Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mere grønne mig :) Joomla-installation.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fået installere Joomla og oprettet en database.

Men jeg får hele tiden beskeden "Database Error: Unable to connect to the database:Could not connect to MySQL"

Somebody call niiiiiine-oooone-ooooone :)

Med Venlig Hilsen

Nikolaj Haupter

Fra Herning
Tilmeldt 25. Feb 10
Indlæg ialt: 1054
Fra  Adwords Bureauet Help2go - Online markedsføring & Branding Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nikolaj,

Du må have indtastet forkerte mysql password, vært eller kode.

Har du et link til sitet??

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Mark

Hvad tænker du på --> link til sitet?

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Nikolaj Denis Haupter:

Hey Mark

Hvad tænker du på --> link til sitet?

Hehehe, hvad tænker du selv på. Det har ikke noget at gøre med link til et site - det drejer sig bare om at du muligvis har opgivet en forkert password eller databasenavn da du installerede softwaren - fejlbeskeden kunne godt tyde på dette i hvert fald.

 

 

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nikolaj

Har du flyttet hjemmesiden efter du installerede Joomla? Fx fra localhost til webhotel?

Har du ændret password på din database siden installationen?

Hvis det er lykkedes dig at installere Joomla har databasen været tilgængelig på et tidspunkt.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Haha Michael :)

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg prøver det hele forfra :D

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Sønderborg
Tilmeldt 26. Dec 05
Indlæg ialt: 441
Fra  Prospeed.dk Skrevet kl. 00:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har oprettet databasen som beskrevet i punkt 6, så er den også ordentlig oprettet.

Det du mangler er vel at indtaste det nye databasenavn i Joomla sammen med host, brugernavn og password:

http://web10.dk/help/faq/mysql_connect?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Det venter jeg lige et øjeblik med.

Længere nede i anden punkt 6, fremgår det at der skal komme en installation frem når jeg trykker på Joomla i Localhost.

Det eneste jeg får frem er

HUSK VENLIGST AT FJERNE
INSTALLATIONSMAPPEN FULDSTÆNDIGT
Du kan ikke fortsætte før du har fjernet installationsmappen. Dette er en sikkerhedsfunktion i Joomla!
Klik her når mappen er blevet fjernet.

Jeg får ingen installation frem med valg af sprog osv.? :S

http://www.ideamarketers.com/?Installing_joomla_on__wamp_server&articleid=526447

Joomla installation steps (a) select language,click on english and then click next (b) pre-installation check,just leave as it is and click next (c) license,just click next (d) database configuration ( this will be the same as that used in configurating your database within the phpMyAdmin panel within wamp see step 6 above ) for example my sql,hostname=localhost,username=what you created,password=what you created,database name=what you created and then just click next (e) FTP configuration,just leave as it is and click next.(f) Main configuration,sitename : can be any name that you want, --- confirm email and password : use the email that you used to install the wamp server and create an admin password for accessing your joomla control panel.(g) Load sample data,tick install sample data and click next.You have now successfully completed your installation.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)