Hej Lone,
Vi har! - Dog er det en ScanNet ver 1 shop, altså den fra 1800 tallet
Hvis det er den version du har, så er du rendt ind i et problem der ikke kan løses.
Vi har sammen med ScanNet og et par experter indenfor GA, ikke kunnet løse udfordringen med Ecommerce delen 100%
Med venlig hilsen
Tommy
Hej Tommy,
Det er netop en Webshop1 jeg har.
En del af de sources jeg får er andre webshops fra Scannet. Jeg er 99.9% sikker på, at problemet er pay.scannet.dk, som alle Scannet-shops indkøsbkurve jo havner (og afsluttes i). Dvs. hvis en kunde har købt noget i Eksempelshop1 får de sat en cookie dér, når de så handler hos mig, ender de igen på pay.scannet.dk og Google læser den gamle cookie fra Eksempelshop1 og så står den som source på salget.
Som sagt skal jeg lige have testet det, men jeg er forholdsvis sikker på, at det kan være problemet.
Det fucker jo statistikken op, da jeg ikke aner hvor de salg kommer fra.
Men derudover, så er min konverteringsrate fra Google så latterlig, at den umuligt kan være sand - og direct hit salgene er overvældende. Så jeg tænkte om jeres tal så ud på nogenlunde samme måde?
Altså - kan det være noget med, at organiske googlesøgninger kun bliver "krediteret" for et salg i Analytics, hvis kunden har lagt produktet i kurven på den side de landede på eksempelvis? Hvis de lander på en oversigtsside fra Google, trykker på et produkt, lægger det i kurven og køber det, bliver det muligvis krediteret som "direct hit" ?
Jeg sidder bare og gætter - men som sagt, kan jeg på ingen måde tro på, at konverteringsraten fra Google er sand, så jeg ville bare udveksle erfaringer med nogen af jer andre og høre om jeres også ser mærkelig ud - altså om det er en fejl i systemerne, eller om .. jeg bare overhovedet ikke konverterer fra Google? :-)