Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål til "firma"/"media"

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Og det er altid en fordel at blive momsregistreret.

Så kan du jo nemlig trække internet osv. fra.

Det kan dog være svært måske lige at overskue fra starten af, og så er det klart nemmest bare at indberette din fortjeneste til skat, og så betale det som du nu skal betale.

Jeg oprettede igår ApS selskab, jeg er også umyndig, så alle kan komme igang, det gælder bare om at kæmpe nok :)

Fra København
Tilmeldt 27. Apr 10
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene. :-)


Men igen, jeg er stadig lidt i tvivl.

 

Hvis vi siger at jeg starter det her "lomholt media" op, og jeg laver grafiske opgaver for folk sammen med noget kodning, skal jeg så betale skat af det jeg har tjent, siden jeg skal indberette det?

 

Derudover, som jeg skrev før, så kunne jeg godt tænke mig at vide hvordan det står til med firmaere som Euroads, osv. De penge man tjener hos dem - skal man oplyse dem? :-)

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvfølgelig skal du betale skat - præcis som alle os andre. Ja, reklameindtægter er også en indtægt der skal betales skat af.

Det er dog kun overskuddet du betaler skat af, dvs omsætning minus udgifter.

Sælger du en hjemmeside for 5.000 og har reklameindtægter for 1.000 kroner skal du betale skat af 6.000 kroner. Køber du en computer i dit firma til 6.000 har du 0 kroner i overskud, men her render du sandsynligvis ind i multimedie skatten - en beskatning af kr. 3.000,00. Så kan du til gengæld lade firmaet betale for din telefonregning, din telefon, dit internet osv.

 

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel Lomholt:

Tak for svarene. :-)


Men igen, jeg er stadig lidt i tvivl.

 

Hvis vi siger at jeg starter det her "lomholt media" op, og jeg laver grafiske opgaver for folk sammen med noget kodning, skal jeg så betale skat af det jeg har tjent, siden jeg skal indberette det?

 

Derudover, som jeg skrev før, så kunne jeg godt tænke mig at vide hvordan det står til med firmaere som Euroads, osv. De penge man tjener hos dem - skal man oplyse dem? :-)

Hvis du ikke har andet arbejde, har du jo et frikort der skal bruges før du skal betale skat. Jeg kan ikke huske det nøjagtige beløb, men mener at det er lidt over 30 kg. Du kan dog ikke slippe for AM-bidrag (8%).

Så tjener du mindre end der er på frikortet, samtidig med at du er moms reg., oplyser du bare dit overskud og får herefter 10 giokort med 8% af overskudet der skal betales.

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Emil Blücher:

lidt over 30 kg

OT: Men 30kg hvad? 30kg mel?

Mon du mener 30k?

Du får lige en lektion i fremmedordbogen:

30kg = 30 kilo gram. k'et i kg står for kilo = 1000, g'et står for gram. 30kg = 30.000 gram.

30k = 30.000 hvad som helst.

Fra Østbirk
Tilmeldt 24. Apr 07
Indlæg ialt: 467
Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

gweb:

Emil Blücher:

lidt over 30 kg

OT: Men 30kg hvad? 30kg mel?

Mon du mener 30k?

Du får lige en lektion i fremmedordbogen:

30kg = 30 kilo gram. k'et i kg står for kilo = 1000, g'et står for gram. 30kg = 30.000 gram.

30k = 30.000 hvad som helst.

Nu ved jeg ikke om du har et fjernsyn men Kroner har mange forskellige navne. 30.000 kr kan siges på f.eks:

  • 30 KILO
  • 30 af de store
  • 30 tunge

osv. :) så 30 KG er en godkendt slang udtryk :)

Because Aps - Din partner i tøj valget. Vi har alt indenfor arbejdstøj, profilbeklædning, sikkerhedsko, reklameartikler og meget mere.

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Du tager fejl, 30K er et godkendt slangudtryk.

30KG er en vægt enhed og er en fordrejning af folk der slynger om sig med udtryk de i bund og grund ikke ved hvad betyder ;-).

Fra Østbirk
Tilmeldt 24. Apr 07
Indlæg ialt: 467
Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

gweb:

Du tager fejl, 30K er et godkendt slangudtryk.

30KG er en vægt enhed og er en fordrejning af folk der slynger om sig med udtryk de i bund og grund ikke ved hvad betyder ;-).

Ja kan da se jeg tager fejl... Fik lige minus karma :)
Men uanset hvad forsætter jeg med at snakke om 1kg hvis jeg snakker om 1000 kroner. :)

Ligesom jeg snakker om en Hund når jeg siger 100 kr Angel

Because Aps - Din partner i tøj valget. Vi har alt indenfor arbejdstøj, profilbeklædning, sikkerhedsko, reklameartikler og meget mere.

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

I talesprog er det ikke et problem, på skrift er der forskel.

Fra Østbirk
Tilmeldt 24. Apr 07
Indlæg ialt: 467
Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

gweb:
I talesprog er det ikke et problem, på skrift er der forskel.

Tror vi skal lade den være her inden vi ødelægger hele hans tråd Confused

Because Aps - Din partner i tøj valget. Vi har alt indenfor arbejdstøj, profilbeklædning, sikkerhedsko, reklameartikler og meget mere.

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)