop Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lone,

Vi har! - Dog er det en ScanNet ver 1 shop, altså den fra 1800 tallet Smile

Hvis det er den version du har, så er du rendt ind i et problem der ikke kan løses.

Vi har sammen med ScanNet og et par experter indenfor GA, ikke kunnet løse udfordringen med Ecommerce delen 100%

Med venlig hilsen

Tommy

Fra Svenstrup J.
Tilmeldt 3. Nov 07
Indlæg ialt: 547
Fra  shopnord.dk Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lone.

Nu er jeg ikke helt præcis med på, hvad du mener, men jeg er lidt sikker på, at det er det jeg har fået til at virke.
Jeg har en korrespondance med en af Scannets folk herom - det var dem der lavede det for mig.

Men også blomstenogkrukken.dk  og kunstkompagniet.dk har fået et eller andet i den retning til at virke.
Men igen, så ved jeg ikke præcis, hvad du mener, men ved fælles hjælp kan vi nok finde ud af det.

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Gernot:

Hej Lone,

Vi har! - Dog er det en ScanNet ver 1 shop, altså den fra 1800 tallet Smile

Hvis det er den version du har, så er du rendt ind i et problem der ikke kan løses.

Vi har sammen med ScanNet og et par experter indenfor GA, ikke kunnet løse udfordringen med Ecommerce delen 100%

Med venlig hilsen

Tommy

 

Hej Tommy,

Det er netop en Webshop1 jeg har. 
En del af de sources jeg får er andre webshops fra Scannet.  Jeg er 99.9% sikker på, at problemet er pay.scannet.dk, som alle Scannet-shops indkøsbkurve jo havner (og afsluttes i). Dvs. hvis en kunde har købt noget i Eksempelshop1 får de sat en cookie dér, når de så handler hos mig, ender de igen på pay.scannet.dk og Google læser den gamle cookie fra Eksempelshop1 og så står den som source på salget. 
Som sagt skal jeg lige have testet det, men jeg er forholdsvis sikker på, at det kan være problemet.

Det fucker jo statistikken op, da jeg ikke aner hvor de salg kommer fra. 

Men derudover, så er min konverteringsrate fra Google så latterlig, at den umuligt kan være sand - og direct hit salgene er overvældende.  Så jeg tænkte om jeres tal så ud på nogenlunde samme måde?
Altså - kan det være noget med, at organiske googlesøgninger kun bliver "krediteret" for et salg i Analytics, hvis kunden har lagt produktet i kurven på den side de landede på eksempelvis?  Hvis de lander på en oversigtsside fra Google, trykker på et produkt, lægger det i kurven og køber det, bliver det muligvis krediteret som "direct hit" ?

Jeg sidder bare og gætter - men som sagt, kan jeg på ingen måde tro på, at konverteringsraten fra Google er sand, så jeg ville bare udveksle erfaringer med nogen af jer andre og høre om jeres også ser mærkelig ud - altså om det er en fejl i systemerne, eller om .. jeg bare overhovedet ikke konverterer fra Google? :-) 

 

 

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Knud S.:

Hej Lone.

Nu er jeg ikke helt præcis med på, hvad du mener, men jeg er lidt sikker på, at det er det jeg har fået til at virke.
Jeg har en korrespondance med en af Scannets folk herom - det var dem der lavede det for mig.

Men også blomstenogkrukken.dk  og kunstkompagniet.dk har fået et eller andet i den retning til at virke.
Men igen, så ved jeg ikke præcis, hvad du mener, men ved fælles hjælp kan vi nok finde ud af det.

Knud, hvordan ser jeres konverteringsrate fra Google ud? Tilfredsstillende? Eller er den - som min - meget, meget lav?

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lone,

Jeg har som sagt Google Analytics E-handelssporing på min scannet shop. Det virker nogenlunde, det er ikke de helt rigtige tal. F.eks. kan den ikke udregne den gennemsnitlig ordre beløb . .  og ja min konverteringsrate fra Google (organic) er meget meget lav. Hvis det er det du mener. .

 

 

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Kunstkompagniet:

Hej Lone,

Jeg har som sagt Google Analytics E-handelssporing på min scannet shop. Det virker nogenlunde, det er ikke de helt rigtige tal. F.eks. kan den ikke udregne den gennemsnitlig ordre beløb . .  og ja min konverteringsrate fra Google (organic) er meget meget lav. Hvis det er det du mener. .

Min kan godt regne gennemsnitsordren ud. 
Men ja - konverteringsraten fra Google, er meget, meget lav - nu lægger jeg bare lorten på bordet. Den er 0.04% og står for 1.5% af omsætningen i webshoppen
Det mener jeg ikke, kan være sandt - ligemeget hvor lortet trafik jeg end måtte få fra Google, kan det bare slet ikke passe.

Er der nogen der har en idé til, hvordan den kan tælle forkert her?
 

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lone

Jeg har  NØJAGTIG samme problem. Ifølge analytics får jeg stort set intet salg på organiske søgninger, som ellers står for størstedelen af trafikken. Jeg får også mest salg fra "direct" ifølge analytics.

Med andre ord. DET FUNGERER IKKE

Fra Vanløse
Tilmeldt 4. Mar 06
Indlæg ialt: 48
Fra  Den Intelligente Krop Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen,

Ja, det er helt klart at ScanNet ikke har kompetencen til at få det til at spille, og det er trist.

I vores tilfælde tog det omkring 3 mdr. at få det til at fungere bare sådan nogenlunde tilfredsstillende. - og det var ikke mine GA folks skyld! - nærmere deres fortjeneste...

Jeg har desværre ikke så meget forstand på hvad der blev gjort, men der blev lagt eksterne javascript filer på min egen server, henvist og fiflet med shop header og footer i admin.

Et tip vil være at hyre Jacob "Webanalytiker" til at få det på plads Geeked

Med venlig Hilsen
Tommy

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Gernot:

Hej igen,

Ja, det er helt klart at ScanNet ikke har kompetencen til at få det til at spille, og det er trist.

I vores tilfælde tog det omkring 3 mdr. at få det til at fungere bare sådan nogenlunde tilfredsstillende. - og det var ikke mine GA folks skyld! - nærmere deres fortjeneste...

Jeg har desværre ikke så meget forstand på hvad der blev gjort, men der blev lagt eksterne javascript filer på min egen server, henvist og fiflet med shop header og footer i admin.

Et tip vil være at hyre Jacob "Webanalytiker" til at få det på plads Geeked

Med venlig Hilsen
Tommy

 

Hej Tommy, 

Hvad er det præcis I har fået til at spille? Har I fået fjernet de andre Scannet-shops som sources? Er jeres Google/Direct mere balanceret, end den åbenbart er "ud af boksen" og/eller er der andet man skal være obs på?

 

 

Side 1 ud af 5 (47 indlæg)