Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt rolex, betalt af firmaet?

Side 1 ud af 4 (37 indlæg)
Tilmeldt 23. Apr 10
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har efter lange overvejelser besluttet mig for hvilket ur jeg vil have, men lækre ure koster. Jeg tænkte derfor på om firmaet kan købe uret? Jeg ville hævde at det er det samme som at købe et maleri eller et andet stykke kunst, men jeg kunne nemt forestille mig at SKAT ikke har samme holdning. Alternativt skulle jeg så beskattes at uret, eller kan det gå under den nye medie skat? Det er jo ikke ulovligt at være kreativ;)

Er der andre alternativer jeg ikke har tænkt på? (ja ja, udover bare at betale ved kasse 1)

 

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ser ikke nogen vej uden om at betale ved kasse et ligesom alle os andre.

Du kan naturligvis også lade firmaet betale uret og blive beskattet af det som ganske almindelig lønindkomst, men så er fidusen jo ret fraværende.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Køb et rigtigt ur istedet og ikke et ur hvor der lige er destrueret 70.000 eksemplarer af i USA. Du bruger mere tid på at forklare at det ikke er falskt overfor dine venner og bekendte, og tøserne du vil imponere kender ikke forskel alligvel når det kommer til stykket Smile

Køb ren argan olie her

Fra København
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 698
Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Et lille input (take it or leave it )

Hvis man ikke har råd til at tanke ferrari'en, så skal man ikke have Ferrari.

Dvs. kan du ikke betale for uret, bare sådan, så burde man nok tænke på et andet ur. Jeg kan personligt anbefale at du tager til den uresmed der ligger ved søerne i kbh (Kan ikke huske hvad adressen er) 

Han har nogle virkelig fine ur til hver en pung.

Men eller kan jeg ikke se en mulighed for at smide det på firmaregningen, mm. det er en gave, men det skal også beskattes... 

Så enten må man værre mere kreativ, ellers må man som citeret gå til kasse et! :D 

God aften 

Jakub Slusarek

Tilmeldt 23. Apr 10
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har i forvejen både omega og IWC ure, så jeg mangler bare rolex til samlingenBig Smile. Jeg går ikke med ure for at imponere tøser eller andre, det er nærmere en hobby. Jeg har efterhånden brugt/investeret rigtig mange beskattede penge, så det ville være rart at  investere lidt af firmaets penge. Hvis man finder de rigtige ure, til den rigtige pris er der penge at tjene på få år.(dog ikke mange)

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Lagersalg123 - JEN:

Køb et rigtigt ur istedet og ikke et ur hvor der lige er destrueret 70.000 eksemplarer af i USA. Du bruger mere tid på at forklare at det ikke er falskt overfor dine venner og bekendte, og tøserne du vil imponere kender ikke forskel alligvel når det kommer til stykket Smile

 

Rigtige mænd har ikke behov for at forklare folk, at de ikke køber kopier ;)

 

P.S. Rigtige mænd lader heller ikke firmaet betale sit ur. Det er sgu for dårlig stil - køb og betal dit ur, for egne penge og i en rigtig urforretning.... Hvis man går efter at snyde systemet og få det billigst muligt er Rolex overhovedet ikke det rette mærke - Swatch eller Casio G-SHOCK er vel mere oplagt ;)

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis Skat accepterede din tolkning om at uret kunne sammenlignes med kunst, så skulle du jo lade uret blive på kontoret altid, hvilket der næppe er meget sjov ved. Du må jo heller ikke lade firmaet betale kunsten i privaten.

Og så ville den forventede fortjeneste iøvrigt være skattepligtig. Så hvis du køber et ur du kan forvente vil stige i værdi, er det da sjovere at eje det selv (for så vil værdistigningen være skattefri) :-)

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Fama:
Rigtige mænd har ikke behov for at forklare folk, at de ikke køber kopier ;)

Også derfor jeg aldrig ville bære den slags. Mit sidste var Ebel 1911 18 Carat kasse & lænke. Den slags er der ingen der spørger ind til Smile

Nutidens ur for mit vedkommende er Luminox - og ellers foretrækker jeg faktisk Tag Heurer nu om dagen hvor der er færre midler og mere fornuft hehe

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Lagersalg

 

Nu er jeg heller ikke selv nået op på "Rolex-niveau" endnu... Jeg har også "kun" et Omega Seamaster... Men det er trods alt et ur til godt 20k, og jeg har aldrig oplevet nogen af mine venner eller bekendte spørge til ægtheden af det - de folk der kender mig ved godt jeg ikke køber kopier, af noget som helst :) Så det var mere det jeg mente... Om den lokale pølsemand eller en eller anden tomhjernet trunte på Ritz i Køge tror det er en kopi kunne jeg ikke være mere ligeglad med... Derfor: En rigtig mand har ikke behov for at forklare en fløjtende fis i forhold til ægtheden af hans ur... Hvis din omgangskreds tror dit Rolex (eller whatever) er falsk, så er det dig der er noget galt med - ikke Rolex eller andre mærker ;)

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Fama:
Hvis din omgangskreds tror dit Rolex (eller whatever) er falsk, så er det dig der er noget galt med - ikke Rolex eller andre mærker ;)

Der tager du desværre helt fejl. Rolex er det mest kopierede ur i verden, så alle uanset hvad spørger ind til det.

1. Når du ikke har andre værdier og køber så dyrt, så tænker de for sig selv at det er til grin.

2. Når du har værdier nok, køber man ikke Rolex, netop fordi det er en kopivare.

Jeg har samme holdning til Gucci. De kvinder der brænder for det er helt til grin, da de risikerer at se en skoleunge rende rundt med den samme ægte vare eller samme uægte varer.

Så Rolex får jeg aldrig på armen, og Gucci til min ledsagerske ville være skilsmissegrund grundet dårlig stil. Big Smile

Køb ren argan olie her

Side 1 ud af 4 (37 indlæg)