Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må banken trække privat, ved overtræk på erhverv?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har bank hos Nordea hvor jeg har en privatkonto, og en erhvervskonto.
erhvervskontoen bliver brugt af et IS som jeg har med en partner.

Vi har været lidt langsomme til at afvikle dette IS og den tilhørende konto hos nordea. Det er nu sket det at kontoen er i overtræk, og banken så trækker fra min private konto for at dække dette.

Kan de egentligt tillade sig det?
Jeg ved godt at vi hæfter personligt osv. men vi har haft en dialog med banken om at vi er ved at afvikle, og at det tager tid... De kunne i teorien rippe mig for alt hvad der står på kontoen uden at spørge, for at dække gælden.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil tro der er en passus om det i de betingelser du har accepteret da du blev kunde i banken, så det er der sandsynligvis ikke noget fordækt over.

 

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Den her er oppe at vende af og til på Amino, og jeg har også selv lige oplevet det med et mindre beløb hos netop Nordea Smile

Hvis du nærlæser din aftale med Nordea er der helt sikkert en bestemmelse om, at de godt må dække underskud på på den måde. Husk på, at der i princippet ikke er forskel på din firma-økonomi og din privat-økonomi i det tilfælde (anderledes med A/S og Aps).

/Carsten

 

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)